• Sun 22 Sep 2019 14:50
    1656 visningar
    5 svar
    5
    1656

    Nervös inför rul

    Imorgon är det dags för rutinultraljudet och jag är så fruktansvärt nervös. Detta är tredje barnet, fjärde graviditeten ( ett ma i v 13 i bagaget). Är enligt beräkning i v 19+3 imorgon. Har gjort 3 vul och kub i v 13 där allt sett bra ut. Men är ändå så sjukt nervös inför detta. Kan inte minnas att jag vart så nervös innan. Rädd för att det ska fattas kroppsdelar eller att de hittar andra avvikelser.

    Fler som känner igen sig?

  • Svar på tråden Nervös inför rul
  • Sun 22 Sep 2019 14:59
    #1

    Ja, jag var också väldigt nervös. Dels för att det skulle vara nåt fel på barnet och dels för att barnet skulle vara dött eller att de skulle upptäcka att det höll på att dö, typ svaga hjärtljud eller något. Att det skulle vara så stora fel på barnet att det inte skulle kunna överleva utan graviditeten tvingas avbrytas var också en stor farhåga (hade då dessutom relativt nyligen lyssnat på Markiz Taintons berättelse om sin Marvin...).

    Det är normalt att vara orolig.

  • Sun 22 Sep 2019 15:38
    #2

    Ja. Jag är alltid lika nervös inför ultraljud.

    Sedan rutin ultraljudet så går jag varannan vecka pga medicinska skäl samt efter vi förlorat vår dotter i magen i v.25.

    Man får försöka tänka att det går bra i de allra allra flesta fall, samt att man väntar barn och inte missfall. Men har man gått igenom ett sent missfall eller att ens barn har dött i magen så är det oerhört svårt.

  • Mon 23 Sep 2019 15:55
    #3

    Jag har RUL på fredag, då 19+0, och börjar bli mer och mer nervös. Är spänd på att kanske få veta kön men kommer sedan på att det finns viktigare orsaker till besöket... håller tummarna att det går bra för oss båda! :)

  • Mon 23 Sep 2019 17:35
    #4

    För oss gick det bra idag. Allt såg fint ut. Dock kan det bli snitt men det visste vi sedan innan pågrundav ett ev myom men ingen vet något säkert och fem olika personer säger olika saker ? . Men bebisen mår bra och vinkade så fint. Hoppas det går bra för dig oxå.

  • Mon 23 Sep 2019 17:42
    #5
    Gasellen87 skrev 2019-09-23 17:35:37 följande:

    För oss gick det bra idag. Allt såg fint ut. Dock kan det bli snitt men det visste vi sedan innan pågrundav ett ev myom men ingen vet något säkert och fem olika personer säger olika saker ? . Men bebisen mår bra och vinkade så fint. Hoppas det går bra för dig oxå.


    Härligt att höra !
Svar på tråden Nervös inför rul