• Sun 22 Sep 2019 19:20
    1241 visningar
    4 svar
    4
    1241

    Tatuering + bedövning?

    Funderar på en grej nu inför förlossningen. Det är nämligen så att jag har en text tatuerad längs ryggraden och jag är lite orolig över att inte kunna få ta ryggmärgsbedövning pga detta. Någon som har erfarenhet kring det här? Ska såklart fråga min barnmorska vid nästa besök men tänkte att jag lika gärna kan slänga ut min fundering här med i väntan på nästa besök.

  • Svar på tråden Tatuering + bedövning?
  • Gameof­throne­s
    Sun 22 Sep 2019 20:03
    #1

    Jag har tre barn har tatueringar hela ryggen

    Jag vet vad du menar. På BB sa dem inte nått om mina tatueringar och bedövningar.

    Jag tog utan, hade lustgas vid sidan om om det skulle vara ngt.

    Du kanske inte vill vara utan bedövning?

    Har dem sagt ngt eller påpekat?

  • Sun 22 Sep 2019 21:09
    #2

    Okej tack för ditt svar! Jag vill gärna ta bedövning om det går så därför jag kännner mig orolig huruvida det kommer gå eller inte.. Tror inte de sett min tatuering så har inte fått några kommentarer från dem, däremot kommentarer från vänner att det eventuellt skulle kunna bli svårt med bedövning just där ????

  • Gameof­throne­s
    Sun 22 Sep 2019 21:15
    #3

    Jag tror inte det för att bläcket är just för och det har ju läkt. Det skulle nog vara skillnad på om det var en ny?!

    Om du är osäker fråga minst två personer på BB och kolla om den säger samma sak eller om du har ngn på BVC som du anförtror. Folk runt omkring vården och barn sköterskor har olija/ lika uppfattningar. :)

  • Sun 22 Sep 2019 21:43
    #4

    Har för mig att de använder ultraljud på ryggen för att se var de ska sätta nålen, så tror inte att din tatuering spelar så stor roll :)

Svar på tråden Tatuering + bedövning?