• Mon 23 Sep 2019 19:36
    500 visningar
    18 svar
    -1
    18
    500

    Bebisverkstaden smyger igång!

    Nu i september har jag slutat med mina p-piller efter mer eller mindre 10-12 års piller knaprande. Har länge funderat på att sluta och nu kändes det rätt på många punkter. Jag sa till sambon nu slutar jag, ska vi köra på som vanligt och händer det så händer det eller ska vi avvakta och köra med kondom. Efter en stunds diskussion så kom vi fram till att vi kör på! Vi försöker inte aktivt pricka ägglossning (kan ju dröja med tanke på p-piller avslutet) men skulle det bli en graviditet så är det mer än välkommen ? vi har börjat småprata lite om namn och hur man ska lägga upp ett liv med bebis. Nästan varje dag är det något litet samtal som har med bebis att göra och jag längtar så fruktansvärt att få se ett plus! Tänk att få välkomna en bebis under 2020! ?????

    Jag har börjat äta multivitamin med folsyra i, dricker sällan, har ungefär 10 kiols övervikt men började träna och äta bättre för några månader sedan. Flyttat till orten där vi vill bo och känner lugnet och glädjen i livet. Nu saknas bara att få välkomna en liten bebis....

  • Svar på tråden Bebisverkstaden smyger igång!
  • Tue 24 Sep 2019 00:21
    #1
    +1

    Åh vad spännande! Lycka till!

    Planerar själv att börja om ett år och längtar ihjäl mig!

  • Tue 24 Sep 2019 02:25
    #2
    +1

    Hej!

    Åh spännande! Själv tog jag ur min jaydess spiral för 5 veckor sen, och har inte haft mens sen typ tonåren. Vi kör lite som ni, händer det så händer det. Men är sjukt nervös över att mensen inte ska komma igång igen.

  • Tue 24 Sep 2019 16:41
    #3

    Mysigt att vi är några som kan följas tillsammans ????

    Ja jag är också super nervös att mensen inte ska komma igång någon gång. Enda gången i livet jag väntat på mensen ????

  • Wed 25 Sep 2019 21:17
    #4
    +1

    Ja men det tycker jag verkligen vi ska göra! ????

    Men eller hur!? Längtar till mensen just nu liksom. Har aldrig hänt förut!

    Kan vi inte berätta lite mer om vilka vi är? ????

  • nathal­ies123
    Wed 25 Sep 2019 21:47
    #5

    Hänger på här! :D

    Vi har också planer, första barnet! Hade äl i helgen och hade sex dagarna innan samt på äl-dagen så hoppas på ett plus framöver :)

    Har inte haft något preventivmedel utan endast kondom och har alltid haft regelbunden cykel osv!

    Vi båda är 23 år, ingen röker, snusar eller dricker alkohol. Min sambo tränar regelbundet men jag däremot är lite latare av mig haha!

  • Wed 25 Sep 2019 22:04
    #6

    Jag fyller snart 29, sambon är lite yngre, fyllde precis 26. Vi har varit tillsammans i ungefär två år. Jag har flyttat runt ganska mycket tidigare i livet och är först nu som jag känner att jag har landat i livet på något sätt. Ätit ppiller till och från sedan tonåren men har som sagt precis slutat.

    Haft lite mensvärk idag så hoppas på mens vilken dag som helst, vore underbart om allt kom igång redan så snart!

    Jag är yngsta av två syskon, har inte jätte många barn runt omkring mig. Sambon är från en stor familj, han är yngsta syskonet men har flertalet syskonbarn som han avgudar och de avgudar honom. Redan från första dagen vi lärde känna varandra så här jag vetat att han kommer bli en fantastisk pappa och nu när det är vi två mot världen så är det första gången som jag är redo att finna ro och bilda familj, har varit bebis sugen länge men inte hittat den rätta förrän nu.

  • Sat 28 Sep 2019 09:40
    #7

    Hej! Vi försöker också få en bebis till 2020! ???? Vår första! Jag hoppas dock på tvillingar hihi...

    Har endast försökt sedan juli 2019 men slutade med p-piller redan för 5 år sedan så hoppas det ska gå vägen. Vi har varit ett par länge men det är först nu som barn blivit aktuellt i livet.

    Jag var "skendräktig" före beräknad mens nu i september med illamående, ömmande bröst och enorm trötthet. Trodde att jag blivit gravid men sen kom mensen 6 dagar försent. Gjorde gravidtest som visade negativt efter 3 dagars försenad mens. Kändes givetvist deppigt efteråt men vi kämpar på!

    Har i övrigt haft regelbunden mens och enligt appen som jag använt länge har jag ägglossning nu. Tog ägglossningstest som var positivt både igår och idag. Känner mig förväntansfull och hoppas på en midsommarbebis!

    Håller tummarna för er alla som också kämpar och längtar här i tråden! ??

  • Wed 2 Oct 2019 21:32
    #8

    Åh vad spännande! Hoppar också in i tråden. Är 25 år och har två knoddar innan på drygt 3 år och den minsta fyller snart 2. Vi har bestämt oss för att försöka skaffa en tredje liten och det är spännande. Är mitt uppe i min vidareutbildning så vet inte om det är bästa tiden rent karriärmässigt, men å andra sidan finns det ingen perfekt tid heller. Kul att följas åt.

  • Mon 7 Oct 2019 09:09
    #9

    Hejsan,

    Kanske kan hoppa in här i tråden.

    34 år,två barn sen tidigare på 9 och 12 och nu tänkte jag o killen min testa o få till en bebis 2020,mintredje,hans första ????

    Ska sluta med p pillerna imorgon är planen o sen får vi se hur kroppen fungerar efter det ??

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 14 Oct 2019 15:53
    #10

    Hejhej!

    Hoppas att det är okej att jag också hoppar in i tråden!

    Jag slutade med p-piller för fyra dagar sedan! Vi kommer också köra ?händer det så händer det? och alltså ej planera för ägglossnings osv. Slutade även med p-piller då jag var tvungen att byta sort och jag blöder hela tiden med nya sorten, annars hade vi nog väntat lite. Men nu har jag blött i 15 dagar i streck, antar att det ej är riktig mens? Har så dålig koll på detta haha.

  • Mon 14 Oct 2019 19:40
    #11

    Åh vad roligt med en bakningstråd haha!

    Vi har äntligen kommit till månaden då vi ska börja försöka, har äl på onsdag nästa vecka. Jag orkar inte hålla på med äl tester för mycket så vi kommer försöka ha sex varje dag från fredag denna vecka och så kanske jag tar några test nära äldagen om jag känner för det.

    Jag är med beredd på att det kan ta tid, men kan inte undvika att önska att det går första gången, isåfall skulle vi kunna få plus runt sambons födelsedag och kanske kunna berätta för familjen på jul.

    Just nu känner jag bara att jag behöver se till att vi är sugna varje dag och att det inte känns för tvingat, så jag funderar på att beställa hem lite fina underkläder och kanske lite annat skoj hehe!

    Vi är båda snart 24 år. Vore kul om alla kunde dela med sig lite! Lycka till allihopa!

  • Tue 15 Oct 2019 19:10
    #12

    Här är en till som hoppas på att få visa upp en fin mage under 2020 ? slutade med p-pillerna för fem veckor sedan, ännu inte ett spår av ägglossning... ????

  • Fri 18 Oct 2019 11:15
    #13

    Hej gänget :)

    Jag och min sambo smög igång i början av september, fick mens efter pillerstopp och sen positivt ägglossningstest 8/10. Nu inväntar vi bim och test. Tänkte också köra händer det så händer det men vi har sex varje dag så går omöjligt att missa haha. Hoppas så mycket :)

  • Mon 4 Nov 2019 20:43
    #14

    Hej tjejer!

    Har inte skrivit mkt alls i tråden pga fullt upp med jobb och studier.

    Hjälp mig!
    Efter jag tog ur min jaydess spiral för ett tag sen så dröjde det ca 6 veckor innan jag fick min mens, hade den i 5 dagar precis som i "tonåren". Har aldrig vetat hur lång min cykel är pga har hela tiden sen 15 år ätit piller eller haft spiral så har inte haft nån mens alls typ. 

    Jag är nu på dag 37! Vet att en cykel kan vara längre än så osv, men vad jag minns så var den väldigt regelbunden när jag var yngre, även att jag vet att den kan ändras efter alla år.

    Har den senaste veckan mått illa och känt mig yr och allmänt dålig.
    Har inte haft några gravtest hemma, men har ägglossningstest, så jag tog ett igår bara för att. Har aldrig fått utslag på dom, även fast jag bara haft mens en gång sen spiralen. Men igår var det fullt positivt. Hur är det möjligt när jag inte fått min andra mens? 
    Tog även ett gravtest som jag köpte idag, men det var neg.

    Känner mig småsjuk typ hela tiden, bara små stunder jag inte känner mig illamående och dylikt.

    Ska jag testa igen om två dar eller vad tycker ni?

  • Tue 5 Nov 2019 08:42
    #15

    Här är ytterligare en som hoppas på att baka bebis snart!

    Jag är 25 och sambon 26, slutade med minipiller i september och kör inga ägglossning tester utan kör via appen Flo. Så händer det så händer de, håller tummarna att det kanske tar sig denna månaden ????

  • Sat 9 Nov 2019 16:10
    #16
    Romu skrev 2019-11-04 20:43:24 följande:

    Hej tjejer!

    Har inte skrivit mkt alls i tråden pga fullt upp med jobb och studier.

    Hjälp mig!

    Efter jag tog ur min jaydess spiral för ett tag sen så dröjde det ca 6 veckor innan jag fick min mens, hade den i 5 dagar precis som i "tonåren". Har aldrig vetat hur lång min cykel är pga har hela tiden sen 15 år ätit piller eller haft spiral så har inte haft nån mens alls typ. 

    Jag är nu på dag 37! Vet att en cykel kan vara längre än så osv, men vad jag minns så var den väldigt regelbunden när jag var yngre, även att jag vet att den kan ändras efter alla år.

    Har den senaste veckan mått illa och känt mig yr och allmänt dålig.

    Har inte haft några gravtest hemma, men har ägglossningstest, så jag tog ett igår bara för att. Har aldrig fått utslag på dom, även fast jag bara haft mens en gång sen spiralen. Men igår var det fullt positivt. Hur är det möjligt när jag inte fått min andra mens? 

    Tog även ett gravtest som jag köpte idag, men det var neg.

    Känner mig småsjuk typ hela tiden, bara små stunder jag inte känner mig illamående och dylikt.

    Ska jag testa igen om två dar eller vad tycker ni?


    Det är vanligt att kroppen är lite ur balans efter hormonstopp. Jag skulle tippa på att du har ägglossning nu (dagen efter det positiva ägglossningstestet).
  • Mon 11 Nov 2019 13:03
    #17

    Hej!

    Hoppar in i tråden. Har ett barn på 2år och ska nu börja försöka med ett syskon. Fick ta ut min spiral akut 12/10 när det visade sig att jag hade livmoderinfektion. Efter det var det några veckor med antibiotika innan vi kunde börja försöka. Idag fick jag första mensen efter infektionen vilket mest känns som en lättnad då jag varit orolig att kroppen skulle ta lång tid att återhämta sig efter uttag av spiral och infektion. Har ingen koll på när jag ska ha Äl så har köpt stickor för att ha lite koll :Glad

  • Tue 3 Dec 2019 20:52
    #18

    Hej tjejer!

    Jag har efter uttag av spiral haft två menscyklar på 46-48 dagar vardera.
    Vilket är sjuuuukt långt. Mensen har dock varat i lika många dagar dvs 5.

    Fick pos utslag på älsticka den 4de nov, vart dock inte så mkt sex pga vi var sjuka som fan här hemma. Detta blev det inget av. Sen tog jag bara en sticka den månaden och att jag pricka in den är helt sjukt.

    Använder mig av appen Flo för att tracka min mens osv och enligt appen ska jag ha äl den 23de dec, så tänkte börja testa mig redan veckan innan och fortsätta tills jag får pos eftersom jag inte riktigt vet om kroppen är ok efter spiral. Låter det rimligt och testa så mkt?

    Detta är första barnet vi försöker för och jag har iiiiingen och prata med förutom karln då, men han är mer laid back atm. Alla jag känner, och då menar jag alla är gravida eller precis fått barn, och det är mina killkompisars tjejer  så jag har inga tjejer jag känner som är i samma sits och snacka med.

    Vart mycket text för en liten fråga. Men ja.. Vill gärna ha nån och snacka med, gillar den här sidan men är det ngn som skulle vilja snacka i privat meddelande också så skriv, vore kul.
    Glad

Svar på tråden Bebisverkstaden smyger igång!