• Tue 24 Sep 2019 10:21
    3456 visningar
    37 svar
    37
    3456

    Förlänga menscykel, gravid?

    Hej!

    Jag har väldigt kort naturlig lutealfas, ca 8-9 dagar (normalt ska man ligga på 12-16), och det ska ju tydligen vara svårare att bli gravid då. Har försökt bli gravida sedan i maj då jag slutade med p-piller.

    Läste dock på olika forum om att man skulle kunna förlänga lutealfasen med Pyridoxin Meda (vitamin B6) så varför inte prova!

    Har nu kört på 2-3 piller om dagen i en månad ungefär och förlängt hela cykeln avsevärt.

    Det jag undrar är alltså om någon lyckats bli gravid av att förlänga sin lutealfas?

    (Tempar med Natural Cycles)

  • Svar på tråden Förlänga menscykel, gravid?
  • Tue 24 Sep 2019 16:53
    #1

    Samma här, har 9-10 dagar lutealfas..

    Har köpt progesteronkräm till denna cykeln för att försöka förlänga och se om det hjälper..

    Följer tråden behöver också tips :)!

  • Tue 24 Sep 2019 17:23
    #2
    EllaLo skrev 2019-09-24 16:53:05 följande:

    Samma här, har 9-10 dagar lutealfas..

    Har köpt progesteronkräm till denna cykeln för att försöka förlänga och se om det hjälper..

    Följer tråden behöver också tips :)!


    Jag trodde inte det gick att få tag i progesteronkräm längre? Blev inte det borttaget från svenska marknaden för nåt år sedan? Var köpte du det?
  • Tue 24 Sep 2019 19:56
    #3
    Molpes skrev 2019-09-24 17:23:05 följande:

    Jag trodde inte det gick att få tag i progesteronkräm längre? Blev inte det borttaget från svenska marknaden för nåt år sedan? Var köpte du det?


    John Lees progesterall som sägs vara bäst finns inte att få tag på vad jag vet, men googlar man på progesteronkräm finns ju massa andra sökresultat. Kände att jag satsar och så får framtiden avgöra :) köpte Matriarch!
  • Tue 24 Sep 2019 21:02
    #4
    EllaLo skrev 2019-09-24 19:56:29 följande:

    John Lees progesterall som sägs vara bäst finns inte att få tag på vad jag vet, men googlar man på progesteronkräm finns ju massa andra sökresultat. Kände att jag satsar och så får framtiden avgöra :) köpte Matriarch!


    Vill gärna höra hur det går för dig med krämen! Spännande.

    Tycker det var svårt att hitta info om det märket på krämen, vad den används till osv men du kanske hittade någon bra sida. (Har inte kunnat läsa någonstans att den ökar chansen för att bli gravid). Håller tummarna för dig????????
  • Tue 24 Sep 2019 21:04
    #5

    Skulle inte bli frågetecken utan en glad smiley!

  • Tue 24 Sep 2019 21:36
    #6

    Hej!

    Vilken bra tråd för mig att följa!

    Jag har också problem med kort lutealfas. Jag insåg det när jag försökte bli gravid med mitt första barn, och beställde då Progesterall. Det tog sig direkt och han är nu 3,5 år. Vi har även en liten än på snart 2 år och nu siktar vi på en trea och lutealfasen är 8-9 dagar.

    Nu har jag beställt pyridoxin, håller tummarna för att det hjälper!

    Hoppas vi alla lyckas förlänga lutealfasen några dagar! Det ska bli spännande att se hur det går för er!

  • Tue 24 Sep 2019 21:51
    #7
    malinamf skrev 2019-09-24 21:36:31 följande:

    Hej!

    Vilken bra tråd för mig att följa!

    Jag har också problem med kort lutealfas. Jag insåg det när jag försökte bli gravid med mitt första barn, och beställde då Progesterall. Det tog sig direkt och han är nu 3,5 år. Vi har även en liten än på snart 2 år och nu siktar vi på en trea och lutealfasen är 8-9 dagar.

    Nu har jag beställt pyridoxin, håller tummarna för att det hjälper!

    Hoppas vi alla lyckas förlänga lutealfasen några dagar! Det ska bli spännande att se hur det går för er!


    Ja men så roligt! Spännande att få följa dig med! Vi får uppdatera varandra hur det går

    Det där Progesterall verkar ha funkat för de flesta. Synd att det inte ska vara lika enkelt nu
  • Tue 24 Sep 2019 22:00
    #8
    Molpes skrev 2019-09-24 21:02:39 följande:

    Vill gärna höra hur det går för dig med krämen! Spännande.

    Tycker det var svårt att hitta info om det märket på krämen, vad den används till osv men du kanske hittade någon bra sida. (Har inte kunnat läsa någonstans att den ökar chansen för att bli gravid). Håller tummarna för dig????????


    Tänker att den bör fungera som vilken progesteronkräm som helst? :) läste massa recensioner på www.moodmama.com/matriarch-100 verkar många som

    är i klimakteriet som använder den. Jag har däremot PCOS så hoppas att det gynnar mig då pcosare vanligtvis har lägre progesteronhalt som ökar risken för mf. Vi får se helt enkelt :)
  • Tue 24 Sep 2019 22:04
    #9
    Molpes skrev 2019-09-24 21:51:53 följande:
    Ja men så roligt! Spännande att få följa dig med! Vi får uppdatera varandra hur det går

    Det där Progesterall verkar ha funkat för de flesta. Synd att det inte ska vara lika enkelt nu
    Ja, jag fattar inte varför den inte får säljas längre... men det finns väl någon anledning I guess! ;)
  • Tue 24 Sep 2019 22:04
    #10
    EllaLo skrev 2019-09-24 22:00:55 följande:
    Tänker att den bör fungera som vilken progesteronkräm som helst? :) läste massa recensioner på www.moodmama.com/matriarch-100 verkar många som

    är i klimakteriet som använder den. Jag har däremot PCOS så hoppas att det gynnar mig då pcosare vanligtvis har lägre progesteronhalt som ökar risken för mf. Vi får se helt enkelt :)
    Jag ska också prova den! Visst finns det två olika? En röd och en vit, med typ olika mängd progesteron, är det det som är skillnaden? 
Svar på tråden Förlänga menscykel, gravid?