• Thu 26 Sep 2019 23:07
    18714 visningar
    49 svar
    49
    18714

    Någon annan som blir fysiskt misshandlad av sin fru/partner

    Hej finns det fler där ute som får ta emot slag, sparkar väldigt elaka verbala uttryck från sin livskamrat?

    Jag älskar min fru väldigt mycket men jag tycker det är väldigt svårt att hon har ett oerhört hett temperament som även gör att hon blir agresiv och slår, sparkar mig.

    Självklart är jag inte felfri så jag har såklart provocerat henne ibland men ibland kommer det mer eller mindre som från en klar himmel hennes utbrott.

    Vi har gått i terapi i olika omgångar och ibland har vi det väldigt bra i ett tag men oftast går det en, två månader så är man där igen. Jag är så less på att hon gör så här...

    Vi har varit gifta i ca 6 år.

    Hon kommer från otaliga destruktiva förhållanden och hon har själv levt i förhållande där hon blivit svårt misshandlad i unga år.

    Vi har idag 2 underbara barn i förskoleålder.

    Jag vet inte vad jag ville med det här inlägget utan ville nog mest skriva av mig lite.

    Jag är betydligt större och starkare än henne så jag tar inte så stor skada fysiskt när hon slår , brukar rulla ihop mig och skydda ansikte och skrev... hon tröttnar ganska fort då hon inte får något "motstånd".

    Men psykiskt är det väldigt tufft att bli slagen av den man älskar :'(

    Finns det fler som har det som mig?

    Väl mött .

  • Svar på tråden Någon annan som blir fysiskt misshandlad av sin fru/partner
  • Anonym (man)
    Sat 1 Feb 2020 21:06
    #21
    +1

    både jag och min son har blivit slagna av min ex fru.

    Reaktionen från socialtjänst och familjerätt kan beskrivas med ett ord:

    "hånflin"

    Min erfarenhet är att man, som man, tyvärr är helt rättslös om ens fru misshandlar en eller ens barn.

    Jag har svårt att glömma vad en medlare sa till mej en gång i tiden efter ha spelat upp en ljudnspelning för honom där min ex fru misshandlade vår son både fysiskt och verbalt:

    "ta på dej ett par gymnastikskor och spring in i skogen och skrik, här får du ingen hjälp"

    Först blev jag arg på honom och tänkte, så kan man väl inte säga. Sedan förstod jag att han menade ingenting illa, han berättade bara hur dagens rättsväsende fungerar.

  • Sat 1 Feb 2020 21:57
    #22

    Fyfan vad sjukt!!!! Blir så arg. Fick du ensam vårdnad i alla fall?


    Anonym (man) skrev 2020-02-01 21:06:48 följande:

    både jag och min son har blivit slagna av min ex fru.

    Reaktionen från socialtjänst och familjerätt kan beskrivas med ett ord:

    "hånflin"

    Min erfarenhet är att man, som man, tyvärr är helt rättslös om ens fru misshandlar en eller ens barn.

    Jag har svårt att glömma vad en medlare sa till mej en gång i tiden efter ha spelat upp en ljudnspelning för honom där min ex fru misshandlade vår son både fysiskt och verbalt:

    "ta på dej ett par gymnastikskor och spring in i skogen och skrik, här får du ingen hjälp"

    Först blev jag arg på honom och tänkte, så kan man väl inte säga. Sedan förstod jag att han menade ingenting illa, han berättade bara hur dagens rättsväsende fungerar.


  • Anonym (man)
    Sat 1 Feb 2020 22:53
    #23
    Ignoramus skrev 2020-02-01 21:57:03 följande:

    Fyfan vad sjukt!!!! Blir så arg. Fick du ensam vårdnad i alla fall?


    nej, modern fick ensam vårdnad.

    Tingsrätten ignorerade alla orosanmälningar  som gjorts av sjukvårdspersonal, privatpersoner, skolpersonal etc. som indikerar allvarlig vårdnadsbrist hos modern.

    Mamman bor i bostadsrätten som jag betalade för, tillsammans med vår son.

    Mamman bor där själv under helgerna, då vår son bor hos en kontaktfamilj. Han har placerats där utan att socialtjänsten frågat mej som pappa om jag kan ta mer ansvar får min son.

    Det finns ingenting i alla de utredningar som gjorts som indikerar att jag som pappa skulle oraka skada för min son. Tvärt om så hävdar tinsrätten att jag är en viktig del i min sons liv, vilket socialtjänst och familjerättt totalt ignorerar.

    Mamman saboterar umgängen mellan min son och mej konstant, och socialtjänsten lyfter inte ett finger för att stoppa henne. Det känns  snarare att socialtjänsten hejar på mammans ansträngningar att exkludera mej från vår sons liv.

    Min erfarenhet är att socialtjänsten är en politisk tillsatt organisation som inte har någonting med barnets bästa att göra över huvudtaget.
  • Anonym (man)
    Sat 1 Feb 2020 22:54
    #24
    Ignoramus skrev 2020-02-01 21:57:03 följande:

    Fyfan vad sjukt!!!! Blir så arg. Fick du ensam vårdnad i alla fall?


    nej, modern fick ensam vårdnad.

    Tingsrätten ignorerade alla orosanmälningar  som gjorts av sjukvårdspersonal, privatpersoner, skolpersonal etc. som indikerar allvarlig vårdnadsbrist hos modern.

    Mamman bor i bostadsrätten som jag betalade för, tillsammans med vår son.

    Mamman bor där själv under helgerna, då vår son bor hos en kontaktfamilj. Han har placerats där utan att socialtjänsten frågat mej som pappa om jag kan ta mer ansvar får min son.

    Det finns ingenting i alla de utredningar som gjorts som indikerar att jag som pappa skulle oraka skada för min son. Tvärt om så hävdar tinsrätten att jag är en viktig del i min sons liv, vilket socialtjänst och familjerättt totalt ignorerar.

    Mamman saboterar umgängen mellan min son och mej konstant, och socialtjänsten lyfter inte ett finger för att stoppa henne. Det känns  snarare att socialtjänsten hejar på mammans ansträngningar att exkludera mej från vår sons liv.

    Min erfarenhet är att socialtjänsten är en politisk tillsatt organisation som inte har någonting med barnets bästa att göra över huvudtaget.
  • Anonym (nej)
    Wed 26 Feb 2020 15:59
    #25

    Jag hade en hel del bagage och kunde slå till min partner.

    Det som fick mig att sluta var faktiskt att han slog tillbaka, inte så att det gjorde jätteont eller skadade mig - men det var först då jag förstod det psykologiska aspekten av det. Innan det så tänkte jag mest - han far ju inte illa av det.

    Om du fortsätter låta henne slå så kommer hennes respekt sjunka och hennes beteende eskalera.

    Jag kan fortfarande få lust att slå ibland men har inte haft någon återfall på 3 år, förutom att hälla ett glas kall vatten över han. Det som triggar mig är om han är negligerande när det kommer till barnen, om han slösar pengar eller tappar humör för t.ex datorspel.

  • Anonym (Anony­mast av alla)
    Mon 23 Mar 2020 15:37
    #26

    Ja. Jag är man och blev såväl fysiskt som verbalt misshandlad av min exfru.

  • Anonym (Anony­mus)
    Tue 9 Jun 2020 18:01
    #27

    Jag är hemskt ledsen att berätta detta men jag är kvinna, och har haft samma problem som din tjej..

    Jag blir väldigt provocerad av män som beter sig som kvinnor, det vill säga; "är mjuka", pratar känslor, inte beter sig dominant.

    Detta är tabu för i vår värld idag, den moderna människan har fått för sig att alla är likadana, vilket ju måste betyda att kvinnor och män är likadana.

    Men det är vi inte. Och när en kvinna blir tillsammans med en annan kvinna, eller förlåt, jag menar, man, då blir hon frustrerad, för vi gillar OLIKHETER. Vi VILL inte vara tillsammans med en annan kvinna, då hade vi blivit lebbar. Sorry.

    Men detta betyder inte att du måste gå till raka motsatsen och bli våldsam som de flesta tror. Nej, det betyder bara att du måste skaffa dig fler manliga egenskaper än kvinnliga.
    En manlig egenskap är till exempel dominans.

    Och med dominans menar jag fortfarande inte våld.

    Detta är varför din kvinna slår dig. Kvinnor blir provocerade av veka män som vi kan bolla runt med.

  • Anonym (Anony­mus)
    Tue 9 Jun 2020 18:05
    #28

    Två tips: Är du hemma mycket? VAR inte det! Skaffa dig en hobby och berätta INTE allt för din kvinna.

    Tips nr två: Tona ner på känslosnacket. Det går bra att snacka känslor, men prata känslor med någon annan, ALDRIG med din kvinna.

    Bara där kommer ditt förhållande bli mycket bättre.
    Sen måste du sätta ner foten DIREKT hon börjar slåss.
    Brösta upp dig och få henne att BACKA fysiskt så är mycket vunnet. Bygg sedan därifrån.

    Vassego!

  • Tue 9 Jun 2020 18:10
    #29

    Du är ju dum i huvudet som både rättfärdigar misshandlades beteende och tycker det är offret som ska ändra på sig.


    Anonym (Anonymus) skrev 2020-06-09 18:01:29 följande:

    Jag är hemskt ledsen att berätta detta men jag är kvinna, och har haft samma problem som din tjej..

    Jag blir väldigt provocerad av män som beter sig som kvinnor, det vill säga; "är mjuka", pratar känslor, inte beter sig dominant.

    Detta är tabu för i vår värld idag, den moderna människan har fått för sig att alla är likadana, vilket ju måste betyda att kvinnor och män är likadana.

    Men det är vi inte. Och när en kvinna blir tillsammans med en annan kvinna, eller förlåt, jag menar, man, då blir hon frustrerad, för vi gillar OLIKHETER. Vi VILL inte vara tillsammans med en annan kvinna, då hade vi blivit lebbar. Sorry.

    Men detta betyder inte att du måste gå till raka motsatsen och bli våldsam som de flesta tror. Nej, det betyder bara att du måste skaffa dig fler manliga egenskaper än kvinnliga.

    En manlig egenskap är till exempel dominans.

    Och med dominans menar jag fortfarande inte våld.

    Detta är varför din kvinna slår dig. Kvinnor blir provocerade av veka män som vi kan bolla runt med.


  • Hilled­uren
    Tue 9 Jun 2020 20:58
    #30

    Läs vad jag skrev om att han måste sätta ner foten.
    De är inte att rättfärdiga.

Svar på tråden Någon annan som blir fysiskt misshandlad av sin fru/partner