• Myhanna

    Dotter nyss fyllda 12 kommer varje natt

    Hej på er.

    Som jag har skrivit i rubriken handlar detta inlägg om vår nyss fyllda 12 åriga dotter som kommer till oss varje natt fortfarande.

    Finns det några föräldrar i samma sits? Eller som varit i denna sits? Man märker att hon börjar komma in i tonåren, både i humör och att hon drar sig undan mer själv i sitt rum.

    Kanske avtar detta snart?

  • Svar på tråden Dotter nyss fyllda 12 kommer varje natt
  • anyXX

    Lägg en madrass på golvet i ert rum. Så kan hon lägga sig där om hon är rolig på natten

  • Myhanna
    anyXX skrev 2019-09-27 18:15:41 följande:

    Lägg en madrass på golvet i ert rum. Så kan hon lägga sig där om hon är rolig på natten


    Hej nja nej det vill jag inte, men undrar om någon annan har eller har haft barn som

    fortfarande kommer vid den åldern?
  • snöblask

    Min son kommer också till vårt rum. Han fyller 12 i höst. Ibland vill han även somna i vårt rum. Tycker det går i perioder. Ibland varje natt ibland går det flera veckor. Vi har en madrass på golvet som han sover på. Somnar han i vårt rum lägger han sig först i vår säng sedan när maken går o lägger sig får han kliva ner på madrassen.

  • Myhanna
    snöblask skrev 2019-09-28 23:24:48 följande:

    Min son kommer också till vårt rum. Han fyller 12 i höst. Ibland vill han även somna i vårt rum. Tycker det går i perioder. Ibland varje natt ibland går det flera veckor. Vi har en madrass på golvet som han sover på. Somnar han i vårt rum lägger han sig först i vår säng sedan när maken går o lägger sig får han kliva ner på madrassen.


    Hej

    Tack för svar. Hur tänker ni/Känner ni inför det? De börjar ju bli så stora nu. Jag och min man har inget samliv alls, antingen ligger det någon där i vår säng när vi lägger oss eller så kommer någon rätt som det är när vi lagt oss
  • Frontline

    12 år och kommer in varje natt, jösses vad jobbigt, Har barn på 7, 8 och 12 och ingen av dom kommer in sen många år tillbaka..
    Tror dom var ca 4 år när dom kom in sist sen sover dom själva..
    Att sova i samma rum som oss det var nog bara första året men kan komma in dån gång då och då men det är sällsynt..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Erkens mamma

    Min man veckopendlar och då turas mina yngstas barn om att sova i hans säng även om de nu är 11 och nästan 13. Enstaka gånger händer det att 11 åringen kommer till oss när pappa är hemma men det blir sällan någon längre stund då det blir trångt och varmt.

  • Ocdkille

    Ni får fråga Fredrik Wikingssons morsa för jag minns ett avsnitt med han och filip där dom var i ett tufft område i USA och han berättade att han sov hos sin morsan när han var 15år. ha ha killen han berättade det för gav honom en lustig blick. Men skämt åsido bör ni nog försöka att få henne att sova själv inte bara för er skull utan även hennes för det känns nog pinsamt för henne att sova med sina föräldrar och skulle någon få reda på det då skulle hon bli retad. Nu lär ingen få reda på det men hon tänker nog på det så det kan sänka hennes självkänsla. Så försök att jobba med att få henne att sova själv när hon väl vant sig vill hon nog sova själv.

  • TL12

    Våra barn sov med oss när dom var spädbarn

    Sen var det eget rum å egen säng som gällde

    Blev lite springande på nätterna men sen har vi sovit gott själva i vår egna säng

    Min fru jobbar på dagis sen 27 år tebax

    Snacka om att hon visste hur man gjorde med små barn ....det gäller nog att ha tålamod och inte vara mesig , låter man barnet bli för gammslt då är det nog kört , då får man ha ungar i sägen många år .....

    Våra ungar har sovit borta hos mormor , varit på idrotts cuper å annat sen början på skolåldern och det har funkat bra.

  • LittelG

    Vår dotter är 11 och kommer in till oss ibland. Hon får då ta med sig egen kudde och eget täcke och lägga sig på en madrass på golvet. Det är inget problem på något sätt och ingen av oss mår dåligt av det. Hon sover över hos kompisar ibland och det går bra.

Svar på tråden Dotter nyss fyllda 12 kommer varje natt