• Mon 30 Sep 2019 11:01
    905 visningar
    6 svar
    6
    905

    Tips på BRA presenter till personal

    Hej

    Jag vill köpa något bra och som uppskattas av personalen på min dotters förskola.

    Jag tycker de är helt fantastiska och vet hur de sliter och kämpar. 

    Jag har inget emot om det kostar lite mer än vanligt, däremot måste det vara en balansgång, tror inte de får ta emot dyra saker.

    Tips?

  • Svar på tråden Tips på BRA presenter till personal
  • Koncen­tratio­n
    Mon 30 Sep 2019 11:07
    #1
    mamita skrev 2019-09-30 11:01:02 följande:

    Hej

    Jag vill köpa något bra och som uppskattas av personalen på min dotters förskola.

    Jag tycker de är helt fantastiska och vet hur de sliter och kämpar. 

    Jag har inget emot om det kostar lite mer än vanligt, däremot måste det vara en balansgång, tror inte de får ta emot dyra saker.

    Tips?


    Hur bra känner du de? Tänker mig att du kan köpa någonting som du vet att de tycker om?

    Annars kan något enkelt goodiebag räcka, kanske? Det uppskattas ju med vilken gåva som helst i princip. Just för att det symboliserar att man uppskattar de.

    Skulle morgonrock vara en konstig present egentligen? Jag kom på att tänka på det nu. Jag själv hade nog blivit glad om jag fick en ny morgonrock, haha.

    Vad roligt att du har fått in ditt barn i en bra förskola med härliga personal :)

    Får man fråga ev ren nyfikenhet vad du tycker det är bäst med denna förskola. Vad tror du att den skiljer sig ifrån de flesta förskolorna i Sverige?
  • LFF
    Tue 1 Oct 2019 08:29
    #2

    Som avslutningspresent i somras fick våra pedagoger följande:

    1 glassogram
    1 pocketbok
    1 minivattenpistol (de hade haft vattenkrig i princip varje dag då vädret var passande hela våren).

  • Tue 1 Oct 2019 08:56
    #3
    LFF skrev 2019-10-01 08:29:42 följande:

    Som avslutningspresent i somras fick våra pedagoger följande:

    1 glassogram

    1 pocketbok

    1 minivattenpistol (de hade haft vattenkrig i princip varje dag då vädret var passande hela våren).


    Kul bra present!

    Jag tycker att saker att äta och dricka eller böcker, ev presentkort är bäst.
  • Tue 1 Oct 2019 09:21
    #4

    Påse hembakade bullar eller tårta.

  • Tue 1 Oct 2019 09:47
    #5

    Det är ju kanelbullens dag den 4e så ge en påse nybakta kanelbullar då.

    Enkelt och uppskattat. Symboliskt men inte för litet.

  • Tue 1 Oct 2019 11:02
    #6

    Hej

    Vilka bra tips, tack!

    Det som gör förskolan så bra är till 100% pga de tre individer som jobbar på hennes avdelning, de är trygga, varma, positiva och samarbetar bra. De har massor av pedagogik i sitt arbete och använder sig hela tiden av nya material och leker fram kunskap. 

    När jag hämtade min dotter igår så kom jag på att de skulle kanske bli glada för massage? Det ligger en salong ca 50 meter ifrån förskolan, de erbjuder mest klassisk massage och så, kanske köpa presentkort där? Det är ju en småbarnsavdelning och de bär mycket på barnen.

Svar på tråden Tips på BRA presenter till personal