• Mon 30 Sep 2019 11:58
    389 visningar
    4 svar
    4
    389

    Aktut hjälp!

    Jag håller på att söka jobb men kämpar lite med hyr jag ska skriva angående min utbildning. Jag blev klar med den i somras men saknar godkänt i en tenta så får ingen examen förens den är klar.

    Kan jag skriva nyexaminerad ändå? Vad gör jag om de vill se mitt examensbevis?

  • Svar på tråden Aktut hjälp!
  • Mon 30 Sep 2019 12:15
    #1

    Jag som anställer personal vill att du skriver precis som det är.

    Är det viktigt för arbetsgivaren så kan man avtala om lägre lön som höjs automatiskt till ordinarie nivå så fort examensbevis visas upp.

    Det gör vi på min arbetsplats.

    Ljuga är väldigt fel, och då får du garanterat inte jobbet och en eventuell provanställning kommer avslutas om det upptäcks.


    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Anonym (Ellie­)
    Mon 30 Sep 2019 12:40
    #2

    Ja du ska skriva som det är.

    Dumt att försöka dölja det gör det kommer ändå komma fram när de vill se ett examensbevis.

  • Mon 30 Sep 2019 12:51
    #3

    Tack! Tidigare har jag skrivit att jag ex är utbildad inom detta eller gått denna utbildning under tre år. Har inte vågat skriva att jag är nyexaminerad så det känns som en lögn.

    Är det bra att skriva i ansökan då att min utbildning blev klar i höst men jag har en tenta kvar för att få min examen och denna tenta kommer jag att göra i början av november?

  • Mon 30 Sep 2019 12:56
    #4

    Du kan väl bara skriva vad det är för utbildning som du har gått, och under vilken period, men lägga till att det saknas X antal poäng för examen.

    Tycker att det fortfarande skulle vara en "halvlögn" om du skrev att utbildningen var klar.. den ÄR ju inte klar innan du fixat alla poäng som du behöver?

Svar på tråden Aktut hjälp!