• Anonym (Kaffedraken)

    Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot hål i örat ?,piercing av småbarn?

    Är ni för eller emot ett FÖRBUD?
  • Svar på tråden Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot hål i örat ?,piercing av småbarn?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är för ett förbud. Det finns clips om man tvunget vill att ens barn ska ha örhängen. Dessa kräver inget smärtsamt ingrepp och innebär betydligt lägre risk för nickelallergi och andra reaktioner av billiga, icke-testade örhängen. När barnet är stort nog kan hen själv välja.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Firenze skrev 2019-09-30 16:02:33 följande:

    Jag är för ett förbud. Det finns clips om man tvunget vill att ens barn ska ha örhängen. Dessa kräver inget smärtsamt ingrepp och innebär betydligt lägre risk för nickelallergi och andra reaktioner av billiga, icke-testade örhängen. När barnet är stort nog kan hen själv välja.


    håller med 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är för men från 5-6 tycker jag att om barnet vill så får barnet själv bestämma i samspel med föräldrarna då.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Blomman1215 skrev 2019-09-30 17:59:43 följande:

    Vad menar du med "småbarn"?


    vad är småbarn för dig? 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har piercat min flickas och min son fick nu han ville ha.

    Jag är uppväxt med detta så för mig fall det bara naturligt när min dotter var typ ett år. Alla flickor i min släkt har så killar har man gjort både och i småbarns åldern eller mer vuxen ålder.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du, Tintin i Amerika.

    Brukar starta diskussioner.

    Kommer inte svara mer, hahaha

  • Anonym (Kaffedraken)
    Gameofthrones skrev 2019-10-01 16:15:00 följande:

    Du, Tintin i Amerika.

    Brukar starta diskussioner.

    Kommer inte svara mer, hahaha


    skönt att slippa udda typer 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Gameofthrones skrev 2019-10-01 16:12:39 följande:

    Jag har piercat min flickas och min son fick nu han ville ha.

    Jag är uppväxt med detta så för mig fall det bara naturligt när min dotter var typ ett år. Alla flickor i min släkt har så killar har man gjort både och i småbarns åldern eller mer vuxen ålder.


    rättfärdigar det bara för att du är uppväxt med detta?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker att en lämplig åldersgräns för piercing i öronen är 12 år. Barnet måste kunna sköta hygienen kring hålen medan de läker, plus att det ska vara barnets och förälderns gemensamma och genomtänkta beslut, inte förälderns fixa idé om att det är gulligt med glitter på småbarn.

Svar på tråden Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot hål i örat ?,piercing av småbarn?