• Anonym (Upprö­rd)
    Tue 1 Oct 2019 14:56
    1682 visningar
    55 svar
    55
    1682

    Måste vi betala!?

    I våras provade mitt barn på en sport. Tränaren tyckte hen var duktig och frågade om vi tror hen ska börja till hösten, då kände vi ja så vi sa att hen ska göra det.

    Senare hittade barnet en annan sport, så det blev inte den hen provat ändå.

    Nu har vi fått en faktura därifrån. Jag kontaktade dem och sa att hen inte skulle börja med det ändå, men fick svaret att det är för sent att avboka nu!? Vi har ju inte ens bokat något, det enda som finns är det muntliga i våras?

    Hjälper det att bestrida? Någon som kan sånt här?

  • Svar på tråden Måste vi betala!?
  • Gameof­throne­s
    Tue 1 Oct 2019 15:52
    #11

    Ni sa ja innan ni kunde ha kollat med barnet och ringt / mailat in vid förändring.

  • Anonym (?)
    Tue 1 Oct 2019 16:41
    #12
    +2
    Anonym (Upprörd) skrev 2019-10-01 15:09:10 följande:

    Ingen alls, mitt barn provade gratis en gång i våras och det är allt.


    Ni måste ändå ha skrivit upp ert namn och adress på någon lapp.
  • Anonym (A)
    Tue 1 Oct 2019 16:46
    #13
    Anonym (E) skrev 2019-10-01 15:18:42 följande:
    Nej har ni inte anmält er för terminen så ska ni inte betala. 

    De kan ju omöjligt ha någon bindande anmälan från er bara på baserat på ett muntligt samtal från terminen innan. 

    Bestrid det definitivt.
    +1
  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Tue 1 Oct 2019 16:46
    #14
    Anonym (?) skrev 2019-10-01 16:41:16 följande:

    Ni måste ändå ha skrivit upp ert namn och adress på någon lapp.


    Namn och mail fick de när jag kontaktade dem för att se om hen kunde få prova.
  • Wed 2 Oct 2019 02:36
    #15
    Anonym (Upprörd) skrev 2019-10-01 16:46:56 följande:
    Namn och mail fick de när jag kontaktade dem för att se om hen kunde få prova.
    Hur kopplade de ihop någon random unge som kom på en prov-lektion till den förälder som tackade ja till en plats i höstens aktivitets-uppstart med kontaktuppgifter etc?
  • Wed 2 Oct 2019 04:12
    #16

    Jag tycker du ska be proffs om hjälp och inte gå på gissningar. Det finns något som heter hallå konsument som är gratis. Skickar länk, det är bäst att vända sig dit och fråga så får du veta från folk som jobbar med sånt. Annars har ofta kommuner konsumentrådgivning.

    www.hallakonsument.se/

  • Anonym (Anna)
    Wed 2 Oct 2019 05:31
    #17

    Nej.

    Har ni inte haft kontakt sedan våras och barnet inte kommit rill några träningar så finns det ingen anledning till att betala.

    Bestrid fakturan och om han vill ta det vidare har han inte något att gå på för att få betalt.

    Det kommer kosta honom 680 kr för att försöka få ut denna summa genom kf. Är summan inte hög är det helt enkelt ibte värt att driva frågan vidare för tränaren

  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Wed 2 Oct 2019 05:38
    #18
    BurningDiamond skrev 2019-10-02 02:36:45 följande:

    Hur kopplade de ihop någon random unge som kom på en prov-lektion till den förälder som tackade ja till en plats i höstens aktivitets-uppstart med kontaktuppgifter etc?


    Random? Det var ju vi som kontaktade dem och frågade om hen kunde få prova, var ju knappast massor som gjorde det.
  • Wed 2 Oct 2019 23:42
    #19

    Anonym (Upprörd) skrev 2019-10-02 05:38:32 följande:
    Random? Det var ju vi som kontaktade dem och frågade om hen kunde få prova, var ju knappast massor som gjorde det.
    OK, så ditt barn var den enda "gäst-eleven" på det passet, tränaren kom fram till specifikt er och frågade om ni skulle uppta aktiviteten till hösten och ni svarade ja?
  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 00:03
    #20
    BurningDiamond skrev 2019-10-02 23:42:45 följande:

    OK, så ditt barn var den enda "gäst-eleven" på det passet, tränaren kom fram till specifikt er och frågade om ni skulle uppta aktiviteten till hösten och ni svarade ja?


    Ja och ja vi svarade ja på frågan om vi tror att hon ska börja.
Svar på tråden Måste vi betala!?