• Tue 1 Oct 2019 17:48
    1157 visningar
    5 svar
    5
    1157

    Föda på östra, Varberg eller Borås?

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 23 och börjar fundera lite på var jag helst skulle vilja föda om jag får möjlighet att välja.

    Är det någon härinne som har erfarenhet från att föda på östra, i Varberg eller i Borås och skulle vilja dela med sig av era erfarenheter från de olika ställena?

  • Svar på tråden Föda på östra, Varberg eller Borås?
  • Anonym (E)
    Tue 1 Oct 2019 19:41
    #1

    Jag har ingen erfarenhet då jag har fött på csk Kristanstad men under hela min graviditet och efter har jag följt östra på instagram.

    Forlossningen_ostra

    De verkar riktigt proffsiga och ny tänkande.

  • Anonym (Singo­)
    Tue 1 Oct 2019 19:41
    #2

    Jag har fött på östra två ggr. Fråga på!

  • Wed 2 Oct 2019 15:43
    #3
    Anonym (Singo) skrev 2019-10-01 19:41:51 följande:

    Jag har fött på östra två ggr. Fråga på!


    Undrar mest vad ni har för upplevelse? Har allting funkar bra, något ni tyckt var mindre/mer bra? Har hört så mycket olika om speciellt östra så är lite inne på att försöka välja Varberg istället nämligen.
  • Anonym (Singo­)
    Wed 2 Oct 2019 18:38
    #4
    Malkarls skrev 2019-10-02 15:43:05 följande:

    Undrar mest vad ni har för upplevelse? Har allting funkar bra, något ni tyckt var mindre/mer bra? Har hört så mycket olika om speciellt östra så är lite inne på att försöka välja Varberg istället nämligen.


    Första gången var jag inte jättenöjd, men det berodde på att jag inte klickade med just den barnmorskan. Andra gången var jag supernöjd. Så på hela taget skulle jag säga att det mesta handlar om personkemi.
  • Wed 2 Oct 2019 19:10
    #5

    Jag har fött på Östra två gånger och är jättenöjd. Jag valde dock inte sjukhus med tanke på hur mysig min egen upplevelse skulle bli, utan ville vara på det sjukhus som har bra spec-förlossning och neonatalvård. Jag ville ha all tänkbar hjälp för barnet nära till hands ifall något skulle gå fel.

    Är man i Varberg så transporteras man till Östra om barnet mår dåligt, och den transporten vill jag helst slippa. Det hände min syster, som valt Varberg pga att det var fina förlossningsrum och liknande.

    Kanske du kan få besöka sjukhusen och känna av stämningen/prata med personal, samt titta på lokaler innan det är dags?

Svar på tråden Föda på östra, Varberg eller Borås?