• hfe870­2
    Wed 2 Oct 2019 03:35
    510 visningar
    6 svar
    6
    510

    Hundens morgonrutiner med barn

    Min tjejkompis har blivit mamma igen för 2 veckor sedan. Hennes dobermannhundar har redan skaffat sig morgonrutiner med den nyfödda dottern, Dom tvättar flickan grundligt, försigtigt men mycket. Vilka rutiner har era hundar med era barn och bebisar?

  • Svar på tråden Hundens morgonrutiner med barn
  • Wed 2 Oct 2019 06:58
    #1

    Jag hade inte låtit min hund stå och slicka på min bebis. Det kan bli ett maniskt beteende och ska brytas snarast. Min hund springer en runda i lägenheten och hälsar på alla barnen när dom kommer upp. Hon är superglad och gullig och ger alla en liten puss innan hon rusar vidare till nästa.

  • Wed 2 Oct 2019 07:00
    #2

    >Nej - det där låter inte bra någonstans.
    Hundarna har redan lagt beslag på bebisen och det är inte sunt, varken för hundarna eller babyn.

  • Wed 2 Oct 2019 07:05
    #3

    Vår hund hälsar men ligger sedan kvar och vilar i väntan på att hundvakten ska komma och hämta henne..

  • Anonym (Kattm­ännisk­a)
    Wed 2 Oct 2019 12:09
    #4

    Tror du skojar lite med oss.

    Försöker först skrämma oss med att det är flera doberman hundar och en nyfödd.

  • Anonym (Q)
    Wed 2 Oct 2019 13:29
    #5
    +1

    Hundarna får sin morgonpromenad innan barnen vaknar, eller medan något av barnen vaknar till. När vi sedan är hemma hälsar de grundligt på småbarnen, men en slick eller två är allt vi tillåter och sedan hjälper de till att väcka tonåringen, för inte ens han kan motstå deras glädjefnatt. De sitter utanför hans rum med viftande svansar tills jag ger dem klarsignal (Attack!) att springa in och väcka honom. 
    Lite senare följer hundarna med och lämnar barnen på skola och förskola.

  • Thu 3 Oct 2019 00:40
    #6

    Nu har jag inga barn, men jag skulle aldrig tillåta min hund "tvätta" ett barn, varken nyfödd eller 10-åring. Någon slick eller tre är OK, och när barnet är stort (skol-åldern) så kan barnet få sätta lite egna gränser (så länge det inte går över styr).

    Min systerdotter (8 år) älskar puss-kalas med min hund, jag (och mamman) låter dem hållas någon minut, sedan avbryter vi.

Svar på tråden Hundens morgonrutiner med barn