• Wed 2 Oct 2019 11:42
    629 visningar
    9 svar
    9
    629

    Symtomen har försvunnit. Är mitt foster dött???

    Jag är i vecka 11 (10+3) och sedan en vecka tillbaka har mina symtom försvunnit helt. Mina bröst ömmar inte, illamåendet är borta och jag är inte trött. Mina symtom har kommit och gått lite då och då men har alltid kommit tillbaka inom ett dygn eller två. Så är det inte nu. Känner mig väldigt ogravid och drömmar mardrömmar om att barnmorskan ska säga att hjärtat inte slår längre vid nästa ultraljud. Senaste ultraljudet var för två veckor sedan och allt såg då bra ut (8+5).

    Har någon annan haft symtom som försvunnit runt vecka 10-11 men haft en lyckad graviditet trots allt?

  • Svar på tråden Symtomen har försvunnit. Är mitt foster dött???
  • Anonym (...)
    Wed 2 Oct 2019 11:44
    #1
    -1

    Vi kan väl inte veta om ditt foster har dött. Kontakta barnmorska om du är orolig. Kanske har det dött eller så lever det. Eller så kollar du alla andra 3 miljoner trådar där det står exakt samma sak?

  • Wed 2 Oct 2019 12:06
    #2

    fy fan vilket osympatiskt svar av ovanstående. att du inte skäms!!

    klart man kan bli orolig och har all rätt at känna så!! det är därför det finns forum. att hitta stöd och tröst hos likasinnade.

    mina symptom försvann ett par dagar och sen kom jag på UL för att bekräfta grav och då visade sig ett livligt foster i v 15! jag trodde jag var i ev v. 8-10

    Men min syster råkade ut för att hon inte kände aktivitet efter v 13 och jag sa att det nog inte vare någon fara, det kommer ju sådana perioder under grav.
    Hennes barn hade tyvärr inte överlev, och man visste ej varför.

    Så det finns olika besked på alla frågor. 
    Går det att göra gravtest för att se om hormonet finns i kroppen eller det hjälper kanske inte??
    Frågan är om inte man vill ha ett säkert svar oavsett och behöver uppsöka vård för att få svar. 
    Kanske ringa din BM och förklara och be om undersökning??

    Tänker på dig <3

  • Little­Sunshi­ne84
    Wed 2 Oct 2019 13:23
    #3

    Det finns spökveckor :) dvs man känner sig väldigt ogravid. Det kanske är det du går igenom just nu. MF/MA förekommer absolut. Men de flesta verkar gå igenom spökveckorna :)

  • Thu 3 Oct 2019 11:38
    #4

    Hej, Ignorera det anonyma svaret du fick igår. Håller med annars, att du kanske ska dubbelkolla det med din barnmorska :) Men ta det lugnt, det finns ingen anledning att bli uppjagad i nuläget. Kroppen är en knepig grej som gör lite vad den vill och det går inte alltid att kontrollera den :) Håller tummarna för dig och bebis!

  • Mon 7 Oct 2019 13:43
    #5

    Tack för svar allihopa. Bokade in ett ultraljud och såg en krabat som sprattlade omkring i magen!

  • Little­Sunshi­ne84
    Mon 7 Oct 2019 14:30
    #6

    Härligt! :) grattis!

  • Anonym (Tjej)
    Mon 7 Oct 2019 15:34
    #7
    Gullrankans skrev 2019-10-07 13:43:33 följande:

    Tack för svar allihopa. Bokade in ett ultraljud och såg en krabat som sprattlade omkring i magen!


    Härligt grattis!

    Jag kan så här i efterhand berätta att mina symptom minskade också runt v.11-v.12 och när det var dags för rul i v.18-19 så hade jag inte känt ett dugg på flera veckor så jag trodde inte att det fanns nåt inne i magen. Men därinne var hon och sparkade och sprattlade allt hon kunde utan att jag kände ett enda dugg. :)
  • Mon 7 Oct 2019 17:18
    #8

    Så underbart!! Grattis

  • Thu 10 Oct 2019 13:10
    #9

    Jag känner så igen mig. Är också i vecka 10+ och känner i princip inga symptom längre, har iofs inte mått illa heller innan direkt. Men känner mig lite ogravid helt enkelt och med 3.mf i bagaget är jag orolig såklart....

Svar på tråden Symtomen har försvunnit. Är mitt foster dött???