• Wed 2 Oct 2019 13:09
    640 visningar
    12 svar
    12
    640

    Hur känns missfall?

    Hej!

    Jag e orolig att jag kommer få missfall. Det hugger till i livmodern nån sekund. Känns som en kniv å jag skriker till, lite som en ilning också. Har upprepats några gånger nu.

    Snälla ni som tyvärr har fått missfall, hur har det känts?

    Kan tillägga att jag är i v5.

  • Svar på tråden Hur känns missfall?
  • Wed 2 Oct 2019 13:16
    #1

    Det här känts olika. Första gången som om jag var jättegasig men inte behövde fisa, samtidigt som jag hade så ont att jag gick dubbelvikt.

    Andra gången var det mer att jag kände livmoderns sammandragningar.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Wed 2 Oct 2019 13:20
    #2

    Mitt missfall kändes som intensiv mensvärk. Upplevde inte hugg utan bara smärta och värk.

    Däremot har jag upplevt hugg och ilning i början av graviditet när livmodern töjer och växer.

    Men det är min erfarenhet om hur saker och ting kändes för mig.

  • Little­Sunshi­ne84
    Wed 2 Oct 2019 13:26
    #3

    Mitt missfall kändes inte, blödde som vanlig mens bara.

    Däremot ilningarna och smärtan du beskriver upplevde jag när ligamenten växte. Minns dessa smärtor från första trimestern.

  • Wed 2 Oct 2019 13:33
    #4

    Det låter som när min livmoder började växa Hjärta

  • Wed 2 Oct 2019 14:12
    #5

    [quote=79936696][quote-nick]Bunny on speed skrev 2019-10-02 13:16:11 följande:[/quote-nick]Det här känts olika. Första gången som om jag var jättegasig men inte behövde fisa, samtidigt som jag hade så ont att jag gick dubbelvikt.

    Andra gången var det mer att jag kände livmoderns sammandragningar.

    [/

    Vet inte hur det känns när livmodern har sammandragningar? Tack snälla för svar! Beklagar missfallen.

  • Wed 2 Oct 2019 14:13
    #6
    Ebo88 skrev 2019-10-02 13:20:35 följande:

    Mitt missfall kändes som intensiv mensvärk. Upplevde inte hugg utan bara smärta och värk.

    Däremot har jag upplevt hugg och ilning i början av graviditet när livmodern töjer och växer.

    Men det är min erfarenhet om hur saker och ting kändes för mig.


    Tack för svar! Blir lite lugnare nu!

    Beklagar missfallet.
  • Wed 2 Oct 2019 14:15
    #7
    LittleSunshine84 skrev 2019-10-02 13:26:10 följande:

    Mitt missfall kändes inte, blödde som vanlig mens bara.

    Däremot ilningarna och smärtan du beskriver upplevde jag när ligamenten växte. Minns dessa smärtor från första trimestern.


    Tack snälla för svar! Blev orolig också för att sträcken på stickan inte blivit starkare på några dagar, men är bara på äl15 så det kanske är normalt.

    Beklagar missfallet.
  • Wed 2 Oct 2019 14:17
    #8
    ballerinakakaoreo skrev 2019-10-02 13:33:57 följande:

    Det låter som när min livmoder började växa 


    Tack snälla för svar! Jag hoppas det med! Var det exakt så du kände då? Nu har jag iaf inte känt av något på en timme, det känns bra.

    Stickan visar fortfarande svagt men är bara på äl+15, vi har kämpat hårt för detta så blir bara nojjig.
  • Anonym (G)
    Wed 2 Oct 2019 14:21
    #9

    Kände inget när jag fick missfall, bara när jag höll på att sluta blöda och livmodern drog ihop sig, då kändes det som lätt mensvärk.

    Förmodligen beror din smärta på att livmodern växer, det är vanligt att känna så då. Själv fick jag stark smärta som mensvärk under mina graviditeter.

  • Wed 2 Oct 2019 14:39
    #10
    Missempi skrev 2019-10-02 14:17:37 följande:
    Tack snälla för svar! Jag hoppas det med! Var det exakt så du kände då? Nu har jag iaf inte känt av något på en timme, det känns bra.

    Stickan visar fortfarande svagt men är bara på äl+15, vi har kämpat hårt för detta så blir bara nojjig.
    Enligt mina anteckningar om huggen har jag skrivit såhär: 

    ' 8 dagar efter ägglossningen fick jag svagt svagt positivt som sedan blev starkare och starkare för varje dag. Dagar med frossa och mensvärk. Den 28/1 hade jag beräknad mens. 39/1 extrema hugg i magen, ligamentsmärtor? Gör främst ont när jag sträcker på mig. 2/2 hugg igen + huvudvärk. ' 

    Sen kommer massa anteckningar med tidiga symptom :) 
  • Wed 2 Oct 2019 15:43
    #11

    De tidiga som extrem mensvärk. De sena hade jag regelrätta värkar i flera timmar. Vi pratar ligga på golvet och vilja dö-ont...

  • Little­Sunshi­ne84
    Wed 2 Oct 2019 17:10
    #12
    Missempi skrev 2019-10-02 14:15:04 följande:

    Tack snälla för svar! Blev orolig också för att sträcken på stickan inte blivit starkare på några dagar, men är bara på äl15 så det kanske är normalt.

    Beklagar missfallet.


    Så lite så! Hoppas att det går bra för dig :)

    Har fått två fina barn så är ok! :)
Svar på tråden Hur känns missfall?