• sigge1235

    Dyr väska i jobb - ok?

    Jag jobbar som konsult och de flesta runt mig är businessklädda, i medeldyra märken generellt sett skulle jag tro. Jag har börjat intressera mig för väskor och precis köpt en exklusiv sådan. Den kostar ny ca 20  k men jag har köpt begagnad för ca 7 k. Nu är jag dock lite osäker om jag verkligen kan ha den i jobb, kommer det sticka i ögonen på kunder och kollegor? Den är svart och stilren men märkets namn står tydligt men smått på framsidan. Hade ni använt? Hade ni brytt er om kollega hade?

  • Svar på tråden Dyr väska i jobb - ok?
  • Gameofthrones

    Nej är ingen väsk person.

    Jag bryr mig inte om vad kollegor har för kläder väskor mm.

    Jag har Michael Kors kuvertväska och Yves Laurent, handväska vid fest / fina tillfällen annars hänger dem i garderoben. Sminkar mig hemma, nyckel mobil kort i fickorna.

  • Gameofthrones

    Är jag tvungen och ha väska skulle jag köpa en bra väska. I privatlivet helst ingen väska.

  • Kusinen

    Om du nu köpt en så dyr väska ska du ju använda den tycker jag. Så mycket som möjligt! Om du inte köpt den som samlarobjekt förstås.

  • Smultronmarmelad

    Hehe de flesta tror nog den är fejk ändå ;)

  • Ocdkille

    Ha ha om en kollega hade kommit med en sån väska hade jag inte haft en susning om vad den kostat. Och hade jag fått reda på det hade jag kanske blivit brydd på varför man lägger så mycket på en väska speciellt eftersom större delen av priset beror på att den är av ett speciellt märke. Men gillar du det då kan du ha den tror ingen bryr sig.

  • Aurora Borrealis

    Ja. Andra lägger ju sina pengar på dyra bilar och de kör dem till jobbet. Det är billigare att ha en väska än en dyr bil så varför inte. Det är kul. Andra köper onödiga dyra grejer som tråkig teknik t ex och lägger 50 000 kr på något så otroligt onödigt som en Tv så i jämförelse är det mycket bättre att du har väskan. Har du den i 7 år så har du sluppit köpa en ny väska varje år för 1000 kr. Självklart ska du använda väskan. Det är ju bara en fråga om vad man prioriterar att lägga sina pengar på. De andra på jobbet kan säkert köpa en sådan väska själva men de kanske prioriterar att köpa en ny BMW istället så varför skulle det sticka i ögonen på dem? På kunder däremot rekommenderas att hålla låg profil, men jag skulle använt väskan ändå.

  • Coccolina
    sigge1235 skrev 2019-10-02 21:16:10 följande:

    Jag jobbar som konsult och de flesta runt mig är businessklädda, i medeldyra märken generellt sett skulle jag tro. Jag har börjat intressera mig för väskor och precis köpt en exklusiv sådan. Den kostar ny ca 20  k men jag har köpt begagnad för ca 7 k. Nu är jag dock lite osäker om jag verkligen kan ha den i jobb, kommer det sticka i ögonen på kunder och kollegor? Den är svart och stilren men märkets namn står tydligt men smått på framsidan. Hade ni använt? Hade ni brytt er om kollega hade?


    Hade inte brytt mig ett dyft om du inte kom och gjorde en stor grej av vad du betalade för den eller vad den kostade ny....Jag har ingen som helst koll på väskor och dess värde. Så hade inte brytt mig ett spår. 
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Dyr väska i jobb - ok?