• sigge1235

    Dyr väska i jobb - ok?

    Jag jobbar som konsult och de flesta runt mig är businessklädda, i medeldyra märken generellt sett skulle jag tro. Jag har börjat intressera mig för väskor och precis köpt en exklusiv sådan. Den kostar ny ca 20  k men jag har köpt begagnad för ca 7 k. Nu är jag dock lite osäker om jag verkligen kan ha den i jobb, kommer det sticka i ögonen på kunder och kollegor? Den är svart och stilren men märkets namn står tydligt men smått på framsidan. Hade ni använt? Hade ni brytt er om kollega hade?

  • Svar på tråden Dyr väska i jobb - ok?
  • Duckan

    Nej, jag vet inte vad ts konsulterar Åsa. Här i stan har var och varannan människa en märkesväska även om de inte är högavlönade så jag är väl lite hemmablind antar jag.

  • Vildbi

    De reser mycket till Thailand vettu. Vasastadsbornas favoritdestination.

    Fejk, fejk, fejk.


    Duckan skrev 2019-10-04 17:26:53 följande:

    Nej, jag vet inte vad ts konsulterar Åsa. Här i stan har var och varannan människa en märkesväska även om de inte är högavlönade så jag är väl lite hemmablind antar jag.


  • Vildbi

    Jodå! Bor där själv. Ser årligen taggar på resväskorna med Thailand och Dubai; kopiornas mecka!


    Duckan skrev 2019-10-04 17:42:57 följande:

    Vildbi, mja, haha..


  • sigge1235

    Tack alla!
    Det är inte en väska som är så vanlig att kopiera, tror jag. Inte sett några kopior iallafall. Som sagt, de andra konsulterna har medeldyra märken generellt sett. Sett någon mer med en 20 k väska iaf. Vi tjänar i snitt kanske 50-65 k/mån. 

  • Bärryhosch

    Om jag hade lagt flera tusen på en väska så skulle jag definitivt använda den flitigt. Jag tror inte att du behöver vara orolig för vad kollegor tycker och tänker för ärligt talat:

    1. En fjärdedel kommer inte lägga märke till väskan

    2. En fjärdedel vet inte att det är ett dyrt märke.

    3. Hälften kommer att tro att den är fejk

    Några få promille som ser och vet, kanske blir en gnutta avis men troligen inte, och om det skulle hända, vad gör det egentligen? Ingenting för dig faktiskt. Det är i så fall enbart deras problem.

  • Ocdkille

    Själv skulle jag mest undra varför man lägger så 20k på en väska när man kan få en av lika bra kvalite och lika snygg för någon tusing. Köper du en sån märkesväska då betalar du ju kanske 19k för märket. Och betalar du så mycket då måste det ju vara för att du vill visa att du kan lägga så mycket på en väska och då fattar jag inte varför du oroar dig för vad andra tycker eftersom du uppenbarligen köpt väskan för märkets skull. Det får mig att tänka på en kompis när jag gick på gymnasiet. Han var märkesbög och lade en massa pengar på kläder och annat bara för att det var av rätta märkena. Han hade köpt ett par solglasögon för flera tusen och flashade med dom. Men det blev inte som han hade tänkt sig för en tant med rullator hade köpt ett par billiga glasögon som såg likadana ut som hon gick med. Hon såg förövrigt cool ut i dom men det tyckte inte han och han gillade inte när vi nämnde det.

  • Delilah2001

    Varför betalar man ens så mycket pengar för en väska?

    Är uppriktigt nyfiken!

  • Studentpappa

    Jag cyklar på en cykel för 50tkr till jobbet, ingen jävel utom jag har väl med det att göra?

    Jag är beställare av en massa konsulter och vet att dom tjänar bra, dom är ju duktiga annars skulle jag inte köpa tid av dem. Vad de väljer att göra med sina pengar är deras ensak.


    Ride it like you stole it
  • Physalis
    Ocdkille skrev 2019-10-04 23:46:24 följande:

    Själv skulle jag mest undra varför man lägger så 20k på en väska när man kan få en av lika bra kvalite och lika snygg för någon tusing. Köper du en sån märkesväska då betalar du ju kanske 19k för märket. Och betalar du så mycket då måste det ju vara för att du vill visa att du kan lägga så mycket på en väska och då fattar jag inte varför du oroar dig för vad andra tycker eftersom du uppenbarligen köpt väskan för märkets skull. Det får mig att tänka på en kompis när jag gick på gymnasiet. Han var märkesbög och lade en massa pengar på kläder och annat bara för att det var av rätta märkena. Han hade köpt ett par solglasögon för flera tusen och flashade med dom. Men det blev inte som han hade tänkt sig för en tant med rullator hade köpt ett par billiga glasögon som såg likadana ut som hon gick med. Hon såg förövrigt cool ut i dom men det tyckte inte han och han gillade inte när vi nämnde det.


    Delilah2001 skrev 2019-10-05 00:42:54 följande:

    Varför betalar man ens så mycket pengar för en väska?

    Är uppriktigt nyfiken!


    Men läser ni inte ts? Hon säger ju att det är för att märkesväskor är hennes intresse.

    Någon annan köper golfklubbor, speldator, dyra högtalare, smink, hudvård, 50 par skor, raskatter, konst, köksmaskiner, byter inredning en gång i halvåret, åker på dyra semestrar, har häst, byter till den nyaste mobilen varannat år, dricker dyra viner, går på spa, har sommarstuga, köper alla de dyraste verktygen och maskinerna trots att man slår i en spik i halvåret.

    Varför skulle väskor vara ett så konstigt intresse?
    Korrekturläser som en kratta
  • AnnaSthlm

    Kör på! I Sverige har 99% av människor absolut noll koll på väskornas värde. Och vad skulle hända om någon förstod hur mycket den är värd? Tillåt dig själv att vara värd väskan så slutar du bry dig om vad andra tycker.

  • Tonårsmamman1
    Physalis skrev 2019-10-05 08:15:36 följande:
    Delilah2001 skrev 2019-10-05 00:42:54 följande:

    Varför betalar man ens så mycket pengar för en väska?

    Är uppriktigt nyfiken!


    Men läser ni inte ts? Hon säger ju att det är för att märkesväskor är hennes intresse.

    Någon annan köper golfklubbor, speldator, dyra högtalare, smink, hudvård, 50 par skor, raskatter, konst, köksmaskiner, byter inredning en gång i halvåret, åker på dyra semestrar, har häst, byter till den nyaste mobilen varannat år, dricker dyra viner, går på spa, har sommarstuga, köper alla de dyraste verktygen och maskinerna trots att man slår i en spik i halvåret.

    Varför skulle väskor vara ett så konstigt intresse?
    Det enda konstiga är väl att ha ett intresse av dyra väskor, men sedan inte våga använda dom. 
Svar på tråden Dyr väska i jobb - ok?