• Anonym (smack och stön)
    Thu 3 Oct 2019 12:19
    1586 visningar
    18 svar
    18
    1586

    Vad tycker ni om sexscener i film och serier?

    Läste att den nya generationen dissar sexscener och att de börjat försvinna mer och mer ut Hollywoodproduktioner pga deras pinsamhet och objektifierade utfyllnad, ofta för att täcka upp dåliga manus.

    Jag minns hur pinsamt jag tyckte det var som tonåring när man satt och kollade med föräldrarna och samlagsscenerna intog rutan. Gulp och kryp i kroppen!!!

    Vissa människor klarar ju inte ens kolla serier med mycket sex med sina partners pga svartsjuka för alltför snygga skådespelare. Läser ibland om sådant i trådarna här. Samtidigt frossar ju unga generationen i Batchelor och annan voyeristisk smörja där mjukporr är minst sagt en underdrift.

    Tacka vet jag engelska deckare och kriminalhistorier.

    Hur påverkas ni av utdragna sexscener med mycket hud och ljud?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om sexscener i film och serier?
  • Thu 3 Oct 2019 12:27
    #1

    Nån gång upphetsande men tror oftast det är regisören som vill se sina kvinnliga skådisar avklädda.

  • Anonym (smack och stön) Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 12:56
    #2
    Giftskåneman skrev 2019-10-03 12:27:44 följande:

    Nån gång upphetsande men tror oftast det är regisören som vill se sina kvinnliga skådisar avklädda.


    Håller med. Men kan du tycka det r pinsamt och skämmigt om du kollar med någon annan?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 3 Oct 2019 12:59
    #3

    Jag tycker att sexscenerna ska försvinna helt ur filmer. Pinsamt om man sitter och kollar på film med någon, speciellt familjen och plötsligt kommer en sexscen.

    Hollywood gör helt rätt som tar bort scenerna mer och mer.

  • Thu 3 Oct 2019 13:04
    #4
    Anonym (smack och stön) skrev 2019-10-03 12:56:34 följande:

    Håller med. Men kan du tycka det r pinsamt och skämmigt om du kollar med någon annan?


    Jo om barnen också kollar är det obehagligt
  • t1000
    Thu 3 Oct 2019 13:07
    #5
    +2

    Hollywood har väl alltid varit känslig för naken hud så inget nytt där. Tyvärr, har det blivit ändå mer konservativt. Medan man kan ha hur mkt splatter och blod som helst. Löjligt tycker jag ... Mer naken och mer sex i tv-serier. Game Thrones ex. Sex är naturligt så det bör visas.

  • Thu 3 Oct 2019 13:07
    #6

    Onödigt och tråkigt med få undantag som den i Terminator 1.

  • Thu 3 Oct 2019 13:14
    #7
    +2
    t1000 skrev 2019-10-03 13:07:06 följande:

    Hollywood har väl alltid varit känslig för naken hud så inget nytt där. Tyvärr, har det blivit ändå mer konservativt. Medan man kan ha hur mkt splatter och blod som helst. Löjligt tycker jag ... Mer naken och mer sex i tv-serier. Game Thrones ex. Sex är naturligt så det bör visas.


    Mm moralpaniken är stor i Usa, skjut ihjäl nån ok, naken tutte usch fy farligt, se fb bara vad där finns.
  • Anonym (smack och stön) Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 13:17
    #8
    t1000 skrev 2019-10-03 13:07:06 följande:

    Hollywood har väl alltid varit känslig för naken hud så inget nytt där. Tyvärr, har det blivit ändå mer konservativt. Medan man kan ha hur mkt splatter och blod som helst. Löjligt tycker jag ... Mer naken och mer sex i tv-serier. Game Thrones ex. Sex är naturligt så det bör visas.


    Sista årtiondena har Hollywood varit ganska frikostiga med ångande sexscener, tänk Basic Instinct, 9 ½ vecka, Sliver, Ken Park osv. Inget sparande på krut där;)

    Men hur skulle du känna att kolla på GoT med dina barn, vänner och föräldrar tex
    Är du helt oberörd av sådant?

    Instämmer att våldsscener snarare borde kapas. Många serier slutar jag kolla på för att våldet är för obefogat och meningslöst.
  • t1000
    Thu 3 Oct 2019 13:26
    #9
    +1
    Anonym (smack och stön) skrev 2019-10-03 13:17:52 följande:

    Sista årtiondena har Hollywood varit ganska frikostiga med ångande sexscener, tänk Basic Instinct, 9 ½ vecka, Sliver, Ken Park osv. Inget sparande på krut där;)

    Men hur skulle du känna att kolla på GoT med dina barn, vänner och föräldrar tex

    Är du helt oberörd av sådant?

    Instämmer att våldsscener snarare borde kapas. Många serier slutar jag kolla på för att våldet är för obefogat och meningslöst.


    GoT är inte för barn.

    Vänner skulle jag inte ha några problem med...

    Föräldrarna skulle jag inte titta på en sån serie med.
  • Anonym (Tuppe­n)
    Thu 3 Oct 2019 13:32
    #10
    Anonym (smack och stön) skrev 2019-10-03 13:17:52 följande:
    Sista årtiondena har Hollywood varit ganska frikostiga med ångande sexscener, tänk Basic Instinct, 9 ½ vecka, Sliver, Ken Park osv. Inget sparande på krut där;)
    Sista årtiondena? Det där var ju flera decennier sedan, nu är det knappt något.

    Det var bättre förr.
  • Thu 3 Oct 2019 14:32
    #11
    -1 +1
    Less is more!

    Både på TV och på film så lägger man in fullständigt omotiverade "scener där kvinnan springer omkring naken och karln står i rummet (givetvis!) fullt påklädd. Meningslös utfyllnad av heterosexmän - för heterosexmän - i publiken.

    Kunde ha filmats och filmtid hade sparas med att båda går ut ur hotellrummet tillsammans - fullt påklädda! Hepp!

    Tillgjorda heterosexligg i motljus, sliskig musik och uttdraga närbilder/closeups på hennes kropp när hon porrskriker, stönar och krampaktigt skrynklar lakan är bara så heterosexistisk USA-fejk!

    "Han" låter Aldrig oavsett hur skönt det nu kan tänkas vara - för honom .. än mindre visas ens "oskyldiga delar av hans nakna kropp upp mer än händelsevis.. under nån 100dels sek.

    Han då? I bästa fall får man se den stolte häradspåsättaren i slappa kalsonger - efter akten.. eller vanligare så följer en utdragen påklädnings/dusch scen där hennes "tillgångar" flashas noga vid det ounvikliga trospåtagnadet efteråt.

    Då är karln redan sedesamt påklädd :)

    Sen fortsätter handlingen i Tv-serien/filmen vidare som att detta absurda avbrott aldrig funnits.

    Nån faktisk koppling till handlingen i historien som berättas förekommer sällan.

    Det är bara avklädd utfyllnad där nakna kvinnor visas upp/visar upp sig.!

    Less is more!
  • Thu 3 Oct 2019 19:12
    #12

    Tycker spontant man kan skära ner en del på explicita sexscener då jag mest tycker dom är jobbiga/pinsamma och inte eller iaf väldigt sällan tillför nåt till handlingen.

    Jag som dessutom bor nära mina föräldrar och då och då kollar på TV/film med dom är förstås extra glad om jag slipper pinsamma ångande sexscener vid dom tillfällena. Fan man vet ju knappt vart man ska ta vägen såna gånger.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 3 Oct 2019 19:14
    #13
    flygrl skrev 2019-10-03 19:12:49 följande:

    Tycker spontant man kan skära ner en del på explicita sexscener då jag mest tycker dom är jobbiga/pinsamma och inte eller iaf väldigt sällan tillför nåt till handlingen.

    Jag som dessutom bor nära mina föräldrar och då och då kollar på TV/film med dom är förstås extra glad om jag slipper pinsamma ångande sexscener vid dom tillfällena. Fan man vet ju knappt vart man ska ta vägen såna gånger.


    Håller med.
  • Thu 3 Oct 2019 19:22
    #14

    Om jag ser på en bra film/serie och det kommer en omotiverat naken sexscen så tappar jag fokus på det jag ser för jag börjar fundera på hur det var att spela in scenen

    Dvs sexscener för mig tar mig ur filmen och fantasin och in i verkligheten och det är kanske inte regissörens tanke.

  • Thu 3 Oct 2019 19:25
    #15
    +1
    t1000 skrev 2019-10-03 13:07:06 följande:

    Sex är naturligt så det bör visas.


    Det är naturligt gå på toa med. Borde det då också visas ingående varje gång en karaktär gör det?
  • Anonym (A)
    Thu 3 Oct 2019 21:11
    #16
    flygrl skrev 2019-10-03 19:12:49 följande:
    Tycker spontant man kan skära ner en del på explicita sexscener då jag mest tycker dom är jobbiga/pinsamma och inte eller iaf väldigt sällan tillför nåt till handlingen.

    Jag som dessutom bor nära mina föräldrar och då och då kollar på TV/film med dom är förstås extra glad om jag slipper pinsamma ångande sexscener vid dom tillfällena. Fan man vet ju knappt vart man ska ta vägen såna gånger. smile2.gif
    Håller med
  • Thu 3 Oct 2019 21:24
    #17

    Kan ju vara lite känsligt .... men man ser väl hellre människor som 
    älskar är någon som sitter på muggen??
    Eller???

  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 3 Oct 2019 22:58
    #18
    Hobgoblin skrev 2019-10-03 21:24:42 följande:

    Kan ju vara lite känsligt .... men man ser väl hellre människor som 

    älskar är någon som sitter på muggen??

    Eller???


    Faktiskt inte.

    Det är inte pinsamt att se en scen med någon som sitter på toaletten och det blir inte alls samma pinsamma stämning som vid en sexscen om man till exempel skulle sitta och titta på filmen med sina föräldrar.
Svar på tråden Vad tycker ni om sexscener i film och serier?