• Thu 3 Oct 2019 17:37
    2371 visningar
    6 svar
    6
    2371

    Tips mot psoriasis i hårbotten

    Hej! Jag har under ett tag haft psoriasis u min hårbotten. Jag har provat receptbelagda medel och head & shoulders schampoo men utan att lyckats. Är det någon som har något bra och gärna billigt råd som har fungerat ????

  • Svar på tråden Tips mot psoriasis i hårbotten
  • Thu 3 Oct 2019 17:40
    #1

    Vet att bloggaren lipglossbitch har just detta, kolla in hennes blogg så finns de5 troligen tips samt att du säkert kan maila henne också. Smink-och hudvårdsbloggare.

  • Anonym (frisk hårbot­ten)
    Thu 3 Oct 2019 18:15
    #2

    Testa denna. Fick tipset på Psoriasförbundets hemsida. Hade ett riktigt angrepp som spridit sig i hela hårbotten och detta underbara shampoo hjälpte på ett par veckor, men kände stor effekt och minskad kläda redan vid första användningen. Jag ville inte använda starka recept med kortison utan något mer vänligt och fuktgivande.

    Har inga problem alls nu:P

    www.apotea.se/daxxin-mjallschampo

  • Anonym (Undra­n)
    Thu 3 Oct 2019 19:07
    #3

    Hur känns det med psoriasis i hårbotten?

  • Thu 3 Oct 2019 21:26
    #4

    Anonym (Undra­n) Det är inte kul alls. Det kliar hela tiden, ibland blöder jag och inte kan jag sätta upp håret o gå utanför huset utan att få frågor/ kommentarer/ blickar om vad jag har för fel på min hårbotten.

  • Thu 10 Oct 2019 11:43
    #5

    Har hört om många som blivit av med sin psoriasis efter att de ändrat sin kost.

  • Anonym (Pappa­)
    Mon 12 Apr 2021 13:58
    #6

    Hej!


    Vi har skrivit lite om psoriasis i hårbotten här:


    itsitchy.com/psoriasis-i-harbotten/

    Hoppas det kan hjälpa till lite!

Svar på tråden Tips mot psoriasis i hårbotten