• Anonym
    Thu 3 Oct 2019 18:58
    2576 visningar
    64 svar
    64
    2576

    Ok att exets nya sover tillsammans med vårt barn?

    Jag vet inte riktigt om jag överreagerar men exets nya sover tillsammans med mitt barn ibland(barnet är 4 år). Jag vet att deras förhållande har varit väldigt ostabilt då dom gjort slut och blivit tillsammans igen flera gånger och jag vet inte alls hur den nya personen är mot mitt barn. När jag fick reda på att dom sover ihop ibland så tyckte jag det lät lite konstigt men jag kanske överreagerar? Är det normalt? Dom har inte varit tillsammans så länge heller. Är min oro berättigad eller överdriven?

  • Svar på tråden Ok att exets nya sover tillsammans med vårt barn?
  • Anonym (Ja)
    Thu 3 Oct 2019 19:39
    #1

    Det är inte ok.

  • Anonym Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 19:58
    #2
    Anonym (Ja) skrev 2019-10-03 19:39:38 följande:

    Det är inte ok.


    Är det verkligen inte det? Jag klandrar alltså mitt ex för det här och inte den nya personen, h*n har inga barn själv. 

    Vad borde jag göra? Mitt ex kommer nog inte ta det bra, eller hantera det bra om jag skulle ta upp det.
  • Anonym (?)
    Thu 3 Oct 2019 20:00
    #3

    Alla tre i samma säng eller? Vill barnet det? Så länge barnet inte far illa så tycker jag att det är ok.

  • Anonym Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 20:03
    #4
    Anonym (?) skrev 2019-10-03 20:00:35 följande:

    Alla tre i samma säng eller? Vill barnet det? Så länge barnet inte far illa så tycker jag att det är ok.


    Som mitt barn har beskrivit det är det både tillsammans och ensamma. Jag hade inte reagerat om dom varit tillsammans länge men jag hade själv inte sovit med någon annans barn, det hade känts lite konstigt. Vårt barn har lite svårt med gränser just nu har jag märkt, alltså med kroppen och så.
  • Thu 3 Oct 2019 20:08
    #5
    -1 +1

    Ser inget problem där alls. Mer än att du lägger dej i ditt ex liv för mycket.

  • Anonym Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 20:12
    #6
    ivar37 skrev 2019-10-03 20:08:31 följande:

    Ser inget problem där alls. Mer än att du lägger dej i ditt ex liv för mycket.


    Ok, nej alltså jag har inte sagt något om det, alltså inte lagt mig i. 
  • Anonym (Pedof­ilräds­la?)
    Thu 3 Oct 2019 20:16
    #7
    +1

    Ligger oron i att den nya kvinnan skulle kunna vara pedofil? Det är ytterst ovanligt, då kvinnliga pedofiler gillar nästan uteslutande pojkar och flickor i nedre tonåren. Pubertetsåldern, inte småbarn.

  • Ess
    Thu 3 Oct 2019 20:18
    #8
    +1

    Är det barnet själv som vill så är det ok så länge partnern är med på det.

  • Anonym Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 20:20
    #9
    Anonym (Pedofilrädsla?) skrev 2019-10-03 20:16:40 följande:

    Ligger oron i att den nya kvinnan skulle kunna vara pedofil? Det är ytterst ovanligt, då kvinnliga pedofiler gillar nästan uteslutande pojkar och flickor i nedre tonåren. Pubertetsåldern, inte småbarn.


    Nej alltså den nya är en man, inte en kvinna. Spelar det någon roll?
  • Thu 3 Oct 2019 20:51
    #10

    Skulle oroat mig för att exet presenterar barnet för ett partner när förhållandet inte är stabilt. Hade tyckt det var olustigt om mitt barn sov ensam med en annan vuxen jag inte känner väl.

    Vad menar du med att barnet har svårt för kroppsliga gränser?

Svar på tråden Ok att exets nya sover tillsammans med vårt barn?