• Fri 4 Oct 2019 14:14
    2584 visningar
    103 svar
    103
    2584

    BF November, följas åt?

    Hej! Såg en liknande tråd men de lyckostarna verkade ha BF redan nu i början på oktober. Tänkte det kunde vara kul att höra lite hur det går för andra runt samma vecka.

    Jag har BF 5/11, gick in i v.36 igår. Är rätt trött på att vara gravid, inget hade förberett mig på hur sinnessjukt länge man är gravid?? Vill bara få träffa lillen nu.

  • Svar på tråden BF November, följas åt?
  • Anonym (Tut)
    Fri 4 Oct 2019 16:02
    #1

    Hej! Jag hoppar in här, bra initiativ! Jag har beräknad bf den 20/11.. Känns lite som en evighet tills dess. Första barnet för mig så jag hoppas verkligen att jag inte går över tiden ???? längtar

  • Mon 7 Oct 2019 09:46
    #2

    Vad kul! Första barnet för mig med, så man är väl lite extra "on edge". Har börjat gå och tänka att förlossningen är på g hela tiden nu, blir trött på mig själv. Har verkligen ingen chill, bara nojjar om allting, hela tiden. Har idag fått för mig att jag läcker fostervatten vilket jag ju garanterat inte gör men hittar något att nojja över hela tiden...

  • Mon 7 Oct 2019 11:00
    #3

    Hej hej. Är gravid med första barnet och jag går idag in i vecka 34+0, har bf 17/11. Känns overkligt att de är så nära nu :) Har ni mått bra under era graviditeter?

  • Tue 8 Oct 2019 08:03
    #4

    Ja, so close yet so far!

    Jag har ärligt talat glidit igenom min graviditet, aldrig mått illa eller något annat jobbigt. Småproblem här och där, men inget jättetungt som tur är. Själv då?

  • Anonym (Tut)
    Tue 8 Oct 2019 10:27
    #5

    Jag har också mått rätt bra, men det börjar bli lite tungt och kännas som att det börjar bli lite trångt i magen för den lille. Har tänkt börja dricka hallonblads te i nästa vecka då jag går in i vecka 35. Någon mer som hört talas om det? Jag har också läst att det är bra att äta dadlar inför förlossningen så det ska jag också göra. Antar att det är mitt sätt att lugna nerverna inför förlossningen ????

  • Anonym (EL)
    Tue 8 Oct 2019 14:26
    #6

    Hej. Här BF den 11/11 och går in i v36 idag. Åhh, vet ni könet på era små liv i magen? Vi vet inte, så för oss får det bli en överraskning! Dadlar, vad ska det vara bra för?? Spännande!

    Själv har jag plockat hallonblad och torkat men inte provat än? Har börjat träna(igår) för att få en lättare förlossning har jag hört.

  • Anonym (Tut)
    Tue 8 Oct 2019 22:21
    #7

    Vi kollade könet på det stora ultraljudet i vecka 20 och det blir en tjej ???? Det finns massa info på engelska sidor om fördelar med att äta dadlar de sista veckorna. Bifogar en länk till en svensk sida/blogg,

    fridachristina.com/min-graviditet/ata-dadlar-under-graviditet/

  • Anonym (EL)
    Wed 9 Oct 2019 08:28
    #8

    Det måste jag prova! Såg att man kunde göra dadelbollar???? då får man äta en halv smet om dagen???? blir att åka till affären på än gång nu???????? undrar hur detta kommer påverka magen bara????

    Ska till bvc på måndag då jag hade fått som läxa att skriva ner hur jag ville att min förlossning ska gå till. Kommer att säga att jag absolut inte vill bli i igångsatt efter v 42 efter det dom gick ut med för några veckor sen att det är en stor risk för barnet. Men helst vill man att det ska funka av dig själv utan att bli igångsättning. Kommer absolut att prova dadlar????

    svärmor säger att jag ska stimulera bröstvårtorna sen för att få igång förlossningen.

  • Wed 9 Oct 2019 11:26
    #9

    Hallonbladsté dricker jag typ någon gång om dagen. Vet inte om det sätter igång något direkt (men man kan ju alltid hoppas) men jag har läst att många ansåg att de läkte snabbare efter förlossingen och blödde mindre när de druckit hallonbladsté så mest därför jag dricker det!

    Dadlar har jag inte hört talas om att det skulle hjälpa men ska researcha på en gång, haha! Jag äter ananas, har läst att det finns en enzym i ananas som ska hjälpa mjuka upp ivmodertappen. 

    Bröstvårtsstimulation är en av de saker jag läst som studier faktiskt stödjer. Dock krävs det väldigt mycket för att det ska ha effekt och lite som en hinnsvepning så måste kroppen lite vara redo för förlossningen för att det ska ha verkan. 

    Tänker dock att om man gör alla dessa saker så kanske kroppen långsamt blir mer redo för förlosning? Det är i alla fall min förhoppning! 

  • Thu 10 Oct 2019 20:39
    #10

    Jag har också mått oförskämt bra, bara nu dom sista veckorna jag har fått lite ont i ryggen och har problem att hitta sköna ställningar att sova i. Men aldrig mått illa eller spytt så de är jag tacksam för :) nu går man bara hemma och väntar, fick graviditetspenning då jag har tungt jobb så har vart hemma nu ca 1 månad!

    Vi väntar en liten flicka :)

Svar på tråden BF November, följas åt?