• Sat 5 Oct 2019 08:34
    11666 visningar
    1051 svar
    1051
    11666

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • Thu 17 Oct 2019 12:37
    #51

    Jag hade ett nästan positivt utslag i måndags när jag började testa men efter det har det bara blivit svagare och svagare så tror jag hade min äl i söndags.. Vi sexade då så kan ju alltid hoppas på att det tog sig men tveksam till det.. Kommer fortsätta att ta ältest varje dag ifall att.. Men vet arg jag kommer börja ta gravtest redan på söndag för jag är testnarkoman hahaha

  • Thu 17 Oct 2019 14:06
    #52
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-10-17 08:31:49 följande:

    Hejhej!

    Jag och sambon planerar nu vårt första barn! Så jag slutade med p-piller för en vecka sedan. Jag har ej alls bra koll på detta med BIM eller ägglossning, eller ja något haha. Men hur som helst så är min största fråga till er som slutat med p-piller; hur lång tid tog det det innan ägglossningen kom igång? Är det någon idé för mig att börja försöka lokalisera när jag har ägglossning redan nu eller kommer det vara väldigt varierande nu när jag slutat med p-piller?Tack för svar! :D


    Hej! Slutade med p-piller 2009 när jag skulle tillverka första barnet. Då kom ägglossningen igång direkt. Slutade du med piller direkt när pillermensen kom eller slutade du mitt i en karta? Du kan ju isåfall räkna pillermensen som vanlig mens och börja testa för ägglossning nån dag efter mensens slut.
  • Thu 17 Oct 2019 14:24
    #53
    MalinBud skrev 2019-10-16 18:30:25 följande:

    Haha!

    Det testet jag gjorde igår var svagare än det i måndags.. men jag gjorde precis ett till test och då vill jag nästan säga att teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Så gissningsvis har jag äl inom 24-48 timmar. Nu ska jag se om sambon vill ha sex ikväll (han vill inte påstå att vi officiellt har börjat försöka utan vill börja ?på riktigt? i december, men han skulle bli glad om det kom ett plus istället för mens. Jag har nu bim 1/11 enligt båda apparna. (Första gången de säger samma)

    Jag använder natural cycles (men tappat rutinen för temp) samt appen flo. Vilka använder du Flora86?

    Mitt test idag:

    Mitt test i måndags:

    Mitt test igår:


    Det översta var klart starkast!

    Hoppas det gått bra! Är nyfiken, varför just december? Siktar han på nån speciell månad?

    Jag är lärare och siktar in mig på ett sommarbarn så att jag kan vara hemma med betalt :D. Skulle fått i april med fick MA i v.9. Siktar på juli nudå eller augusti om det inte går vägen denna månad.

    Jag använder flo och en app som heter P.C. Den senaste har jag använt längst så gissar att den ?känner? mig bäst då jag fick positivt på äl-test när den sa att jag skulle ha äl. Flo sa fredag men jag har definitivt redan haft min ägglossning.
  • Thu 17 Oct 2019 14:26
    #54
    FruHall skrev 2019-10-17 12:37:30 följande:

    Jag hade ett nästan positivt utslag i måndags när jag började testa men efter det har det bara blivit svagare och svagare så tror jag hade min äl i söndags.. Vi sexade då så kan ju alltid hoppas på att det tog sig men tveksam till det.. Kommer fortsätta att ta ältest varje dag ifall att.. Men vet arg jag kommer börja ta gravtest redan på söndag för jag är testnarkoman hahaha


    Hoppas det funkat!

    Vad använder du för test?
  • Thu 17 Oct 2019 14:29
    #55

    Jag var hos gynekologen idag för att kolla hur allt såg ut. Har låg äggreserv så ville kolla äggstockarna. Han kunde se ett stort ägg på 19 mm som han trodde skulle släppa senast lördag. Så nu får vi ligga på hemma. Hade även en jätte fin slemhinna så hoppas väldigt mycket på denna månad!

  • Thu 17 Oct 2019 15:57
    #56
    larssonc skrev 2019-10-17 14:29:48 följande:

    Jag var hos gynekologen idag för att kolla hur allt såg ut. Har låg äggreserv så ville kolla äggstockarna. Han kunde se ett stort ägg på 19 mm som han trodde skulle släppa senast lördag. Så nu får vi ligga på hemma. Hade även en jätte fin slemhinna så hoppas väldigt mycket på denna månad!


    Härligt! Heja heja!
  • Anonym (Funde­rsam)
    Thu 17 Oct 2019 16:32
    #57
    Flora86 skrev 2019-10-17 14:06:47 följande:

    Hej! Slutade med p-piller 2009 när jag skulle tillverka första barnet. Då kom ägglossningen igång direkt. Slutade du med piller direkt när pillermensen kom eller slutade du mitt i en karta? Du kan ju isåfall räkna pillermensen som vanlig mens och börja testa för ägglossning nån dag efter mensens slut.


    Tack för svar! Jag använde p-piller utan paus för mens, och min mens blev aldrig regelbunden med dessa p-piller. Jag slutade mitt k en karta och hade då haft mens i 10 dagar i sträck och hade det i ytterligare 5 dagar efter avslut. Så just nu vet jag inte alls vart i cykeln jag ligger. Men då kanske det är möjligt att jag har ägglossning snart då i alla fall. Det svåra är dock att jag aldrig känt av när jag har det, så nu i början innan mensen blivit regelbunden blir det nog svårt att lokalisera den.
  • Thu 17 Oct 2019 16:38
    #58

    Hej! 

    Hoppar in härGlad Vet inte alls vad som pågår med min kropp just nu. Förra mensen började 7 oktober och varade i 5 dagar men mensvärken försvann aldrig. Borde haft ÄL nyss eller så kommer det snart, om jag ens har någon. Sjukt orolig att jag inte har nån längre. Och speciellt nu när jag har molvärk till och från under dagarna och har haft sen mensen började den 7 oktober. Men vi får väl se vad som händer. Beräknad mens är dock den 3 november. 

  • Thu 17 Oct 2019 17:08
    #59
    Flora86 skrev 2019-10-17 14:24:41 följande:

    Det översta var klart starkast!

    Hoppas det gått bra! Är nyfiken, varför just december? Siktar han på nån speciell månad?

    Jag är lärare och siktar in mig på ett sommarbarn så att jag kan vara hemma med betalt :D. Skulle fått i april med fick MA i v.9. Siktar på juli nudå eller augusti om det inte går vägen denna månad.

    Jag använder flo och en app som heter P.C. Den senaste har jag använt längst så gissar att den ?känner? mig bäst då jag fick positivt på äl-test när den sa att jag skulle ha äl. Flo sa fredag men jag har definitivt redan haft min ägglossning.


    Njae, egentligen är december ingen speciell anledning, men jag har sagt att november är en dålig månad (är toastmaster på min bästa väns bröllop och då jag studerar skulle ett julibarn passa perfekt då det är uppehåll i skolan och jag behöver då förhoppningsvis inte ta något studieuppehåll (studerar på distans och det är inte superavancerat). Däremot vill jag helst bli gravid senast i februari för sen passar det inte längre med skolan och Lia (lärande i arbete, praktik) utan då behöver vi vänta till december 2020 innan vi kan börja försöka igen.

    Sambon ser december som en bra månad då jag troligtvis har äl kring jul och han tycker det skulle vara mysigt med att tillverka en bebis kring jul.

    Vi hade oskyddat igår (fullbordat) och kom fram till att denna månad är en trial inför att verkligen börja försöka i december. Händer det på första försöket skulle båda bli superglada och jag skulle få den bästa födelsedagspresenten någonsin! (Fyllde år i måndags den 14/10 och vi hade sex den 13/10 samt 16/10).

    Nu väntar jag bara på att kunna göra ett gravtest i slutet av oktober alternativt få mensen kring 1/11 så jag får ett besked om jag är gravid eller inte :) har haft massa molvärk igår och idag så gissar på att jag har ägglossning. :)
  • Thu 17 Oct 2019 17:25
    #60
    Flora86 skrev 2019-10-17 14:26:14 följande:

    Hoppas det funkat!

    Vad använder du för test?


    jag också ???? testlagrets stickor.. Men tänkte att om det inte tar sig denna gång så ska jag köra cb digitala ????
Svar på tråden BIM november 2019