• larssonc

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • MalinBud

    Hej,

    Vad spännande med alla som väntar på svar! Jag väntar också! Har även själv funderat på när jag kan ta gravtest denna cykel.

    Positivt äl-test förra onsdagen (16/10) så räknar med äl antingen torsdag eller fredag. Det vill säga att jag borde vara äl+5 eller något liknande. Tänker nog vänta till tidigast 30-31/10 innan jag eventuellt tar ett test. Jag har fortfarande molvärk sedan i torsdags eller fredags och om jag känner efter drar det lite på höger sida, men jag vet inte. Hahah!

  • Stoltmoster

    Hej! Jag hade min äl i fredags och på söndag ska jag till dubai och kommer få min beräknade mens där nere. Jag har fått tabletter för att skjuta upp mensen men de står att man inte ska ta dem om man tror man är gravid elle rär gravid.. Och jag vet ju inte? Jag vill inte riskera något och jag kan inte ta tidigt test ännu.. Vad ska jag göra? Kan ja hinna ta ett test innan jag ska åka eller är det alldeles för tidigt?

    Jag har alltid haft min mens runt den 30-1a.. Och jag måste börja med tabletterna senaste 3 dagar innan.

    Hjälp :(

  • mariagejan
    boshab skrev 2019-10-23 11:18:24 följande:

    Okej. Helt rätt, sista som lämnar en är hoppet :) Hur har det gått för er? Har du fått detekterar ÄL?


    Nej inte ännu den är troligen idag men inte detekterats ännu i NC!

    Hr går det för dig?
  • mariagejan
    boshab skrev 2019-10-23 11:19:27 följande:

    Nu har ÄL varit för min del och vi har fått till det jättebra denna månad så nu håller vi tummarna! Eviga väntan kvar...


    Bra prickat med myset ju ???? heja heja! Hoppas så!
  • larssonc
    Stoltmoster skrev 2019-10-23 12:29:15 följande:

    Hej! Jag hade min äl i fredags och på söndag ska jag till dubai och kommer få min beräknade mens där nere. Jag har fått tabletter för att skjuta upp mensen men de står att man inte ska ta dem om man tror man är gravid elle rär gravid.. Och jag vet ju inte? Jag vill inte riskera något och jag kan inte ta tidigt test ännu.. Vad ska jag göra? Kan ja hinna ta ett test innan jag ska åka eller är det alldeles för tidigt?

    Jag har alltid haft min mens runt den 30-1a.. Och jag måste börja med tabletterna senaste 3 dagar innan.

    Hjälp :(


    Vilka tabletter är det du fått? Jag äter provera (har även tagit primolut nor) varje månad (i mitt fall för att få bort mellanblödningar). Fått dom av min läkare som vet att jag vill bli gravid. Jag har blivit gravid undertiden jag ätit dom. Tog ett test när mensen var beräknad att komma och slutade så fort jag fick plus. Var ingen fara enligt min läkare.
  • Laa TroosaaLi

    Jag har en blödning idag :) Dag 19 i menscykeln. Tror det är en nidblödning, att ägget fäster i livmoderslemhinnan :) undra när man kan testa, hur många dagar efter nidblödningen man kan testa för graviditet?

  • larssonc

    [quote=79982334][quote-nick]Laa TroosaaLi skrev 2019-10-23 13:38:11 följande:[/quote-nick]Jag har en blödning idag :) Dag 19 i menscykeln. Tror det är en nidblödning, att ägget fäster i livmoderslemhinnan :) undra när man kan testa, hur många dagar efter nidblödningen man kan testa för graviditet?[/

    Tror inte du kan räkna dagar från en eventuell nidblödning utan du får räkna från äl. Jag skulle testa tidigast på äl+12. Håller tummarna för dig!

  • Stoltmoster
    larssonc skrev 2019-10-23 12:58:36 följande:

    Vilka tabletter är det du fått? Jag äter provera (har även tagit primolut nor) varje månad (i mitt fall för att få bort mellanblödningar). Fått dom av min läkare som vet att jag vill bli gravid. Jag har blivit gravid undertiden jag ätit dom. Tog ett test när mensen var beräknad att komma och slutade så fort jag fick plus. Var ingen fara enligt min läkare.


    Det är primolut jag fått och första gången jag tar dom.

    Men va skönt tack snälla för svar :)
  • Flora86
    MalinBud skrev 2019-10-23 11:58:23 följande:

    Hej,

    Vad spännande med alla som väntar på svar! Jag väntar också! Har även själv funderat på när jag kan ta gravtest denna cykel.

    Positivt äl-test förra onsdagen (16/10) så räknar med äl antingen torsdag eller fredag. Det vill säga att jag borde vara äl+5 eller något liknande. Tänker nog vänta till tidigast 30-31/10 innan jag eventuellt tar ett test. Jag har fortfarande molvärk sedan i torsdags eller fredags och om jag känner efter drar det lite på höger sida, men jag vet inte. Hahah!


    Är i samma sits! Denna väntan alltså.

    Är på äl+10 idag och vet inte riktigt när jag ska testa. Väntar nog till på fredag eller lördag morgon.

    Har lite illamående samt dragningar/molvärk men det kan ju även vara ett tecken på mens!
  • Flora86
    mariagejan skrev 2019-10-22 16:56:18 följande:

    Åh ja förstår, får helt enkelt bara vänta och se. Det värsta tycker jag är väntan och jag blir skengravid varje månad haha.

    Vi har svårt att få barn och vet inte vilket försök haha, har ivf planerad i november så detta är sista naturliga försöket. Jag är 28 min kille 35 :)


    Men vad spännande med inbokad ivf om det inte går nu på sista försöket. Har du börjat med hormoner och sånt redan eller hur fungerar det?
Svar på tråden BIM november 2019