• Anonym (M)
    Sun 6 Oct 2019 13:07
    550 visningar
    29 svar
    29
    550

    Skaffa barn på egen hand, är det dags nu?

    Jag har alltid vetat att jag vill bli förälder, och de senaste åren har jag haft en stark barnlängtan. 
    Jag har ingen partner, och börjar starkt tänka att jag ska skaffa barn ensam. 
    Till saken hör att jag är homosexuell, så även om jag skulle träffa någon skulle processen att skaffa barn tillsammans förmodligen ta rätt lång tid.
    Jag fyller snart 30, har fast jobb och bostadsrätt. Jag har vänner som kan och vill ställa upp, och familj relativt nära.

    Ni som skaffat barn själva, vad tror ni, funkar det bra?

  • Svar på tråden Skaffa barn på egen hand, är det dags nu?
  • Anonym (R)
    Sun 6 Oct 2019 13:13
    #1
    +1

    Kör på.

    Ja, det funkar jättebra.

  • Sun 6 Oct 2019 13:37
    #2
    +1

    Kör på säger jag! Verkar inte finnas nåt som hindrar dig då varför vänta :)

  • Sun 6 Oct 2019 13:39
    #3
    -4

    Är det via surrogatmamma du tänkte? Ukraina har billiga priser.

  • Sun 6 Oct 2019 13:39
    #4

    Kör på! :)

  • Sun 6 Oct 2019 13:41
    #5
    Kramklubba skrev 2019-10-06 13:39:06 följande:

    Är det via surrogatmamma du tänkte? Ukraina har billiga priser.


    Det kan ju vara en homosexuell kvinna som har en egen fungerande ugn.
  • Anonym (Ina)
    Sun 6 Oct 2019 16:05
    #6
    +1

    Lyssna på podden "Jag vill ha barn" så får du massor av inspo,andras historier och framför allt fakta om fertilitet mm. Svt Hannas baby kanske också kan ge nåt. Är det barn du vill ha så kör på, en relation kan du få sen.... men kanske inte barn .

  • Anonym (tänkp­åbarne­t)
    Mon 7 Oct 2019 01:36
    #7
    -2

    Tänk på barnet och låt bli. Ett barn förtjänar en mor och en far och att inte ens ha intentionen att ge dem det i dessa dagar när vi vet hur viktigt identitet och bakgrund är.

  • Anonym (ånger­manlän­ning)
    Mon 7 Oct 2019 01:38
    #8

    Du kan slå dig ihop med en annan homosexuell av motsatt kön som också vill skaffa barn.

  • Mon 7 Oct 2019 08:51
    #9
    +1

    Om du längtar efter ett eget barn tycker jag att du skall skaffa ett. Det är inte så hopplöst att vara ensamstående med barn i dagens samhälle. Har man dessutom egen familj o vänner som kan stötta så varför inte.

    Jag är/har varit donator och hjälpt tjejer i din situation och vet att det funkar bra efteråt.

    Vilket sätt du väljer att bli gravid på beror kanske på.

    Du kan ansöka om assisterad befruktning via sjukvården (med den kötid som finns. Söka samma hjälp utomlands men då betala för det (kostar en del beroende på vad man väljer), alternativt hitta en donator för heminsemination.

    Allt har sina plus o minus sidor.

    Vill du veta mer om heminsemination så skicka iväg ett PM så kan du få veta mer om det om du är intresserad av att veta.

    Annars var rädd om dig o lycka till.

  • Mon 7 Oct 2019 18:07
    #10
    Anonym (tänkpåbarnet) skrev 2019-10-07 01:36:13 följande:

    Tänk på barnet och låt bli. Ett barn förtjänar en mor och en far och att inte ens ha intentionen att ge dem det i dessa dagar när vi vet hur viktigt identitet och bakgrund är.


    Men gud, det är 2019 lilla vän.
Svar på tråden Skaffa barn på egen hand, är det dags nu?