• Mon 7 Oct 2019 21:18
    1507 visningar
    15 svar
    15
    1507

    Fult eller snyggt med lösögonfransar?

    Tycker du det är fult eller snyggt med lösögonfransar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fult eller snyggt med lösögonfransar?
  • Anonym (Eva)
    Mon 7 Oct 2019 21:29
    #1

    Kan vara snyggt om dem ser naturliga ut.

  • Anonym (5)
    Mon 7 Oct 2019 21:29
    #2

    Fult

  • Mon 7 Oct 2019 21:30
    #3

    Smaksak.

  • Mon 7 Oct 2019 21:32
    #4
    Nandez skrev 2019-10-07 21:30:30 följande:

    Smaksak.


    Ja, men frågan löd; vad tycker DU ?
  • Anonym (5)
    Mon 7 Oct 2019 22:09
    #5
    Anonym (Eva) skrev 2019-10-07 21:29:04 följande:

    Kan vara snyggt om dem ser naturliga ut.


    Naturliga?
  • Mon 7 Oct 2019 22:25
    #6

    Jag tycker det är snyggt om de inte ser för billiga och plastiga ut.

  • Tue 8 Oct 2019 06:01
    #7

    Tycker det är jättefint om de ser naturliga ut, men sjukt whitetrashigt när de ser ut som tjocka, avklippta borstar.

  • Tue 8 Oct 2019 14:03
    #8

    Tycker det är fint om personen är skicklig på att sminka sig och vet vad som passar dennes ansikte.

    När det ser ut som fransarna på en blunddocka och/eller går upp till ögonbrynen och/eller ser ut dom spindelben så är det inte längre fint.


    Korrekturläser som en kratta
  • Tue 8 Oct 2019 19:57
    #9

    vissa har så konstigt lim eller sätter på dem fel eller något? (har noll koll, aldrig använt)
    Så när man tittar snabbt så ser det ut som att de har värsta ögoninflammationen med var längs ögonen.
    Vet en tjej som jobbar i kassan, hon har det så = varje gång hon blinkar när man betalar eller väntar på att betala så får man en liten chock och rycker till - har hon massor med var på kanten till ögonlocket? Nej, det är ju en massa vitt/gult klumpigt lim som kletat fast i ögonfransarna.
    Är iofs inte 100% säker på att det är lim, kan ju vara ögoninflammation... nästan varje vecka i nästan ett år... så länge har jag sett det hela iallafall.

  • Anonym (Lynx)
    Tue 8 Oct 2019 20:31
    #10

    Jag har enormt långa kolsvarta fransar naturligt. Problemet är nu att så många har fejkfransar så att jag som har sådana extremt långa fransar naturligt antas ha fejk. Men jag ser skillnad - ser direkt på de som gjort på salong, de är liksom som en tjock borste, mina är längre vid ögonvrån och följer ögats form. De enda som jag tror ser att mina är äkta är de som jobbar på franssalonger och tittar nära på mig.

  • Wed 9 Oct 2019 01:35
    #11
    Anonym (Lynx) skrev 2019-10-08 20:31:48 följande:

    Jag har enormt långa kolsvarta fransar naturligt. Problemet är nu att så många har fejkfransar så att jag som har sådana extremt långa fransar naturligt antas ha fejk. Men jag ser skillnad - ser direkt på de som gjort på salong, de är liksom som en tjock borste, mina är längre vid ögonvrån och följer ögats form. De enda som jag tror ser att mina är äkta är de som jobbar på franssalonger och tittar nära på mig.


    Jag har också haft tur med genetiken på den punkten, men ser inte någon skulle störa sig på att andra har lösögonfransar. Var glad istället att du får något gratis som andra måste betala dyrt för i både tid och pengar.
    Korrekturläser som en kratta
  • Wed 9 Oct 2019 01:54
    #12
    Anonym (Lynx) skrev 2019-10-08 20:31:48 följande:

    Jag har enormt långa kolsvarta fransar naturligt. Problemet är nu att så många har fejkfransar så att jag som har sådana extremt långa fransar naturligt antas ha fejk. Men jag ser skillnad - ser direkt på de som gjort på salong, de är liksom som en tjock borste, mina är längre vid ögonvrån och följer ögats form. De enda som jag tror ser att mina är äkta är de som jobbar på franssalonger och tittar nära på mig.


    Mina fransar är också långa, de rör vid ögonbrynen, men det är aldrig någon som misstagit dem för lösögonfransar vad jag vet.

    Jag kan tycka fejk-fransar kan vara fint vid fest, när hela personen är "maxad" med finkläder, snoffsigt hår, dramatisk smink osv.
    Men en tisdagmorgon kl 7 på bussen till jobb/skola ser det mest patetiskt ut.
  • Wed 9 Oct 2019 02:36
    #13

    Beror på vad det är för fransar.

  • Anonym (Intre­sseklu­bben)
    Wed 9 Oct 2019 02:37
    #14
    Anonym (Lynx) skrev 2019-10-08 20:31:48 följande:

    Jag har enormt långa kolsvarta fransar naturligt. Problemet är nu att så många har fejkfransar så att jag som har sådana extremt långa fransar naturligt antas ha fejk. Men jag ser skillnad - ser direkt på de som gjort på salong, de är liksom som en tjock borste, mina är längre vid ögonvrån och följer ögats form. De enda som jag tror ser att mina är äkta är de som jobbar på franssalonger och tittar nära på mig.


    Antecknat
  • Anonym (...)
    Wed 9 Oct 2019 03:54
    #15

    Så länge det inte ser ut som om man har klistrat på en hårig larv på ögonlocket så kan det vara fint.

Svar på tråden Fult eller snyggt med lösögonfransar?