• Tue 8 Oct 2019 17:15
    1300 visningar
    2 svar
    2
    1300

    Hur mycket smink för en 13-åring?

    Hej!

    Hur mycket smink är rimligt till vardags i sjuan? Ska man ens sminka sig? Jag har problem med fet hy på näsan och prickar/utslag lite här och där. Jag är blondin och tycker inte att det är roligt att mina ögonbryn inte syns. Räcker mascara eller ska man sminka sig hur man vill? Vilka produkter är bra att använda, foundation, bronzer, concealer, puder, ögonbrynsprodukter osv?

  • Svar på tråden Hur mycket smink för en 13-åring?
  • Wed 9 Oct 2019 10:48
    #1

    Börja med att skaffa en mild bra rengöringsprodukt och en fuktgörande kräm. Det kan hjälpa din hy att få lite bättre balans.

    Mascara och någon ögonbrynsprodukt kan du ju använda om du vill det. Lär dig att sminka en naturlig look så kan du använda det varje dag. Dra inte på för mycket till vardags.

    Jag hade inte rekommenderat dig att dra på tusentals olika produkter när du bara är 13. Om du vill ha något att täcka tex finnar med kanske du kan hitta en bra concealer och kanske en bb-cream eller liknande, bb-cream ger lite täckning men huden syns igenom så att det ser naturligt ut.

  • Sat 12 Oct 2019 18:20
    #2

    BB eller CC cream, lite mascara och lite färg på ögonbrynen så blir det väl en lagom vardagslook. Det finns så många tjejer som översminkar sig till vardags med tjocka lager foundation och lösögonfransar och så vidare och det är inte snyggt till vardags i skolan..

Svar på tråden Hur mycket smink för en 13-åring?