• Anonym (Radio­active­)
    Wed 9 Oct 2019 01:29
    1787 visningar
    56 svar
    -1
    56
    1787

    Dejtar två killar samtidigt, tips mottas

    Jag dejtar sedan några dagar två killar samtidigt. Tänker att ingen behöver få reda på det, jag har inte lovat något och jag ser inget fel i det, det var på sätt och vis inte medvetet. Men jag behöver råd. Såhär är det:

    Kille A har jag träffat i någon månad. Vi har båda barn, han är en gentleman, liknande livsstil, trevlig, snygg, sexig, omtänksam och kärleksfull. Otroligt sex. Men det finns vissa små tvivel fortfarande som håller mig tillbaka, i vissa anseenden kring barn/uppfostran/synsätt är vi olika och dessutom har han ärligt sagt att han delvis bearbetar sin tidigare relation fortfarande. Jag vet inte än om jag är hans rebound eller inte, och när han sade det tar jag inte vår ev relation lika seriöst.

    Kille B har funnits i bakgrunden i flera år, vi har setts fram och tillbaka och det har emellanåt varit väldigt destruktivt mellan oss. Jag upplever istället ett starkt band till honom som jag aldrig tidigare känt för någon, en person jag kan se mig göra allt med, är mig själv helt med honom och han tillbaka. Det senaste året har han dealat mycket med sig själv och vi sågs häromveckan och han vill ge oss en chans. Något jag längtat efter i flera år. Han är istället barnlös, bor en liten bit bort och vi har rätt olika liv.

    Jag skulle vilja dejta dem båda ett tag för att se hur det utvecklar sig med respektive, båda är intressanta på lite olika sätt och alternativet, att klippa med en av dem nu, vill jag inte riktigt helt enkelt. Tips?

  • Svar på tråden Dejtar två killar samtidigt, tips mottas
  • Anonym (***)
    Wed 9 Oct 2019 11:35
    #21
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:29:41 följande:
    Jag påstår ju heller ingenting annat. Vad menar du är för krav jag ställer?
    Du ifrågasätter om du är en rebound, så därför vill du inte ta er relation på allvar.
    Det får dig att tvivla på honom.

    Varför ska du kunna lita på honom, när du själv inte är att lita på?

    Känns ju konstigt att du drar upp det som ett argument, att du inte kan lita på honom, när du själv inte är att lita på.


  • Anonym (K)
    Wed 9 Oct 2019 11:35
    #22
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:26:39 följande:

    För att svara på frågan så nej, jag skulle stå för det till 100%.

    Slösa männens tid? Vad exakt gör jag för fel tänker du.


    Du dejtar 2 utan att de vet om det. Det är upp till killarna att bestämma om de tycker det är rätt eller fel.

    Det finns ingen allmän regel utan upp till de inblandade att bestämma vad som funkar för dem.
  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:36
    #23
    Pilsner skrev 2019-10-09 10:19:21 följande:
    Så jävla respektlöst mot dem båda. Jag skulle aldrig förlåta något sådant.

    Ska du dejta två samtidigt måste du vara öppen med det från första början.
    Så om du var tillsammans med en kille och fick veta i efterhand att han inledningsvis dejtade en till tjej på ett lättsamt sätt utan att ni officiellt blivit ett par/talat om exklusivitet eller relationen överhuvudtaget, men i slutändan valde dig, så skulle du aldrig kunna förlåta det?
  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:37
    #24
    Bananböjaren skrev 2019-10-09 11:33:37 följande:

    Ett bra tips är att du ska försöka jobba på att få en ryggrad.


    Oj, utveckla gärna hur du menar.
  • Anonym (***)
    Wed 9 Oct 2019 11:39
    #25
    +1
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:36:06 följande:
    Så om du var tillsammans med en kille och fick veta i efterhand att han inledningsvis dejtade en till tjej på ett lättsamt sätt utan att ni officiellt blivit ett par/talat om exklusivitet eller relationen överhuvudtaget, men i slutändan valde dig, så skulle du aldrig kunna förlåta det?
    Lättsamt sätt? Du har sex och tog er relation seriöst tills du fick reda på att han inte bearbetat sitt ex. Det kallar jag inte lättsamt.


  • Anonym (K)
    Wed 9 Oct 2019 11:44
    #26
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:28:55 följande:

    Otrogen? Måste man inte ha lovat någon form av trohet först? Jag förstår inte riktigt resonemanget. På samma sätt som jag inte förväntar mig trohet eller exklusivitet per automatik innan man pratat och uttalat kommit överens om det. Vore det inte märkligt annars.


    Och andra förstår inte din resonemang . Folk är olika helt enkelt.

    Viktigast att man hittar en person / flera personer med samma syn på förhållanden/dejting.

    Du får ligga med så många vuxna villiga människor du vill , men dina dejter får välja bort dig om de inte vill vara en av dina flera kk?s.
  • Bananb­öjaren
    Wed 9 Oct 2019 11:46
    #27
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:37:00 följande:
    Oj, utveckla gärna hur du menar.
    Om du inte förstår det ursprungliga inlägget så är det nog ingen idé att utveckla nått då reptilhjärnan är otillräcklig för att greppa nått mer avancerat.
  • Wed 9 Oct 2019 13:40
    #28
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:28:55 följande:
    Otrogen? Måste man inte ha lovat någon form av trohet först? Jag förstår inte riktigt resonemanget. På samma sätt som jag inte förväntar mig trohet eller exklusivitet per automatik innan man pratat och uttalat kommit överens om det. Vore det inte märkligt annars.
    Jag har då aldrig någonsin gjort en formell överenskommelse "från och med idag så ligger vi inte med andra", utan sånt faller sig naturligt och självklart efter att dejtandet har gått steget vidare och blivit såpass intimt att man börjat ha sex med varandra. 
  • Anonym (FYI)
    Wed 9 Oct 2019 13:58
    #29
    TriC skrev 2019-10-09 13:40:44 följande:
    Jag har då aldrig någonsin gjort en formell överenskommelse "från och med idag så ligger vi inte med andra", utan sånt faller sig naturligt och självklart efter att dejtandet har gått steget vidare och blivit såpass intimt att man börjat ha sex med varandra. 
    Håller med och tillägger...Fått sådana känslor för varandra att man kan tänka sig en fortsättning.
    Det är ju det som är det omtalade pirret...känslan, men att inte vara helt säker.
  • Anonym (XCV)
    Wed 9 Oct 2019 15:59
    #30
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-09 10:40:59 följande:

    Så länge man är öppen om att man inte är tillsammans än så ser jag inget problem med det. Du behöver ju inte säga att du dejtar några andra, men det är liksom underförstått om ni inte har pratat om att vara ett par än. 


    Precis tvärtom vad andra tycker är underförstått. Varför smyga i stället för vara ärlig?

    (Jag och många andra skulle bli så besvikna om det framkom att nya partnern dejtat andra samtidigt.)

Svar på tråden Dejtar två killar samtidigt, tips mottas