• Anonym (Hemma­fru)
    Wed 9 Oct 2019 11:05
    5208 visningar
    376 svar
    -5 +4
    376
    5208

    Min man kräver att jag arbetar!

    Jag är hemmafru, och har varit i ca 10 år. Min man och jag har varit gifta i ca 11 år, och kommit överens om att jag ska vara hemmafru. Vi har 3 barn ihop i åldrarna 6, 3 år och en liten på 3,5 månad. Allt bra så långt och trots att jag är hemma har vi gott ställt, bor stort och har det bra. Men nu helt plötsligt tycker min man att jag ska börja arbeta efter att minsta skolats in på förskolan vid ca 1,5 års ålder. Jag känner att jag trivs med det livet vi har. Men hans motivering är att han vill ha mer tid med barnen och kunna vara hemma mer. Jag förstår inte varför han tycker det är så viktigt nu. Hur skulle ni gjort i min sits? Är så ledsen att min man vill ändra en så bra livsstil..

  • Svar på tråden Min man kräver att jag arbetar!
  • Anonym (Hmm)
    Wed 9 Oct 2019 11:08
    #1
    -2 +5

    Tycker faktiskt du får skärpa till dig lite. Det är ju tack vare honom som det har varit möjligt för dig att ha den här livsstilen. Det är få förunnat idag.

    Han har all rätt att känna att han vill vara och få mer tid med sina barn, herregud!

    Inget illa menat, men försök att sätta dig in i hans situation också.

  • Anonym (mysel­f)
    Wed 9 Oct 2019 11:09
    #2
    -1 +3

    För din egen skull - börja jobba snarast möjligt, annars får du ingen pension när det är väl dags. Dessutom, man är aldrig säker på hur länge ens partner finns (man kan blir överkörd av en bil helt plötsligt) och vad gör du då ensam med 3 små barn och utan nåt arbete?

  • Wed 9 Oct 2019 11:09
    #3
    -2 +6

    Ja, visst är det hemskt att han vill umgås mer med barnen på bekostnad av ditt lyxliv.

  • Anonym (Först­år)
    Wed 9 Oct 2019 11:11
    #4
    -2 +3

    Jag förstår han till 100%.

    Det är väl helt fantastiskt att han vill umgås mer med barnen också ?

    Du har vart hemmafru i 10 år. Det är dags att låta honom få njuta av barnen också.

    Det är ju inte som han säger att du ska börja jobba för att ni ska försumma barnen, han vill väl säkert gå ner i tid för att kunna få ut mer av sitt band till barnen.

  • Anonym (Hemma­fru) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:12
    #5
    -2 +2
    Anonym (Hmm) skrev 2019-10-09 11:08:45 följande:

    Tycker faktiskt du får skärpa till dig lite. Det är ju tack vare honom som det har varit möjligt för dig att ha den här livsstilen. Det är få förunnat idag.

    Han har all rätt att känna att han vill vara och få mer tid med sina barn, herregud!

    Inget illa menat, men försök att sätta dig in i hans situation också.


    Han har varit väldigt nöjd med denna livsstilen. Han behöver inte tänka på något mer än barnen när han kommer hem. Jag fixar allt som har med hemmet att göra. Han leker med barnen när han kommer hem, badar dem, nattar oftast osv. Men han har plötsligt ändrat sig och kräver att jag söker jobb när minsta börjar förskolan. Förstår inte detta. Ärligt talar.
  • Anonym (Hemma­fru) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:13
    #6
    +1
    Anonym (myself) skrev 2019-10-09 11:09:18 följande:

    För din egen skull - börja jobba snarast möjligt, annars får du ingen pension när det är väl dags. Dessutom, man är aldrig säker på hur länge ens partner finns (man kan blir överkörd av en bil helt plötsligt) och vad gör du då ensam med 3 små barn och utan nåt arbete?


    Han pensionssparar åt mig. Men ja, du har en poäng i hur jag gör om jag blir ensam. Än så länge har jag sparade pengar på mitt konto via ett arv, ifall något händer som jag kan leva på under tiden jag söker jobb.
  • Anonym (Hemma­fru) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:14
    #7
    -1 +1
    Don3 skrev 2019-10-09 11:09:23 följande:

    Ja, visst är det hemskt att han vill umgås mer med barnen på bekostnad av ditt lyxliv.


    Vadå lyxliv? Han lever i lyx också som slipper allt hemarbete.
  • Anonym (Hemma­fru) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:15
    #8
    +2
    Anonym (Förstår) skrev 2019-10-09 11:11:27 följande:

    Jag förstår han till 100%.

    Det är väl helt fantastiskt att han vill umgås mer med barnen också ?

    Du har vart hemmafru i 10 år. Det är dags att låta honom få njuta av barnen också.

    Det är ju inte som han säger att du ska börja jobba för att ni ska försumma barnen, han vill väl säkert gå ner i tid för att kunna få ut mer av sitt band till barnen.


    Han är ju med barnen all ledig tid när han kommer hem och leker med dem osv. Jag tror inte han förstår hur mycket arbete det är att gå hemma, med 3 barn.
  • Anonym (Hmm)
    Wed 9 Oct 2019 11:16
    #9
    -2 +3

    Han kanske har fått nog och planerar att lämna dig...? Därför han vill att du ska börja arbeta. Nä ska inte skrämma upp dig. Men var lite ödmjuk inför hans vilja.


    Anonym (Hemmafru) skrev 2019-10-09 11:12:05 följande:

    Han har varit väldigt nöjd med denna livsstilen. Han behöver inte tänka på något mer än barnen när han kommer hem. Jag fixar allt som har med hemmet att göra. Han leker med barnen när han kommer hem, badar dem, nattar oftast osv. Men han har plötsligt ändrat sig och kräver att jag söker jobb när minsta börjar förskolan. Förstår inte detta. Ärligt talar.


  • Wed 9 Oct 2019 11:16
    #10
    -2 +3

    Jobbar han mindre behövs din inkomst också, vad trodde du? Att han får samma lön för mindre jobb?

Svar på tråden Min man kräver att jag arbetar!