• Anonym (Fri)
    Wed 9 Oct 2019 15:43
    729 visningar
    96 svar
    96
    729

    Är klänningen okej?

    Ska på middag med kollegorna på fredag därefter typ drinks och fest, men är klänningen lite för mycket?

    Jag känner mig snygg och classy men samtidigt känns den en aning för mycket?

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är klänningen okej?
  • Anonym (Nej)
    Fri 11 Oct 2019 10:41
    #71
    +1
    HeidiHR skrev 2019-10-11 10:27:59 följande:

    [quote=79955505][quote-nick]Snelhäst skrev 2019-10-11 09:50:15 följande:[/quote-nick]Vad har du gått in på kära du, en festklänning är en festklänning och ts nämnde det sj att det blir först middag och sen fest. Hur vida hon ville täcka bysten under middag är upp till henne, men jag har sett likande klänningar och det klär fint oavsett bröststorleken.

    Ts har inte heller yttrat sig om vilket arbetsområde det gäller, om det är mansdominerad eller hur gammal hon är.

    Många av er vill att hon täcker bysten? Varför? Varför ska brösten alltid nämnas i sexuella sammanhang?

    Väldigt tveksam att ts är historiens första kvinna som visar brösten inför kollegor oavsett arbete eller jobbmiddag.[/

    Skyl dig kvinna! Brösten är tydligen hypersexuella, fattar man inte det som kvinna är man en slampa och får acceptera att ens kompetens och omdöme kommer att ifrågasättas. Wow jag trodde faktiskt vi bodde i Sverige och inte, säg Saudiarabien....


    Fast det handlar inte om att brösten är hypersexuella eller att någon är slampa utan om KLÄDKODER som finns inom alla kategorier och sammanhang.

    Tex vid en arbetsintervju är det mycket viktigt att klä sig rätt. Exempelvis poliser har också klädkoder och måste klä sig i uniform, men de kanske är slampor de också för att de måste "skyla sig" med en uniform?

    Som sagt klädkoder finns ÖVERALLT.

    Kan ni inte ta denna diskussionen i en annan tråd?
  • Fri 11 Oct 2019 10:42
    #72
    -1
    HeidiHR skrev 2019-10-11 10:27:59 följande:

    [quote=79955505][quote-nick]Snelhäst skrev 2019-10-11 09:50:15 följande:[/quote-nick]Vad har du gått in på kära du, en festklänning är en festklänning och ts nämnde det sj att det blir först middag och sen fest. Hur vida hon ville täcka bysten under middag är upp till henne, men jag har sett likande klänningar och det klär fint oavsett bröststorleken.

    Ts har inte heller yttrat sig om vilket arbetsområde det gäller, om det är mansdominerad eller hur gammal hon är.

    Många av er vill att hon täcker bysten? Varför? Varför ska brösten alltid nämnas i sexuella sammanhang?

    Väldigt tveksam att ts är historiens första kvinna som visar brösten inför kollegor oavsett arbete eller jobbmiddag.[/

    Skyl dig kvinna! Brösten är tydligen hypersexuella, fattar man inte det som kvinna är man en slampa och får acceptera att ens kompetens och omdöme kommer att ifrågasättas. Wow jag trodde faktiskt vi bodde i Sverige och inte, säg Saudiarabien....


    A tydligen är det samma mentalitet som i Saudiarabien.

    Jag förstår att alla inte delar samma åsikt av klädsel och tycker det var en diss.. men för er som skriver slampig look, ?hor-klänning? eller att ts borde tänka på sitt rykte och därmed inte tas på allvar på jobbet bland kollegor.. wow
  • Fri 11 Oct 2019 11:12
    #73
    +1
    Snelhäst skrev 2019-10-11 10:42:56 följande:

    A tydligen är det samma mentalitet som i Saudiarabien.

    Jag förstår att alla inte delar samma åsikt av klädsel och tycker det var en diss.. men för er som skriver slampig look, ?hor-klänning? eller att ts borde tänka på sitt rykte och därmed inte tas på allvar på jobbet bland kollegor.. wow


    Du inser att detta är två vitt skilda frågor va?

    Personligen tycker jag att TS borde kunna dyka upp i en bh och stringtrosa och att hennes kollegor ändå inte ska döma henne på måndag.

    Dock så undrade TS om klänningen kunde tolkas att vara för mycket. Alltså nu, i verkligheten, inte i en utopisk värld. Och då är svaret "ja, den visar för mycket bröst och det finns en risk att dina kollegor kommer se ner på dig och ditt arbete i fortsättningen. Samt skvallra om dig på rasten". Jag tycker visserligen att det är helt fel, men det är sanningen och det är sanningen som TS ville höra antar jag.

    Sedan borde många personer i den här tråden lära sig att uttrycka sig. Det finns ingen anledning att säga att det är en hor-klänning eller liknande.
  • Fri 11 Oct 2019 11:56
    #75

    [quote=79955613][quote-nick]Anonym (Nej) skrev 2019-10-11 10:41:44 följande:[/quote-nick]Fast det handlar inte om att brösten är hypersexuella eller att någon är slampa utan om KLÄDKODER som finns inom alla kategorier och sammanhang.

    Tex vid en arbetsintervju är det mycket viktigt att klä sig rätt. Exempelvis poliser har också klädkoder och måste klä sig i uniform, men de kanske är slampor de också för att de måste "skyla sig" med en uniform?

    Som sagt klädkoder finns ÖVERALLT.

    Kan ni inte ta denna diskussionen i en annan tråd?[/

    Jag förstår syftet med klädkoder men tycker helt enkelt inte att alla jobbsammanhang kräver samma klädkod, poliser går väl inte med uniform på aw? Klädkoden tillämpas i de sammanhang där den är relevant, jag anser att en fest innebär friare klädsel om inget annat framgår av inbjudan/företagspolicy/vad det nu månde vara.

  • Anonym (o)
    Fri 11 Oct 2019 11:58
    #76
    12N34K56S skrev 2019-10-11 11:20:05 följande:

    Jag vet inte vad man ska svara


    håller med
  • mister­wellin­gton
    Fri 11 Oct 2019 12:06
    #77

    Perfekt enligt mitt tycke

  • Anonym (.)
    Fri 11 Oct 2019 12:08
    #78
    +1

    Mer nattklubb än cocktailparty i mina ögon. För mig hade det varit för mycket synligt bröst för ett sammanhang med jobbet men hur det är hos er vet du bättre.

  • Anonym (Nån)
    Fri 11 Oct 2019 12:10
    #79

    Japp så är det

  • Anonym (A)
    Fri 11 Oct 2019 17:18
    #79
    Anonym (.) skrev 2019-10-11 12:08:30 följande:
    Mer nattklubb än cocktailparty i mina ögon. För mig hade det varit för mycket synligt bröst för ett sammanhang med jobbet men hur det är hos er vet du bättre.
    Håller med
  • Anonym (Kofta­)
    Fri 11 Oct 2019 17:29
    #80

    Du är jättefin i klänningen och på tex en nyårsfest hade den varit toppen, men personligen hade jag inte haft den i jobbsammanhang, iaf inte utan tex en bolero eller kavaj. Bysten är det första man ser och jag har helst ett mer obystigt förhållande till folk på jobbet. :)

Svar på tråden Är klänningen okej?