• Anonym (Upprö­rd)
    Wed 9 Oct 2019 20:34
    1156 visningar
    68 svar
    68
    1156

    Gravid - släkten beklagar sig

    Idag när vi hade en liten släktträff (vi bor nära varandra) släppte sambon och jag ?bomben? med att vi väntar vårat andra barn, som är en pojke. Släkten beklagade sig och undrade om vi inte var besvikna/ledsna över att inte vänta en dotter. Vårat första barn är också en pojke. Nej jag är inte det minsta ledsen över det. Jag är lyckligt lottad som väntar en frisk liten pojke och har gåvan att kunna få barn. Nu har jag sagt att jag vill inte träffa dem på ett tag, pga deras sätt att hantera det på. Är vansinnig just nu!! Behövde mest skriva av mig...tankar, funderingar? Någon som varit med om liknande? Hur hanterade ni det? /Arg blivande tvåbarnsmamma

  • Svar på tråden Gravid - släkten beklagar sig
  • Wed 9 Oct 2019 21:51
    #11

    Svara "nä, vi slipper ju sätta ut det i skogen och försöka igen".

  • Anonym (Way)
    Wed 9 Oct 2019 21:56
    #12
    +1

    Tycker iofs att du överreagerar en smula.. de menade säkert inte det så som du uppfattade det. De sa det i affekt men kunde inte ta tillbaka det då för att de reagerade över din ilska. Det blev antagligen ett missförstånd som nu bara kommer att växa. Vad säger din karl om det hela?

  • deski
    Wed 9 Oct 2019 22:00
    #13
    -1

    Bra - kul som faan gör något vettigt av detta.

    Vad har de som kritiserar för barn - några efterblivna - några med utstående öron-

    eller andra defekter - beklaga att de födde detta misslyckade barn plus att det beror
    på föräldrarnas gener

    O SEN OM NÅGON REAGERAR - DÅ SVARAR DU MED FAN VAD KÄNSLIGA NI
    ÄR SOM ÖVERREAGERAR PÅ VERKLIGHETEN

  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 22:15
    #14
    -3 +1

    Men varför skulle vi vilja ha en flicka? Vi vill ha det barnet vi väntar. Inget annat. Hade haft mer förståelse för beklagelserna om det hade handlat om tex sjukdom eller liknande. Men nu är det en frisk liten pojke. Jag tog illa upp.

  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 22:16
    #15
    Anonym (Way) skrev 2019-10-09 21:56:43 följande:

    Tycker iofs att du överreagerar en smula.. de menade säkert inte det så som du uppfattade det. De sa det i affekt men kunde inte ta tillbaka det då för att de reagerade över din ilska. Det blev antagligen ett missförstånd som nu bara kommer att växa. Vad säger din karl om det hela?


    Ungefär som du sa nu, att det förmodligen var ett missförstånd och att jag överreagerar. Att de inte menade något illa mot kommande barnet.
  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 22:17
    #16
    deski skrev 2019-10-09 22:00:13 följande:

    Bra - kul som faan gör något vettigt av detta.

    Vad har de som kritiserar för barn - några efterblivna - några med utstående öron-

    eller andra defekter - beklaga att de födde detta misslyckade barn plus att det beror

    på föräldrarnas gener

    O SEN OM NÅGON REAGERAR - DÅ SVARAR DU MED FAN VAD KÄNSLIGA NI

    ÄR SOM ÖVERREAGERAR PÅ VERKLIGHETEN


    Haha förlåt men jag drog på smilbandet när jag läste detta.
  • Wed 9 Oct 2019 22:24
    #17
    +2
    Anonym (Upprörd) skrev 2019-10-09 20:40:57 följande:

    Blir bara så ledsen för mitt kommande barns skull. Fattar inte varför det skulle vara bättre med en flicka. Men ska göra som du säger..ändrar de sig inte så får inte de träffa våra barn mer.


    Många har uppfattningen om att alla föräldrar önskar sig barn av båda könen. Vissa gör också det, andra inte. Det var klumpigt och okänsligt av släkten att uttrycka sig så men det betyder ju inte att de inte kommer älska ert barn. Det betyder troligen inte att de själva önskar att det var en flicka utan att de tror att ni önskade det.

    Be din man lugnt och ödmjukt förlora för dem att de tog illa vid sig så de får en chans att be om ursäkt.

    Straffa inte dina barn genom att förneka dem kontakt med sin släkt på grund av några obetänksamma kommentarer. Latinet sånt påverka dig så här pass mycket.
  • Wed 9 Oct 2019 22:26
    #18
    Anonym (Upprörd) skrev 2019-10-09 20:34:28 följande:

    Idag när vi hade en liten släktträff (vi bor nära varandra) släppte sambon och jag ?bomben? med att vi väntar vårat andra barn, som är en pojke. Släkten beklagade sig och undrade om vi inte var besvikna/ledsna över att inte vänta en dotter. Vårat första barn är också en pojke. Nej jag är inte det minsta ledsen över det. Jag är lyckligt lottad som väntar en frisk liten pojke och har gåvan att kunna få barn. Nu har jag sagt att jag vill inte träffa dem på ett tag, pga deras sätt att hantera det på. Är vansinnig just nu!! Behövde mest skriva av mig...tankar, funderingar? Någon som varit med om liknande? Hur hanterade ni det? /Arg blivande tvåbarnsmamma


    Fruktansvärt. Vi har fått höra liknande saker då vi har 3 tjejer (och jag har ytterligare en dotter sedan förut) En del människor (ofta människor i ens närhet tyvärr) kan uppvisa rikrigt vidriga beteenden när det kommer till frågan om andra människors graviditeter (som dom ju egebtligen inte ens har med att göra) !

    Du gjorde rätt i att bli arg och sätta ner foten! Det hade varje sunt tänkande människa gjort.
  • Anonym (ace)
    Thu 10 Oct 2019 05:06
    #19
    +3
    Anonym (Upprörd) skrev 2019-10-09 22:16:36 följande:
    Ungefär som du sa nu, att det förmodligen var ett missförstånd och att jag överreagerar. Att de inte menade något illa mot kommande barnet.
    Din sambo har rätt, du överreagerar. Om det är för att du är sådan som person eller för att du som så många andra kvinnor förvandlats till ett hormon-monster som inte kan vara rationell eller reagera proportionerligt kan inte FL svara på.
  • Anonym (Way)
    Thu 10 Oct 2019 05:19
    #20
    Anonym (Upprörd) skrev 2019-10-09 22:16:36 följande:

    Ungefär som du sa nu, att det förmodligen var ett missförstånd och att jag överreagerar. Att de inte menade något illa mot kommande barnet.


    Är det då inte fullt möjligt att det stämmer? Han var väl där?
Svar på tråden Gravid - släkten beklagar sig