• Anonym (Upprö­rd)
    Wed 9 Oct 2019 20:34
    1178 visningar
    68 svar
    68
    1178

    Gravid - släkten beklagar sig

    Idag när vi hade en liten släktträff (vi bor nära varandra) släppte sambon och jag ?bomben? med att vi väntar vårat andra barn, som är en pojke. Släkten beklagade sig och undrade om vi inte var besvikna/ledsna över att inte vänta en dotter. Vårat första barn är också en pojke. Nej jag är inte det minsta ledsen över det. Jag är lyckligt lottad som väntar en frisk liten pojke och har gåvan att kunna få barn. Nu har jag sagt att jag vill inte träffa dem på ett tag, pga deras sätt att hantera det på. Är vansinnig just nu!! Behövde mest skriva av mig...tankar, funderingar? Någon som varit med om liknande? Hur hanterade ni det? /Arg blivande tvåbarnsmamma

  • Svar på tråden Gravid - släkten beklagar sig
  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 11:55
    #34
    -3
    Anonym (K) skrev 2019-10-10 11:22:36 följande:

    Du har all rätt att ta illa upp! Det var inte okej sagt av dom. Som du själv skrev, ni är tacksamma att ni ska få ett barn. Och det hade inte spelat någon roll om ni även där att det var något avvikande med barnet heller. Folk är så tråkigt okänsliga, och det finns inget värre än folk som bortförklarar det beteendet!

    Njut av din bebis i magen och undvik släktingarna tills du är stark nog att stå emot deras bitterhet! Försök att inte låta dig påverkas!


    Tack. Håller helt med. Ursäkter och försvar av att de beklagar sig och är ledsna över blivande pojken men nästan ingen i tråden förstår mig. Och det tydligen är Jag som är en galning här, som inte vill umgås med negativa människor som faktiskt får mig att må dåligt. Nästa gång ska jag inte säga könet om jag blir gravid med en tredje. Men som sagt, de som försvarar de här beteendet skulle tycka det var ok och skulle nog vara precis lika glada som om de skulle få ett grattis eller något. Men sån är inte jag.
  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 11:57
    #35
    -3
    Richard1986 skrev 2019-10-09 22:26:32 följande:

    Fruktansvärt. Vi har fått höra liknande saker då vi har 3 tjejer (och jag har ytterligare en dotter sedan förut) En del människor (ofta människor i ens närhet tyvärr) kan uppvisa rikrigt vidriga beteenden när det kommer till frågan om andra människors graviditeter (som dom ju egebtligen inte ens har med att göra) !

    Du gjorde rätt i att bli arg och sätta ner foten! Det hade varje sunt tänkande människa gjort.


    Tack, håller helt med. Fattar inte hur folk kan beklaga sig över ett kommande friskt litet barn.
  • Anonym (789)
    Thu 10 Oct 2019 11:57
    #36
    -3

    Jag blir ganska nedslagen av att läsa alla inlägg om att TS överreagerar. Man säger inte så som släktingarna sa. Det finns inga ursäkter. Vuxna människor ska veta hur man beter sig. Jag förstår helt och fullt att du blev arg, TS. Det hade jag också blivit.

    Sedan tycker jag det är väldigt tråkigt att så fort en gravid kvinna är arg så får hon höra att det är pga gravidhormoner. Det är att förminska hennes känslor och påstå att hon inte kan ha en legitim anledning att bli arg. Ungefär som att säga "Har du mens, eller?" till en arg kvinna.

  • Anonym (789)
    Thu 10 Oct 2019 12:24
    #38
    -2

    Och TRE personer har ogillat TS inlägg nr 14, där hon frågar varför hon skulle vilja ha en flicka och säger att hon är glad över att hon väntar en frisk liten pojke. Jag kan bara tolka det som att ni tycker att hon visst borde vilja ha en flicka och inte alls borde vara glad över sin pojke. Seriöst, vad är det för fel på er? Jag är glad att jag inte har människor som er i min närhet. Och nej, jag är inte gravid, så det där gravidhormontramset kan ni inte använda på mig.

  • Anonym (Malin­)
    Thu 10 Oct 2019 12:31
    #39
    +2

    Tycker också du överreagerar . Det var tråkiga reaktioner, men spontana . Släkten kommer tycka mycket om din andra son antagligen. Bryta kontakten gör man för allvarliga saker. Spontana ogenomtänkta kommentarer skiter man i. släpp det

  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 12:37
    #40
    Anonym (789) skrev 2019-10-10 11:57:40 följande:

    Jag blir ganska nedslagen av att läsa alla inlägg om att TS överreagerar. Man säger inte så som släktingarna sa. Det finns inga ursäkter. Vuxna människor ska veta hur man beter sig. Jag förstår helt och fullt att du blev arg, TS. Det hade jag också blivit.

    Sedan tycker jag det är väldigt tråkigt att så fort en gravid kvinna är arg så får hon höra att det är pga gravidhormoner. Det är att förminska hennes känslor och påstå att hon inte kan ha en legitim anledning att bli arg. Ungefär som att säga "Har du mens, eller?" till en arg kvinna.


    Tack så mycket. Dina inlägg värmer! Önskar att fler var/tänkte som dig.
  • Anonym (Flick­mamma)
    Thu 10 Oct 2019 12:41
    #41
    +1

    Herregud vad jag fick höra sånt många gånger, framför allt när jag väntade tredje flickan. Orkade dock inte ta illa upp, att många är korttänkta är inte direkt någon nyhet.

  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 12:41
    #42
    -2

    Jag överreagerar. Jag skulle börjat böla över att ha en pojke i magen alt gjort abort. Släkten har rätt att sprida negativ energi/kommentarer. Slut så. Hej då.

  • Anonym (Upprö­rd) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 12:42
    #43
    Anonym (Flickmamma) skrev 2019-10-10 12:41:11 följande:

    Herregud vad jag fick höra sånt många gånger, framför allt när jag väntade tredje flickan. Orkade dock inte ta illa upp, att många är korttänkta är inte direkt någon nyhet.


    Jag har fått höra på omvägar via min sambo när jag inte varit med av olika anledningar att de tycker synd om oss och att vi är en misslyckad familj. Men ska försöka inte bry mig. Svårt dock.
  • Anonym (K)
    Thu 10 Oct 2019 12:47
    #44
    -1
    Anonym (Upprörd) skrev 2019-10-10 11:55:41 följande:

    Tack. Håller helt med. Ursäkter och försvar av att de beklagar sig och är ledsna över blivande pojken men nästan ingen i tråden förstår mig. Och det tydligen är Jag som är en galning här, som inte vill umgås med negativa människor som faktiskt får mig att må dåligt. Nästa gång ska jag inte säga könet om jag blir gravid med en tredje. Men som sagt, de som försvarar de här beteendet skulle tycka det var ok och skulle nog vara precis lika glada som om de skulle få ett grattis eller något. Men sån är inte jag.


    Spännande att läsa alla tråkiga svar, hur folk tänker. Och att du fick 3 ogilla på ditt svar till mig. Antar att de som svarat och tycker att du ska vilja ha en flicka själva aldrig vare sig fått kämpa eller längta efter ett barn. Det är tyvärr inte en självklarhet för alla att kunna bli gravida, och hur man då kan ha mage att ens vräka ur sig något om att det är fel kön. (Är själv en utav dom som längtar o kämpar för att ens få ett plus).För mig är det helt galet och hemskt. Vad känner alla män i samhället om att många inte ens önskar dom som bebisar?:/ Vad är felet med pojk, eller är det just att du redan har en?
Svar på tråden Gravid - släkten beklagar sig