• Anonym (Nyfik­en ts)
    Thu 10 Oct 2019 00:31
    235 visningar
    26 svar
    26
    235

    Brukar du kolla på TV?

    Brukar du det?

  • Svar på tråden Brukar du kolla på TV?
  • Thu 10 Oct 2019 00:36
    #1

    Nej. Tror inte jag har tittat på tablålagd tv på 15 år minst.

    Däremot tittar jag ju på en (inte)tv-skärm varje dag, men jag gissar att du menar det där andra...


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Nyfik­en ts) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 00:45
    #2
    AniieeHär skrev 2019-10-10 00:36:11 följande:

    Nej. Tror inte jag har tittat på tablålagd tv på 15 år minst.

    Däremot tittar jag ju på en (inte)tv-skärm varje dag, men jag gissar att du menar det där andra...


    Menar vanlig TV/tablå.
  • Anonym (C)
    Thu 10 Oct 2019 02:54
    #3

    Kollar aldrig på vanlig tv. Har Apple-tv och streamar allt.

  • sextio­talist
    Thu 10 Oct 2019 05:40
    #4

    Ja, jag gillar tablåtv, streamar också. Men kunna söka sig runt och hitta program som man troligen inte skulle hitta via streaming är kul.

    Föredrar också att titta på vanlig tv-skärm. Man kan sitta uppkrupen i en soffa med ett handarbete

  • Thu 10 Oct 2019 05:50
    #5

    Nej, streamar bara

  • Thu 10 Oct 2019 06:42
    #6

    Nej, jag kollar aldrig på tv, det är nog flera år sedan.
    Streamar mycket.

  • Thu 10 Oct 2019 06:46
    #7

    Ja absolut. Det är ju mycket bekvämare att se på en stor tv än på en liten surfplatta. Typ nyheter och sport ser vi live och på stor tv.

  • Anonym (Av varje)
    Thu 10 Oct 2019 06:58
    #8

    Har inte haft några tv-kanaler de senaste 17åren. Ska jag se något så blir det streama som gäller. Antingen till appletv, chromecast, mobilen eller plattan.

  • Thu 10 Oct 2019 07:22
    #9

    Ja jag ser mycket på tv och tv ska ses på tv där och då och inte nån annan stans. Livesändningar och sport bland annat. ska vara på tv.

    Ser inte vitsen med att streama när allting saboteras via sociala medier och nyheter. Ser man inte programmet när det sänds blir det ju ointressant att streama när man i inlägg efter inlägg läser hur det gick och braskande nyhetsrubriker angående programmet dyker upp som pling i telefonen. Nöjet för programmet är ju liksom borta då..

    TV-serier ser jag aldrig. Jag tittar mest på faktaprogram och "tant-tv"..

  • Anonym (Cissi­)
    Thu 10 Oct 2019 08:15
    #10
    Fjäril kär skrev 2019-10-10 07:22:39 följande:

    Ja jag ser mycket på tv och tv ska ses på tv där och då och inte nån annan stans. Livesändningar och sport bland annat. ska vara på tv.

    Ser inte vitsen med att streama när allting saboteras via sociala medier och nyheter. Ser man inte programmet när det sänds blir det ju ointressant att streama när man i inlägg efter inlägg läser hur det gick och braskande nyhetsrubriker angående programmet dyker upp som pling i telefonen. Nöjet för programmet är ju liksom borta då..

    TV-serier ser jag aldrig. Jag tittar mest på faktaprogram och "tant-tv"..


    Vi har inga tv-kanaler men jag ser på sport live ändå. Bara för att man streamar behöver man ju inte titta i efterhand.

    Annars är det praktiskt, tycker jag, att kunna kolla hela svt:s dokumentärutbud och välja det man helst vill se för stunden. De är ju inte färskvara på samma sätt som sportsändningar.
Svar på tråden Brukar du kolla på TV?