• Anonym (X)
    Thu 10 Oct 2019 07:32
    2895 visningar
    15 svar
    15
    2895

    Han kan aldrig ses

    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 5 månader. Tycker om honom och har sett en framtid med honom. Men nu på senare tid har jag börjat fundera över hur intresserad han är. Vi har inte setts på 5 veckor nu, vilket gör mig frustrerad. Jag vill gärna träffa den som jag är tillsammans med! Vi bor en bit ifrån varandra men inte jättelångt. Vi har träffats minst en gång i veckan innan.

    Vi pratar i telefon flera gånger om dagen och han säger att han tycker om mig, saknar mig, vill träffa mig, skulle vilja bo tillsammans med mig etc. och jag tror inte att han ljuger. Men ändå är det så här med att vi inte träffas. Det är alltid något annat som dyker upp, väggar att måla, grus att skotta, han behöver vila för att han är trött, sjuka barn, jobb. Jag är trött på att fråga när vi ska ses, och samtidigt trött på att bara vänta på att han ska säga någonting om det. Just nu har jag ingen aning om när vi ska ses nästa gång, det skulle kunna vara imorgon eller om tre veckor vad jag vet.

    Jag har tagit upp det med honom, att det är ett irritationsmoment för mig, men han blir irriterad av det. Jag säger att jag inte vet om han verkligen vill träffa mig eller inte. Han säger att han vill men handlingarna motsäger ju det.

    Vad ska jag göra? Bara avvakta och fokusera på annat tills han säger något om det? Ge upp? Ta upp frågan igen? Vet inte om jag vill vara i ett förhållande där jag blir bortprioriterad för typ grusskottning.

  • Svar på tråden Han kan aldrig ses
  • Thu 10 Oct 2019 07:36
    #1

    Ni har varit tillsammans i 5 månader men inte setts på 5 veckor..?

    Allt i livet handlar om prioriteringar.. Vill man träffa någon så hittar man väl tid för det!? Så funkar i alla fall jag! Så i mina öron så låter det ju inte som att han direkt prioriterar tid tillsammans med dig eller visar att han vill satsa på ert förhållande!

  • Anonym (X) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 07:52
    #2
    CitronTulo skrev 2019-10-10 07:36:58 följande:

    Ni har varit tillsammans i 5 månader men inte setts på 5 veckor..?

    Allt i livet handlar om prioriteringar.. Vill man träffa någon så hittar man väl tid för det!? Så funkar i alla fall jag! Så i mina öron så låter det ju inte som att han direkt prioriterar tid tillsammans med dig eller visar att han vill satsa på ert förhållande!


    Men varför lägger han så mycket tid på telefonsamtal med mig? Vissa dagar kan vi prata i telefon i flera timmar. Och han tar sig alltid tid att ringa när han har tid, även om det bara är en liten lucka.
  • Thu 10 Oct 2019 07:54
    #3

    Ledsen att säga det, men vill man verkligen träffa någon så finner man tid. Vi har alla samma 24 h och prioriterar därefter. 5 månader är väldigt färskt och att inte vilja ses på 5 veckor redan såhär i början är inget bra tecken.

    Du förtjänar bättre. Det ska inte vara så, ok? Jag hade brytit med honom och hållit fast vid det.

  • Anonym (X) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 08:10
    #4

    Kan tillägga att han bor lite avsides så man kan inte ta sig till honom utan bil, vilket jag inte har. Så när vi ska ses så behöver han antingen hämta mig hem till sig eller komma till mig. Han säger att det gör honom stressad. Men jag tycker ändå att man borde kunna ta sig den tiden/ansträngningen.

  • Thu 10 Oct 2019 08:48
    #5

    Tror att han gillar dig och bekräftelsen han får när ni pratar men han är för bekväm för att göra ansträngningen att hämta dig eller åka hem till dig.

    Om du har uttryckt att det är viktigt för dig att ni ses men han struntar i det och mest blir irriterad känns det inte så hoppfullt. Om man har ett förhållande med någon så lyssnar man när personen uttrycker sina behov och anstränger sig för att möta dem (om de inte är helt orimliga). Det är ju lite ge och ta, för att man vill att ens partner ska må bra. Vill du vara med en man som inte tycker att dina önskningar är viktiga öht?

  • Anonym (Hanna­)
    Thu 10 Oct 2019 09:03
    #6

    Han gillar dig säkert men inte tillräckligt. Ett samtal är enkelt och är nog tillräckligt för att stilla hans behov. Men att träffas krävs ju planering och tid.

    Det är enkelt att säga att han saknar dig och han gör nog det där och då men inte tillräckligt för att prioritera dig. Han vet om vad du känner för honom och känner inget hot om att du kommer att lämna. Du har accepterat att inte ses på 5 veckor och du är ändå kvar. Han behöver inte anstränga sig mer än några telefonsamtal och vackra ord.

    Jag har varit där du är allt för ofta. Jag tror på vad killen säger och letar efter tecken som tyder på att han gillar mig. Som du tänker med dessa telefonsamtal. Han värderar inte dig utan det är viktigare att kratta grus, visst sånt måste göras men vad hindrar det om du är på besök när han gör det? Du kan till och med hjälpa till.

    Mitt råd är att du sätter ner foten. Du vill inte ha ett förhållande där ni inte träffas så finns ingen anledning att fortsätta om han inte kan ge dig den tid du förtjänar. Det är i början av ett förhållande man sätter ribban hur man vill bli behandlad.

    Känner han att han håller på att förlora dig så vaknar han förhoppningsvis till eller så ser han det som en smidig exit och då vet du att han inte tänkte satsa på dig.

  • Anonym (H)
    Thu 10 Oct 2019 09:12
    #7

    Ett samtal på telefonen kräver mindre än att ses och umgås en hel dag. Jag tror han tycker om dig och han gillar uppmärksamheten han får av dig, men efter ett samtal är han mätt och vill fortsätta med sin vardag och sina rutiner.. Som sagt, han gillar dig, men inte tillräckligt för att vilja ändra sitt liv för att träffa dig. Jag hade inte fortsatt med honom..

  • Thu 10 Oct 2019 11:33
    #8

    Låter inge vidare, o inte heller att han blir sur när du har upp det. Du måste kunna prata om dina känslor med sin partner annars är det kört.

    Sen har jag svårt o se hur han inte kan ta sig tid att ses, man får prioritera annorlunda helt enkelt.

    Min första tanke är att han ska ha träffat nån annan men är osäker på vart det är på g så han har dig ifall det skiter sig? Som ett safecard att falla tillbaka på.

    Handlingar är mer värda än ord, han säger att han vill ses o att han saknar dig. Men han kommer inte dit, han verkar inte försöka få dig att komma till honom?

  • Anonym (Nop)
    Thu 10 Oct 2019 11:39
    #9

    Han är inte intresserad av dig tyvärr.

  • Thu 10 Oct 2019 11:47
    #10

    He's just not that into you.....

    Är det inte alldeles uppenbart att han inte har några djupare känslor för dig? Det är trevligt och avkopplande att prata med dig i telefon, men djupare än så går det inte. Trots att han, efter fem månader, borde vara som allra mest nyförälskad nu. 

    Fråga dig istället vad det är hos dig som gör att du stannar kvar med en "pojkvän" (vilket man knappast ens kan kalla honom eftersom ni inte setts på fem veckor trots att ni såklart kunnat om båda velat) som inte är särskilt noga med att umgås med dig? Tycker du inte att du är värd mer än så här?

    Mitt absoluta råd är att släppa honom helt och hitta en man som tycker om dig ordentligt och som gör vad som helst för att få vara tillsammans med dig. 

  • Anonym (X) Trådstartaren
    Tue 29 Oct 2019 11:29
    #11

    Jaha nu har det tvärvänt. Han vill ses hela veckor i sträck medan jag vill ta det lite lugnare eftersom vi inte träffades alls på så många veckor. När jag säger det så verkar han bli osäker och undrar om jag vill vara med honom öht och tror att han bara är något tillfälligt för mig(?)

  • Anonym (Typis­kt!)
    Tue 29 Oct 2019 11:46
    #12

    Enligt min erfarenhet så är detta typiskt män!!!

    Det är allt eller inget. Finns inga mellanting och lagom.

  • Tue 29 Oct 2019 12:00
    #13

    Jaha, typisk att andra vill att man anpassar sig efter deras behov. Tänk på hur han beter sig varje gång när du säger emot honom eller det helt enkelt finns en konflikt mellan er. Han reagerar verkligen emotionellt, men på negativt sätt: blir irriterad eller förebrår dig att du inte vill honom. Dethär är ett barnsligt beteende och försvårar konfliktlösningen i vilken som helst situation. Det bådar inte gott om du ser din framtid med honom...

  • Anonym (A)
    Tue 29 Oct 2019 13:49
    #14
    KajsaMia skrev 2019-10-29 12:00:04 följande:
    Jaha, typisk att andra vill att man anpassar sig efter deras behov. Tänk på hur han beter sig varje gång när du säger emot honom eller det helt enkelt finns en konflikt mellan er. Han reagerar verkligen emotionellt, men på negativt sätt: blir irriterad eller förebrår dig att du inte vill honom. Dethär är ett barnsligt beteende och försvårar konfliktlösningen i vilken som helst situation. Det bådar inte gott om du ser din framtid med honom...
    Håller med
  • Anonym (Igenk­änning­)
    Tue 29 Oct 2019 17:45
    #15

    Det kunde varit mitt ex du pratat om. Han gjorde precis så mot mig och jag har fattat att han nu upprepar precis samma mot en ny tjej han träffat. Det är inte riktigt så enkelt som att han inte är intresserad tror jag. Bara att han inte har något större behov av att ses. Problemet är att det inte är något som kommer förändras. Om han gör så här pga att han har nog med sitt eget liv så är det så det kommer fortsätta vara. Handlar inte om att relationen kommer utvecklas utan att detta är den relation han vill ha. Men det vill inte du.

Svar på tråden Han kan aldrig ses