• Svar på tråden När porr blir ett problem
  • VackraFlicka

    Porr är inte ett problem. Har aldrig varit, kommer aldrig vara.

    Människors val i livet däremot kan vara problematiskt.


    Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv!
  • Christoffer Nettelbladt

    Det som är helt avgörande är inte hur mycket eller hur lite som tittas.
    Problemet uppstår när konsumerandet av porr sker av samma anledningar självmedicinerande anledningar som folk använder alkohol, spel eller droger.
    Det involverar enledningar som:


    Flykt
    Dämpa känslor
    Söka belönande dopamin-kickar
  • VackraFlicka
    Christoffer Nettelbladt skrev 2019-10-10 13:26:14 följande:

    Det som är helt avgörande är inte hur mycket eller hur lite som tittas.
    Problemet uppstår när konsumerandet av porr sker av samma anledningar självmedicinerande anledningar som folk använder alkohol, spel eller droger.
    Det involverar enledningar som:


    Flykt
    Dämpa känslor
    Söka belönande dopamin-kickar
    Exakt, porren är inte ett problem, men att folk gör dåliga val är ett problem. Söka tröst i porr/självskadebeteende/våld/droger osv är ett val man gör.

    Man kan även välja att hantera sina problem på ett konstruktivt sätt, vilket är det enda rätta, men många tycker synd om sig själva och väljer enkla utvägar, och skyller sedan på annat, som tex porren...
  • Anonym (Kanske)
    Christoffer Nettelbladt skrev 2019-10-10 13:26:14 följande:

    Det som är helt avgörande är inte hur mycket eller hur lite som tittas.

    Problemet uppstår när konsumerandet av porr sker av samma anledningar självmedicinerande anledningar som folk använder alkohol, spel eller droger.

    Det involverar enledningar som:

    Flykt

    Dämpa känslor

    Söka belönande dopamin-kickar


    Jag har tänkt en hel del på skadligheten i detta , jag tror helt klart att det kan vara skadligt. Har kollat sedan jag var 11-12 (37 idag)

    Felaktig bild av hur sex är, hur vi behöver ytterligare kickar för att tända på vanligt sex... all tid som går åt att runka och kolla

    När jag var 16 kunde jag runka till porr säkert 4-5 gånger per dag, skadligt beteende helt klart..

    Försöker idag att inte kolla... men faller ibland , ser kanske en gång per Månad, men då mest amatörporr för att inte kolla på dessa porrstjärnor som inte existerar i verkligheten
  • Jaguar1234

    Ja porr är lustfyllt men försöker att dra ner på det för det är ju också tragiskt att man tittar på "skiten"

    Har regelbundet sexliv så man klarar ju sig egentligen utan det.

  • Anonym (Gubben)

    Jag njuter av att titta på porr och onanera till vackra flickor. Är 73 och sprutar gärna till härlig porr. Ser inget fel i det.

Svar på tråden När porr blir ett problem