• Anonym (Anony­m signat­ur)
    Fri 11 Oct 2019 20:34
    682 visningar
    30 svar
    30
    682

    Läkarundersökning

    Är inte road av att gå till doktorn. Särskilt inte om man behöver klä av sig, och det är vanligt.

    Jag har ett jobb på gång inom kärnteknisk verksamhet. För att få jobbet kräver man en godkänd läkarundersökning för att få tillträde till det som kallas kontrollerat område.

    Min fråga är nu:Hur mycket kläder får man ha på sig då man genomgår en läkarundersökning för att få tillträde till ett kärnkraftverk? Måste man ta av sig alla kläder? Och hur fungerar det i vardagen? Måste man klä av sig allt bland alla kollegor?

  • Svar på tråden Läkarundersökning
  • Fri 11 Oct 2019 20:36
    #1

    Varför skulle du klä av dig för kollegor?

    Läkaren lär kolla blodtryck, hjärta, lungor, och sånt standard. Kanske även en mental status.

  • Anonym (A)
    Fri 11 Oct 2019 20:38
    #2
    -1
    mammatill6 skrev 2019-10-11 20:36:27 följande:
    Varför skulle du klä av dig för kollegor?
    Läkaren lär kolla blodtryck, hjärta, lungor, och sånt standard. Kanske även en mental status.
    +1
  • Anonym (Anony­m signat­ur) Trådstartaren
    Fri 11 Oct 2019 20:42
    #3

    Njaa, det verkar vara en rimlig omfattning för de flesta jobb.

    Jag misstänker dock att det är mer än "standard" men jag vet inte det säkert.

    Jag tror mig ha uppfattat att inträde i ett kontrollerat område inte får ske i egna kläder, men det är osäkert också för jag känner inte till detta särskilt väl.

  • Anonym (Ta det lugnt)
    Fri 11 Oct 2019 20:48
    #4

    Ta det lugnt.

    Om det skulle vara så att du behöver ta av alla kläder även om det troligen inte blir så är det extremt viktigt att göra det.

    Jag gick inte till läkaren under puberteten för en sak med mitt underliv som borde ha åtgärdats.

    Det var för extremt pinsamt plus jag förnekade det.

    Bara för det är jag handikappad resten av mitt liv

    Tänk

    1. Det är extremt viktigt

    2. Läkarna har tystnadsplikt

    3. De ser nakna kroppar regelbundet och det är inget konstigt för dom

    4. De kommer inte skratta.

    5. De kommer säkert glömma bort dig efter tag och kommer inte minnas något om din kropp efteråt.

  • Anonym (Ånger­manlän­ning)
    Fri 11 Oct 2019 20:53
    #5

    Troligen tar dom blodprov och tar blodtryck och lyssnar på lungor och hjärta. Dvs du lär inte behöva klä av dig. Det är troligen en vanlig hälsokoll för att se så att du inte är i kass form och tuppar av vilken sekund som helst. Sen om du ska jobba på något kärnkraftverk så lär du inte behöva näcka för kollegor. Dom har arbetskläder som du byter om till i ett omklädningsrum.

  • neverp­reggo
    Fri 11 Oct 2019 21:21
    #6

    Det är nog en helt vanlig undersökning utan kollegor. Som jag uppfattat så kan vissa jobb göra att man byter om i slussar/omklädningsrum med olika kön men alla har då underkläder och är fokuserade på sitt.

  • Anonym (t)
    Fri 11 Oct 2019 21:22
    #7
    Anonym (Ta det lugnt) skrev 2019-10-11 20:48:06 följande:

    Ta det lugnt.

    Om det skulle vara så att du behöver ta av alla kläder även om det troligen inte blir så är det extremt viktigt att göra det.

    Jag gick inte till läkaren under puberteten för en sak med mitt underliv som borde ha åtgärdats.

    Det var för extremt pinsamt plus jag förnekade det.

    Bara för det är jag handikappad resten av mitt liv


    Vad går inte att åtgärda som vuxen?
  • Anonym (Ta det lugnt)
    Fri 11 Oct 2019 21:25
    #8
    Anonym (t) skrev 2019-10-11 21:22:05 följande:

    Vad går inte att åtgärda som vuxen?


    Problemet med underlivet för det utvecklats inte som det skulle riktigt.
  • Anonym (Ånger­manlän­ning)
    Fri 11 Oct 2019 21:30
    #9
    Anonym (Ta det lugnt) skrev 2019-10-11 21:25:19 följande:
    Problemet med underlivet för det utvecklats inte som det skulle riktigt.
    Går det inte plastikoperera då man brukar ju kunna fixa det mesta nu dom kan ju till och med skapa ett nytt underliv för dom som vill byta kön.
  • Anonym (t)
    Fri 11 Oct 2019 21:50
    #10
    Anonym (Ta det lugnt) skrev 2019-10-11 21:25:19 följande:
    Problemet med underlivet för det utvecklats inte som det skulle riktigt.
    Jag har också problem med underlivet som inte upptäcktes under tonåren och det var inga problem att åtgärda. Så därav att jag är fundersam på vad det är.
Svar på tråden Läkarundersökning