• Let it Rain

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • SweetCA
    nypan78 skrev 2019-11-01 07:52:45 följande:

    Igår gjorde vi moderkaksprov på Huddinge sjukhus. 5 dagars väntan tills svaret på snabbtestet kommer (arbetsdagar). NIPT borde också vara klar inom 5 arbetsdagar...


    håller alla tummarna för er! 
  • bonzo

    Grattis! Alltid roligt att höra att det kan fungera i vår ålder.:) Jag är 41 och vi har försökt i 1 1/2 år. Blev gravid förra månaden med hjälp av letrozol men fick en sk kemisk graviditet dvs mycket tidigt missfall. Hoppas nu att vi snart är gravid igen.


    Amwildas skrev 2019-11-04 19:10:52 följande:

    43 år och efter nästan 2 års försök så plussade jag nu äntligen i fredags . Bf runt 13 juli ,


  • Amwildas
    bonzo skrev 2019-11-04 19:48:52 följande:

    Grattis! Alltid roligt att höra att det kan fungera i vår ålder.:) Jag är 41 och vi har försökt i 1 1/2 år. Blev gravid förra månaden med hjälp av letrozol men fick en sk kemisk graviditet dvs mycket tidigt missfall. Hoppas nu att vi snart är gravid igen.


    Tack :) Hoppas den lilla stannar kvar hela vägen ut här. Inget är ju säkert. Jag la allt på hyllan men åt melatonin , q-10 och folsyra sista två månaderna . Kanske kanske har det hjälp vem vet. Hoppas ni snart är gravida igen. För mig blir det den 3e men första för min sambo som är yngre.
  • SweetCA
    Amwildas skrev 2019-11-04 20:21:56 följande:

    Tack :) Hoppas den lilla stannar kvar hela vägen ut här. Inget är ju säkert. Jag la allt på hyllan men åt melatonin , q-10 och folsyra sista två månaderna . Kanske kanske har det hjälp vem vet. Hoppas ni snart är gravida igen. För mig blir det den 3e men första för min sambo som är yngre.


    Hoppas hoppas! Jag har tagit q10+melatonin med utöver det vanliga + trombyl)
  • bonzo

    Äter också folsyra, Q10, melatonin, b12, d vitamin, inosytol, Smörjer med progesteronkräm efter äl. Ska börja med dhea också..

  • Let it Rain

    Nu har jag varit på VUL och sett ett tickande hjärta! Fick dock veta att min blodansamling är kvar i livmodern, så de tyckte att jag borde göra ett nytt UL om ca 3 v igen för att följa upp det hela.

  • SweetCA
    Let it Rain skrev 2019-11-05 20:47:04 följande:

    Nu har jag varit på VUL och sett ett tickande hjärta! Fick dock veta att min blodansamling är kvar i livmodern, så de tyckte att jag borde göra ett nytt UL om ca 3 v igen för att följa upp det hela.


    Så skönt att ha sett hjärtat Hjärta och att ha täta kontroller Cool Jag ska till BM om en vecka och lyssna på hjärtat, att tiden går så långsamt. Skulle vara så skönt att känna att något rör sig så man slipper undra om något hänt!
  • Humlan75

    44 år och gravid med 3.an i vecka 15.
    BF början av maj.
    Fick KUB resultatet idag 1:8300, barnmorskan var förvånad hur fina siffrorna var för min höga ålder. 
    Har börjat känna fladder i magen då och då så antar att det är bebisen jag känner. Speciellt är jag ligger ner på sidan.
    Ska berätta för våra andra barn denna vecka om bebisen i magen, har ni nåt kul tips att berätta på? :)

Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)