• Let it Rain

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • Susbus13
    Acp76 skrev 2019-11-06 18:25:53 följande:

    Jag är också gärna med här. Är 43 år & gravid i v 18 med mitt sjätte barn. Lite oplanerat men så välkommet.


    Spännande med nr. 6 =) Grattis och välkommen =D
  • Let it Rain
    Susbus13 skrev 2019-11-07 19:39:33 följande:

    Åh så kul att höra att liten tickade på där inne! Väldigt bra de vill ha täta kontroller <3


    Ja, men tyvärr får jag bekosta alla kontroller själv så jag lär bli ruinerad. :/
  • Susbus13
    Let it Rain skrev 2019-11-07 20:31:07 följande:

    Ja, men tyvärr får jag bekosta alla kontroller själv så jag lär bli ruinerad. :/


    Men va... Så konstigt! Varför det? =/
  • Susbus13
    SweetCA skrev 2019-11-07 19:48:06 följande:

    Känner mig fortfarande osäker på om detta kommer bli av.

    Försöker slappna av, går in i vecka 16 i morgon men det är så galet svårt. Längtar till man känner något röra sig. Allt såg toppen ut, men det var för 2 veckor sen. Vill bara att tiden ska gå så man kan få komma till bm och lyssna efter hjärtat.

    Har en del missfall och Ma i bagaget så litar inte på kroppen för fem öre. Hur gör ni för att släppa sådan tankar?


    Jag är likadan, blir tveksam dagen efter ul i princip... :P Min sambo blir tokig på mig.. detta är tredje barnet =) (hade två missfall innan första barnet) Är i v. 19 nu och började känna första rörelserna förra veckan. Med de andra tog det lite längre tid, efter v. 20 med första.

    Har RUL nästa vecka sedan är det inte besök hos bm för att kolla hjärtljud och så förrän 27/12. Hoppas verkligen liten kommer sprattla på fram tills dess =O
  • Susbus13
    Humlan75 skrev 2019-11-06 15:44:20 följande:

    44 år och gravid med 3.an i vecka 15.

    BF början av maj.

    Fick KUB resultatet idag 1:8300, barnmorskan var förvånad hur fina siffrorna var för min höga ålder. 

    Har börjat känna fladder i magen då och då så antar att det är bebisen jag känner. Speciellt är jag ligger ner på sidan.

    Ska berätta för våra andra barn denna vecka om bebisen i magen, har ni nåt kul tips att berätta på? :)


    Grattis till bebis och KUB =) Själv började jag känna lite förra vecka, väldigt skönt få bekräftelse på att liten är där inne =)
  • Let it Rain
    Susbus13 skrev 2019-11-07 20:50:22 följande:

    Men va... Så konstigt! Varför det? =/


    Är hänvisad till privata kliniker pga att min MVC inte erbjuder mig nånting förrän efter RUL. Händer det något nu så är det ?bara ett missfall? i deras ögon.
  • Susbus13
    Let it Rain skrev 2019-11-08 05:55:43 följande:

    Är hänvisad till privata kliniker pga att min MVC inte erbjuder mig nånting förrän efter RUL. Händer det något nu så är det ?bara ett missfall? i deras ögon.


    Men fyy vilken konstig inställning... Din situation är ju inte direkt vanlig, varför kan de inte erbjuda dig ul... Extremt konstigt =( Jäkligt trist att höra! När har du RUL planerat?
  • SweetCA
    Susbus13 skrev 2019-11-07 20:56:33 följande:
    Jag är likadan, blir tveksam dagen efter ul i princip... :P Min sambo blir tokig på mig.. detta är tredje barnet =) (hade två missfall innan första barnet) Är i v. 19 nu och började känna första rörelserna förra veckan. Med de andra tog det lite längre tid, efter v. 20 med första.

    Har RUL nästa vecka sedan är det inte besök hos bm för att kolla hjärtljud och så förrän 27/12. Hoppas verkligen liten kommer sprattla på fram tills dess =O

    tack Hjärta skönt att höra att jag inte är ensam. Min sambo med hahaha 


    Jag får tåla mig till vecka 20 då, det är då mitt RUL är inbokat.


    Hoppas på många starka sprattel åt dig!  Skrattande

  • SweetCA
    Susbus13 skrev 2019-11-08 06:40:07 följande:
    Men fyy vilken konstig inställning... Din situation är ju inte direkt vanlig, varför kan de inte erbjuda dig ul... Extremt konstigt =( Jäkligt trist att höra! När har du RUL planerat?
    Jag håller med, jätte skumt! Var bor du? Blev erbjuden fler kollar om jag ville, vet inte om det är pga åldern eller att jag är stressad över alla föregående misslyckanden
  • Let it Rain
    SweetCA skrev 2019-11-08 07:15:16 följande:

    Jag håller med, jätte skumt! Var bor du? Blev erbjuden fler kollar om jag ville, vet inte om det är pga åldern eller att jag är stressad över alla föregående misslyckanden


    I Älvsborgs län.
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)