• Fri 11 Oct 2019 20:42
    46647 visningar
    1196 svar
    +3
    1196
    46647

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • Sun 10 Nov 2019 17:34
    #81
    SweetCA skrev 2019-11-10 16:38:10 följande:

    Visst går den så galet långsamt!

    Jag får panik när jag inte känner mol haha för mig betyder det att det växer :)


    Kanske ska tänka så istället :) Bara så rädd att det ska bli mf.
  • Sun 10 Nov 2019 17:39
    #82
    Amwildas skrev 2019-11-10 17:34:03 följande:

    Kanske ska tänka så istället :) Bara så rädd att det ska bli mf.


    Det förstår jag så väl, det tycker jag du ska göra. Fick mol tidigt, ett av mina tecken som gjorde att jag trodde jag var gravid innan jag testade.

    Så svårt att släppa de tankarna. Håller tummarna för att det går bra!
  • Tue 26 Nov 2019 12:35
    #83
    Hejåhå skrev 2019-11-09 05:16:46 följande:

    Hoppar in här!

    Bf 2 maj, 40 år och detta är 4e barnet. Oj, vilken resa det har varit nu till vecka 15. Först idag har jag nu förstått och fått besked att om allt går som det ska, så blir jag småbarnsmamma igen. Jag har en son på 5 år och en dotter på 8. Mellanbarnet dog en månad gammal i en njursjukdom. Det är just denna sjukdom som varit anledningen till den stökiga resan fram till idag, då jag fick svar från moderkaksprovet efter 3 olidligt långa veckor. Barnet har inte sjukdomen!!!

    Jag har under graviditeten mått oerhört dåligt och känt mig motarbetad från många håll att göra tidig abort. Vi hade spiral och ska egentligen inte bli spontant gravida pga 25% risk att föda njursjukt barn igen. Maken tyckte abort direkt och vi var egentligen klara med barn. Nu med detta positiva besked känner jag för första gången att jag kan försiktigt börja njuta lite av graviditeten, trots att mannen ff behöver tid att smälta detta. Är så tacksam att få vara med om detta igen. Magen syns tydligt och jag har sedan ett par veckor börjat känna "fiskfladder".


    Hej hej, 

    Är i samma sits hade spiral och lyckades ändå bli gravid. Har en ny partner då jag och mitt ex separerade för ca 2 år sedan.Har 2 äldre barn sen tidigare och vet inte hur jag ska våga berätta för dem. Vi har ändå bestämmt att vi ska behålla barnet så i maj smäller det :)

    Trodde fram tills för ett par dagar sen att det blivit missfall men det var tydligen 1 barn kvar. Är bara orolig för alkoholen jag druckit innan jag fick reda på att det var ett foster till.

    Skönt att skriva av sig lite :) 
  • Tue 26 Nov 2019 12:52
    #84

    Kan en möjligtvis få hoppa in här, även om en är 40-2..?!

    Väntar 4an och det är en orolig tid nu innan en vet om det går vägen.

  • Wed 27 Nov 2019 09:03
    #85
    Em78 skrev 2019-11-26 12:35:48 följande:
    Hej hej, 

    Är i samma sits hade spiral och lyckades ändå bli gravid. Har en ny partner då jag och mitt ex separerade för ca 2 år sedan.Har 2 äldre barn sen tidigare och vet inte hur jag ska våga berätta för dem. Vi har ändå bestämmt att vi ska behålla barnet så i maj smäller det :)

    Trodde fram tills för ett par dagar sen att det blivit missfall men det var tydligen 1 barn kvar. Är bara orolig för alkoholen jag druckit innan jag fick reda på att det var ett foster till.

    Skönt att skriva av sig lite :) 
    Grattis! det kommer säkert gå fint med barnen :) Då är vi inte så långt ifrån varandra (april) 
  • Wed 27 Nov 2019 09:03
    #86
    Myrizz skrev 2019-11-26 12:52:56 följande:

    Kan en möjligtvis få hoppa in här, även om en är 40-2..?!

    Väntar 4an och det är en orolig tid nu innan en vet om det går vägen.


    :) klart du får, vilken vecka är du? håller tummarna!
  • Wed 27 Nov 2019 09:04
    #87
    Amwildas skrev 2019-11-10 14:59:21 följande:

    Jag vill också att tiden ska gå och litar inte på min kropp. Det känns för bra att vara sant. V 5+3. Ska ringa bm imorgon. Får lite små panik när molandet i magen sätter igång. Minns ju knappt känslan då min yngsta fyller 10 i början av nästa år.


    hur går det för dig?
  • Fri 29 Nov 2019 23:13
    #88

    Hej alla

    Plussade ganska nyligen och är nu i v7. Fyller 42 om några månader. Hade ett MA tidigare i år och har varit jätterädd för att det skulle hända igen. Var på ett privat VUL tidigare i veckan där vi såg ett liiitet fladdrande hjärta!! Lycka!

    Har två barn sen tidigare som är 18 och 19 nu, så det känns lite som om jag är förstföderska igen! Hoppas hoppas att det går vägen och att lilla kotten vill stanna kvar!

  • Sat 30 Nov 2019 09:12
    #89
    LillaPi78 skrev 2019-11-29 23:13:53 följande:

    Hej alla

    Plussade ganska nyligen och är nu i v7. Fyller 42 om några månader. Hade ett MA tidigare i år och har varit jätterädd för att det skulle hända igen. Var på ett privat VUL tidigare i veckan där vi såg ett liiitet fladdrande hjärta!! Lycka!

    Har två barn sen tidigare som är 18 och 19 nu, så det känns lite som om jag är förstföderska igen! Hoppas hoppas att det går vägen och att lilla kotten vill stanna kvar!


    Välkommen och grattis! Jag hade ett ma i april, svårt att lita på kroppen efter det. Fortfarande rädd attnågot ska gå fel, vecka 19 och har gjort 4 vul/ul pga oron.

    Hoppas det går vägen för er!
  • Mon 2 Dec 2019 11:09
    #90
    LillaPi78 skrev 2019-11-29 23:13:53 följande:

    Hade ett MA tidigare i år och har varit jätterädd för att det skulle hända igen.


    SweetCA skrev 2019-11-30 09:12:22 följande:

    Jag hade ett ma i april, svårt att lita på kroppen efter det. Fortfarande rädd attnågot ska gå fel, vecka 19.


    Åh, jag förstår känslan efter MA. Är i v.11+5 nu och har det fortsatt i mig. Trots fina besked, senast idag. Undra om det kommer släppa? Kanske när en börjar känna rörelser.

    Har inte haft någon som helst molvärk denna graviditet.. lite märklig känsla. Däremot ett illamående som hållt i sig tills för bara några dagar sedan och en förlamande trötthet.
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)