• Fri 11 Oct 2019 20:42
    47112 visningar
    1196 svar
    +3
    1196
    47112

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • Mon 2 Dec 2019 14:01
    #91
    Myrizz skrev 2019-12-02 11:09:57 följande:
    SweetCA skrev 2019-11-30 09:12:22 följande:

    Jag hade ett ma i april, svårt att lita på kroppen efter det. Fortfarande rädd attnågot ska gå fel, vecka 19.


    Åh, jag förstår känslan efter MA. Är i v.11+5 nu och har det fortsatt i mig. Trots fina besked, senast idag. Undra om det kommer släppa? Kanske när en börjar känna rörelser.

    Har inte haft någon som helst molvärk denna graviditet.. lite märklig känsla. Däremot ett illamående som hållt i sig tills för bara några dagar sedan och en förlamande trötthet.
    Det har inte släppt för mig :/ v 19 nu. Men hoppas det släpper med sparkar :) för oss båda. Jag känner något men är inte så tydligt än. 
    Har haft mol men inte den senaste veckan så nu nojjar jag över det men det är ju olika och olika perioder så man får väl försöka släppa det. 

    Jobbigt med illamåendet :/ och den här tröttheten är galen... Borde lugna ner sig för dig snart hoppas jag. Hur ska du göra med KUB?
  • Wed 4 Dec 2019 20:10
    #92

    Jag kände första buffen på utsidan av magen idag om det inte var en galet snabb tarmrörelse på höger sida där det buffats en del på senare tid haha vad roligt!

    Känns lovande inför rutin ul på fredag och lite oro försvann nu!

  • Thu 5 Dec 2019 08:56
    #93
    SweetCA skrev 2019-12-02 14:01:10 följande:

    Det har inte släppt för mig :/ v 19 nu. Men hoppas det släpper med sparkar :) för oss båda. Jag känner något men är inte så tydligt än. 

    Har haft mol men inte den senaste veckan så nu nojjar jag över det men det är ju olika och olika perioder så man får väl försöka släppa det. 

    Jobbigt med illamåendet :/ och den här tröttheten är galen... Borde lugna ner sig för dig snart hoppas jag. Hur ska du göra med KUB?


    Ja... det finns mkt att oroa sig för. Jag vet faktiskt inte om det helt släppte för mig förrän senaste var född Men då hade jag haft två MA på raken som för mig var chockerande och en del blödningar å annat under grav.Jag hoppas verkligen känslan kan bli annorlunda denna gången. Behövs inte mkt för att oron ska dra igång.

    Illamåendet har släppt! Helt sjukt - från en dag till en annan! Var så inställd på MA igen. Vi tackade ja till kub och var på det häromdan. Fick låg risk & såg bra ut! Det känns fortsatt overklighet tycker jag! Har inte berättat för nån utom familjen än heller, vet inte när det blir.

    Hur gör ni andra? Här tror jag inte nån i närmsta familjen alls tänkt tanken på att det kan bli en fyra.
  • Thu 5 Dec 2019 17:19
    #94
    Myrizz skrev 2019-12-05 08:56:37 följande:

    Ja... det finns mkt att oroa sig för. Jag vet faktiskt inte om det helt släppte för mig förrän senaste var född Men då hade jag haft två MA på raken som för mig var chockerande och en del blödningar å annat under grav.Jag hoppas verkligen känslan kan bli annorlunda denna gången. Behövs inte mkt för att oron ska dra igång.

    Illamåendet har släppt! Helt sjukt - från en dag till en annan! Var så inställd på MA igen. Vi tackade ja till kub och var på det häromdan. Fick låg risk & såg bra ut! Det känns fortsatt overklighet tycker jag! Har inte berättat för nån utom familjen än heller, vet inte när det blir.

    Hur gör ni andra? Här tror jag inte nån i närmsta familjen alls tänkt tanken på att det kan bli en fyra.


    Ja då förstår jag verkligen att du oroat /oroar dig! Är precis likadan, minsta lilla så är man i oron igen. Sambon stöttar och orkar med mina nojjor och det är jag tacksam för!

    Stort grattis till kub resultatet! Jätte kul! Njut av känslan att klarat en milstolpe!

    Ja illamåendet ska väl sluta ungefär i den vecka du är i nu, spökveckor på g. Men det är udda hur det kan bli över en natt. Jag mådde aldrig illa så hade inte den abrupta känslan. Alla symptom minskade gradvis snarare.

    Vi berättade när kub och nipt (betalade själva) resultaten kom. Då var jag i vecka 14. Min familj visste sen vecka 7 för jag råkade skicka ett meddelande till familjechatten i ett stressat ögonblick. Inte haft jätte bra erfarenhet av min dåvarande gyn så det blev lite panik på alla håll.

    Berättade för jobbet för fick mage ganska tidigt, tarmarna... Men är fortfarande lite restriktiv och visar inte direkt upp den eftersom jag inte riktigt vågar lita på att det går bra. Skit jobbigt att berätta om det inte gör det helt enkelt.

    Mitt råd är väl att berätta när ni är redo och det känns rätt helt enkelt. Det är ju inget krav på att man måste.

    Grattis igen!
  • Thu 5 Dec 2019 17:52
    #95
    Myrizz skrev 2019-12-05 08:56:37 följande:

    Ja... det finns mkt att oroa sig för. Jag vet faktiskt inte om det helt släppte för mig förrän senaste var född Men då hade jag haft två MA på raken som för mig var chockerande och en del blödningar å annat under grav.Jag hoppas verkligen känslan kan bli annorlunda denna gången. Behövs inte mkt för att oron ska dra igång.

    Illamåendet har släppt! Helt sjukt - från en dag till en annan! Var så inställd på MA igen. Vi tackade ja till kub och var på det häromdan. Fick låg risk & såg bra ut! Det känns fortsatt overklighet tycker jag! Har inte berättat för nån utom familjen än heller, vet inte när det blir.

    Hur gör ni andra? Här tror jag inte nån i närmsta familjen alls tänkt tanken på att det kan bli en fyra.


    Oj! Ja då förstår jag verkligen att du oroat /oroar dig!

    Men grattis till att kuben såg bra ut :) och det är väl nu illamåendet ska släppa (var aldrig illamående) så det är bra och skönt även om man börjar oroa sig när saker förändras.

    Vi berättade efter kub/nipt resultatet kom, vecka 14 men familjen visste redan tidigt eftersom jag råkade skicka ett meddelande till vår familjechatt av misstag haha

    Dessutom fick jag mage tidigt även om det var mest tarmsvullnad så svårt att dölja.

    Känns dock konstigt att berätta för andra, ovant och overkligt så är lite restrektiv ändå. Det kan kanske gå fel ändå och då orkar jag inte hantera att alla vet och måste berätta att det inte gick bra, är tanken som håller mig tillbaka lite.

    Berätta när det känns bra för dig är väl mitt råd!

    Grattis igen till kuben! Måste ändå kännas bra att en milstolpe har passerats!
  • Thu 5 Dec 2019 17:53
    #96

    Hepp då trodde jag att inlägg tbå försvunnit pga plattan tappade nät men icke hehe

  • Fri 6 Dec 2019 10:47
    #97

    Rutin UL gick fint, han ser perfekt ut <3 är han som sparkar. Så himla skönt. Nu SKA jag tvinga mig att minska oron. 
    Har outat oss på facebook med HAHA 
    Nästan halvvägs :D 

  • Fri 6 Dec 2019 14:35
    #98
    SweetCA skrev 2019-12-06 10:47:46 följande:

    Rutin UL gick fint, han ser perfekt ut <3 är han som sparkar. Så himla skönt. Nu SKA jag tvinga mig att minska oron. 

    Har outat oss på facebook med HAHA 

    Nästan halvvägs :D 


    Grattis, skönt! Ja, nu får du försöka ge oron mindre plats och fokusera på annat!

    Har också gjort nipt. Ej fått hela svaret än, men hittills det ?bästa? resultatet som gick att få.

    Varit på första besöket på mvc nu och där gick det också bra. Så ska verkligen också försöka

    slappna av lite nu. Lättare också att ta sig för saker nu och skingra tankarna, när illamåendet försvunnit och tröttheten börjat minska.
  • Fri 6 Dec 2019 14:43
    #99
    Myrizz skrev 2019-12-06 14:35:46 följande:
    Grattis, skönt! Ja, nu får du försöka ge oron mindre plats och fokusera på annat!

    Har också gjort nipt. Ej fått hela svaret än, men hittills det ?bästa? resultatet som gick att få.

    Varit på första besöket på mvc nu och där gick det också bra. Så ska verkligen också försöka

    slappna av lite nu. Lättare också att ta sig för saker nu och skingra tankarna, när illamåendet försvunnit och tröttheten börjat minska.
    Låter som det kommer gå bra med NIPT att få det lite mer säkert än bara KUB med! Bra att det gick bra hos BM med! tycker att du ska försöka släppa lite mer oro. Har ingen mol sen en vecka tillbaka så det var ju ingen fara med. 

    Vi fick svar efter 5 dagar, gick in och kollade nästan varje dag hehe miss otålig. Bara ett tips. 
  • Fri 6 Dec 2019 19:20

    Aha, så smidigt! Blev uppringd idag efter 10 dagar och det hade blivit nåt fel, så de var tvungna att köra om testet. Så skulle ta ytterligare några dagar. Trodde inte jag skulle få göra kub så snart, har tidigare fått göra det senare, så av den anledningen ville jag oxå ta nipt som en kan få svar på tidigare.

Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)