• Ängeln Min

    Vad brukar du hitta på med din tonåring?

    Vad brukar ni mammor hitta på med era tonårsdöttrar?

    Berätta gärna och skriv ålder på barnet.

  • Svar på tråden Vad brukar du hitta på med din tonåring?
  • Anonym (Sara)

    Min dotter är nu i sena tonåren. Under hela tonårstiden har vi väl gjort massor med olika saker beroende på intresse.

    Vi har åkt på miniresor på helg eller lov till våra storstäder eller till spa eller likanande.

    På somrarna har vi åkt på längre resor, bland annat tågluffat.

    Går på bio

    Går ut och fikar

    Tar en kvällspromenad, händer ganska ofta. Är ett bra tillfälle att få "prtat av sig". (För dottern då)

    Lagar mat eller bakar tillsammans.

    Går ut på ett fik.

    Går på större arrangemang, utställningar eller liknande

    Spelar brädspel (tillsammans med andra)

    I de yngre tonåren spelade vi en del dataspel tillsammans.

    Tar en cykeltur

    Sitter och pratar.

    Ser på TV.

    Pysslar/skapar

    Alltså helt vanliga saker, som man gör när man umgås rent generellt. Andra kompisar har barn med andra intressen så de tittar på matcher, sköter hästar, eller joggar tillsammans tex

  • Mrs Green

    Jag har en 14-åring. Hemma brukar vi t.ex. spela spel, baka, programmera eller titta på film. När vi gör något ute kan vi t.ex. cykla, gå och träna på Friskis, ta en promenad och fota, titta på en fotbolls- eller handbollsmatch, eller gå på museum/utställning. Också brukar vi göra en resa någon gång om året, helst med tåg så hinner vi spela ännu mer spel på vägen :)  

  • modsey
    Ängeln Min skrev 2019-10-12 21:06:18 följande:

    Vad brukar ni mammor hitta på med era tonårsdöttrar?

    Berätta gärna och skriv ålder på barnet.


    Nu bor inte min dotter hemma längre, men vi gör ändå mycket ihop.

    Går på bio, fikar på stan, går ut och äter, hon kommer till oss och äter middag, vi pratar, lagar mat i hop och reser bort tillsammans då och då. Spa, utlandsresa eller liknande. Hon är i dag 26 år :)
Svar på tråden Vad brukar du hitta på med din tonåring?