• Sun 13 Oct 2019 12:19
    473 visningar
    8 svar
    8
    473

    Privat Handläggare till körkort.

    Hej. Jag är en person på 31 år och undrar om man ska finna en körkortslärare. Kan man försöka hitta en i Gävleborg som i sin tur gör det så jag kan göra upp en handlingsplan som i sin tur blir att jag vill övningsköra först och göra upp med denne sen hur mycket jag är skyldig denne månadvis. Detsamma gäller i Trafikverket.

  • Svar på tråden Privat Handläggare till körkort.
  • Anonym (C)
    Sun 13 Oct 2019 13:25
    #1

    Trafikverket gör inget förrän du betalar. Tex betalar du inte in summan för teoriprovet så blir det inget.

    Hur körläraren gör kanske är förhandlingsbart. Du får ringa runt och fråga. Men jag tror att de tar betalt i förskott.

    Det skadar inte att fråga och göra upp en plan.

  • Anonym (R)
    Sun 13 Oct 2019 13:55
    #2

    Vill du alltså köra på kredit tills du är redo för körprov och då betala din handledare? Eller körskolelärare? Det tror jag blir svårt att gå med på för det finns inga garantier för din betalning så de önskar nog att du ska betala i förskott. Trafikverkets avgifter på förarprov betalas efter båda delarna (teori plus körning) är utförda.

  • Anonym (Brum)
    Sun 13 Oct 2019 14:00
    #3

    Du kan ringa trafikskolorna och fråga.

    En plan för din övningskörning så att du har koll på vad kostnaden blir per månad borde inte vara något problem. Att få en faktura månadsvis kanske blir svårare. Alla jag känner till betalar man till i förväg.

    Men det är aldrig fel att fråga dem.

  • Mon 14 Oct 2019 02:27
    #4

    Jag ska tänka på det. Jag hade hoppats på att betala senare. Göra upp en räkning.

  • Mon 14 Oct 2019 09:13
    #5
    +1
    Skugga skrev 2019-10-14 02:27:31 följande:

    Jag ska tänka på det. Jag hade hoppats på att betala senare. Göra upp en räkning.


    Så du vill att någon ska övningsköra med dig och få betalt i efterskott? 

    Är det inte bättre att du kontaktar en körskola och kollar vilka möjligheter det finns att köpa ett paket med avbetalningsplan?


  • Mon 14 Oct 2019 09:43
    #6

    Eller börja lägga undan varje månad tills du har pengarna.
    Böckerna kan du köpa nu och öva teorin, då blir det lättare att köra när du inte behöver fundera på vad tex skyltarna betyder.
    Eller vart reglagen sitter.

  • Wed 16 Oct 2019 00:19
    #8
    Kjell2 skrev 2019-10-14 09:13:07 följande:

    Så du vill att någon ska övningsköra med dig och få betalt i efterskott? 

    Är det inte bättre att du kontaktar en körskola och kollar vilka möjligheter det finns att köpa ett paket med avbetalningsplan?


    Jag hade den tanken. Saken är bara att jag har tillräckligt med uppgifter att betala. Och det lilla jag har kvar. Sparas undan. Och det kommer att ta säkert flera år tills jag flyttar ut.
  • Wed 16 Oct 2019 00:20
    #9
    legomum skrev 2019-10-14 09:43:48 följande:

    Eller börja lägga undan varje månad tills du har pengarna.

    Böckerna kan du köpa nu och öva teorin, då blir det lättare att köra när du inte behöver fundera på vad tex skyltarna betyder.

    Eller vart reglagen sitter.


    Har jag i tanken sen tidigare
Svar på tråden Privat Handläggare till körkort.