• Anonym (Kaffedraken)

    Otrogen mot gravid

    Hej! Behöver verkligen skriva av mig nu då jag nått botten emotionellt

    Jag och en tjej jag träffar sedan våras (inte officiellt tillsammans) väntar ett barn med bf våren 2020 (helt emot min vilja men det kan jag inte göra något åt nu). Fick reda på detta när vi hade en distansrelation och hade inte möjlighet att träffa henne på 5 veckor vilket ledde till mycket bråk genom telefon och sms, då vi hade våra problem sen innan. 5 veckor går och jag flyttar till slut till samma stad då detta var bestämt redan innan (inte sambos)

    Vi träffas och det känns bra de första dagarna, men jobb och plugg kommer i vägen så vi hinner inte träffas och när vi väl ska träffas har hon ställt in i sista minut då hon mått illa pga graviditeten.

    Hon har knappt hört av sig senaste veckan även om jag vet att hon varit ledig, hon tar flera timmar att svara på meddelanden och verkar relativt ointresserad av mig

    Nu till det värsta.. Var och förfestade igår hemma hos några nya bekanta tillsammans med en gammal kompis, dryckeslekar och hela paketet innan vi går ut. Jag och en tjej från förfesten snackar och klickar, dansar med varandra en stund och vi alla från förfesten går hem tillsammans för att fortsätta natten. Jag lägger mig på sängen då jag känner mig trött och tjejen lägger sig på mitt bröst, vilket jag tolkar oskyldigt då vi alla sitter i samma rum och inte är ensamma i sängen. Det blir läggdags och vi blir ensamma och ligger och skedar nära varandra och börjar få lätt ångest men tänker inte mycket mer på det då jag knappt fått någon närhet på över 2 månader. Hon vänder sig om och vi börjar kyssas, mitt samvete säger nej men kroppen fortsätter och det ena leder till det andra och vi har sex, som jag dock avbryter efter en halvtimme efter att ångesten blivit för stor. Vi går och lägger oss och vaknar upp med stor ångest så drar hem direkt, duschar och lägger mig.

    Nu några timmar senare är jag här, helt förstörd över mitt val att vara otrogen då jag alltid har haft noll respekt för otrogna människor och vet inte vad jag ska ta mig till, berätta för tjejen eller leva med en lögn?

    Värt att tillägga kan vara att jag haft planer på att bryta ett tag nu men försöker finnas vid hennes sida under graviditeten.

    /22-årig idiot

  • Svar på tråden Otrogen mot gravid
  • Anonym (Kaffedraken)

    Alltså om hon blivit gravid, vägrat abort trots att det är vad du vill så tycker jag det är helt fine att dra, faktiskt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ni är ju inte tillsammans så jag tycker inte du varit otrogen?

    Gällande graviditeten så tycker jag du borde jobba på kommunikationen. Vad händer om du åker hem till henne och knackar på? Ni kanske ska snacka igenom din roll i detta och planerna för hur ni vill ha det i framtiden?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ångestfylld) skrev 2019-10-13 22:36:45 följande:

    Hej! Behöver verkligen skriva av mig nu då jag nått botten emotionellt

    Jag och en tjej jag träffar sedan våras (inte officiellt tillsammans) väntar ett barn med bf våren 2020 (helt emot min vilja men det kan jag inte göra något åt nu). Fick reda på detta när vi hade en distansrelation och hade inte möjlighet att träffa henne på 5 veckor vilket ledde till mycket bråk genom telefon och sms, då vi hade våra problem sen innan. 5 veckor går och jag flyttar till slut till samma stad då detta var bestämt redan innan (inte sambos)

    Vi träffas och det känns bra de första dagarna, men jobb och plugg kommer i vägen så vi hinner inte träffas och när vi väl ska träffas har hon ställt in i sista minut då hon mått illa pga graviditeten.

    Hon har knappt hört av sig senaste veckan även om jag vet att hon varit ledig, hon tar flera timmar att svara på meddelanden och verkar relativt ointresserad av mig

    Nu till det värsta.. Var och förfestade igår hemma hos några nya bekanta tillsammans med en gammal kompis, dryckeslekar och hela paketet innan vi går ut. Jag och en tjej från förfesten snackar och klickar, dansar med varandra en stund och vi alla från förfesten går hem tillsammans för att fortsätta natten. Jag lägger mig på sängen då jag känner mig trött och tjejen lägger sig på mitt bröst, vilket jag tolkar oskyldigt då vi alla sitter i samma rum och inte är ensamma i sängen. Det blir läggdags och vi blir ensamma och ligger och skedar nära varandra och börjar få lätt ångest men tänker inte mycket mer på det då jag knappt fått någon närhet på över 2 månader. Hon vänder sig om och vi börjar kyssas, mitt samvete säger nej men kroppen fortsätter och det ena leder till det andra och vi har sex, som jag dock avbryter efter en halvtimme efter att ångesten blivit för stor. Vi går och lägger oss och vaknar upp med stor ångest så drar hem direkt, duschar och lägger mig.

    Nu några timmar senare är jag här, helt förstörd över mitt val att vara otrogen då jag alltid har haft noll respekt för otrogna människor och vet inte vad jag ska ta mig till, berätta för tjejen eller leva med en lögn?

    Värt att tillägga kan vara att jag haft planer på att bryta ett tag nu men försöker finnas vid hennes sida under graviditeten.

    /22-årig idiot


    Du skriver att ni är "inte officiellt tillsammans"..... Menar du att ni ÄR tillsammans men inte har berättat det för era familjer eller att ni INTE är tillsammans men dejtar ?

    Eller försöker ni ha ett kärleksförhållande för barnets skull utan att egentligen vara särskilt intresserade av varandra ? Det är mycket sällan någon bra idé.....

    Jag blev själv Pappa emot min egentliga vilja när jag var 18 med en tjej jag inte kände jättebra just då så jag tror jag kan förstå dig litegrann iallafall....

    Det låter i mina öron som att det mer är ditt samvete över ett dåligt fylleligg (som vi alla haft nån gång) som talar mer än att du egentligen varit otrogen, om ni aldrig har gått ut med att ni har ett förhållande.

    Du är fortfarande ung och det har hänt många livsomvälvande saker för dig på kort tid så det är inte alls konstigt om du känner dig lite deprimerad och vilsen. Kanske ska du boka tid till en Psykolog eller Samtalsterapeut ? Privat eller genom Vårdcentralen. Jag tror det kan vara skönt för dig att gå och prata av dig om allt som hänt med en professionell och icke-dömande "tredjepart". Det har hjälpt mig många gånger.

    Och kanske kan du föreslå för tjejen att gå i terapi några gånger tillsammans också ? Det låter på det du skriver i ditt inlägg som att ni behöver jobba på kommunikationen sinsemellan tills barnet kommer så att ni kan vara vänner iallafall, även om ni inte har ett förhållande då.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om du inte har fått vara med o bestämma om barnet etc så är det väl inget konstigt om du är otrogen... men jag har alltid tyckt gravida kvinnor är så sexiga

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det låter som du måste bestämma dig. Antingen är du tillsammans med ditt kommande barns mamma och satsar på det, eller så är ni inte ihop. Du bör ändå vara en ansvarstagande närvarande far till ditt barn.

    Just nu verkar du inte riktigt veta vad som gäller ditt förhållande till den kommande modern, eller du vill både och, och det funkar inte som du märker.

    Sluta skylla på att tjejen tvingade dig att bli far. Du hade frivillig sex med henne eller hur? Det är samma sak där, du tar tar inte riktigt ansvar över ditt liv, du har goda intentioner men låter liksom svepas med i situationen och saker bara händer dig.

    Så, dags att växa upp. Ta ett beslut om hur du vill göra med barnets mor, bli ett par eller ej. Var ärlig och tydlig mot henne. Inse att du hade din del i barnets tillblivelse, och ta ansvar för det. Bli en närvarande och god far.

    Lycka till i livet.

  • Anonym (Kaffedraken)
    annabellelee skrev 2019-10-19 15:18:45 följande:

    Det låter som du måste bestämma dig. Antingen är du tillsammans med ditt kommande barns mamma och satsar på det, eller så är ni inte ihop. Du bör ändå vara en ansvarstagande närvarande far till ditt barn.

    Just nu verkar du inte riktigt veta vad som gäller ditt förhållande till den kommande modern, eller du vill både och, och det funkar inte som du märker.

    Sluta skylla på att tjejen tvingade dig att bli far. Du hade frivillig sex med henne eller hur? Det är samma sak där, du tar tar inte riktigt ansvar över ditt liv, du har goda intentioner men låter liksom svepas med i situationen och saker bara händer dig.

    Så, dags att växa upp. Ta ett beslut om hur du vill göra med barnets mor, bli ett par eller ej. Var ärlig och tydlig mot henne. Inse att du hade din del i barnets tillblivelse, och ta ansvar för det. Bli en närvarande och god far.

    Lycka till i livet.


    Nu skriver han ju iofs att han verkligen försöker finnas vid hennes sida men inte vet om han orkar. Det tycker jag låter som att han försöker ta ansvar för den uppkomna situationen. Han skriver däremot ingenstans att han inte kommer att finnas i barnets liv så vi behöver väl inte börja skälla på honom redan ;)

    Alla graviditeter är inte planerade och ibland kommer man inte överens. Killar har ingen rätt att bestämma huruvida en tjej ska göra abort och det är givetvis det enda rimliga då det som händer, sker inne i tjejens kropp. Men det betyder inte att killar inte har rätt till egna tankar och känslor - även om de råkar vara annorlunda än tjejens. Känner man att man tvingas bli förälder så är det aldrig någon bra grund att bygga ett kärleksförhållande på. Det kan naturligtvis även tjejer känna. Men då är det bäst för båda 2 och på sikt alla 3 om man inte bor under samma tak.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tänk för guds skull nu på att inte ha sex med din gravida tjej utan att först vänta några veckor och sedan testa dig. Risken finns att du smittar henne och barnet med sjukdomar som kan skada ffa bebisen (men såklart även henne). Självklart måste du också vara ärlig mot henne om vad du gjort.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym ((B)) skrev 2019-10-19 18:59:53 följande:
    Tänk för guds skull nu på att inte ha sex med din gravida tjej utan att först vänta några veckor och sedan testa dig. Risken finns att du smittar henne och barnet med sjukdomar som kan skada ffa bebisen (men såklart även henne). Självklart måste du också vara ärlig mot henne om vad du gjort.
    Håller med
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym ((B)) skrev 2019-10-19 18:59:53 följande:

    Tänk för guds skull nu på att inte ha sex med din gravida tjej utan att först vänta några veckor och sedan testa dig. Risken finns att du smittar henne och barnet med sjukdomar som kan skada ffa bebisen (men såklart även henne). Självklart måste du också vara ärlig mot henne om vad du gjort.


    Fast om de inte ska vara tillsammans vad spelar det för roll. Kan leda till agg och försvåra samarbetet med barnet. Det låter ju lite som att de inte ens hade en seriös relation vid "otroheten". Ingen av dem verkar speciellt intresserad av den andre.
Svar på tråden Otrogen mot gravid