• Anonym (Mina8­0)
    Mon 14 Oct 2019 14:25
    3914 visningar
    43 svar
    43
    3914

    3 årig dotter säger att fröken slog henne

    Hej!

    Min dotter som är 3 år säger att en av fröknarna slog henne på handen på dagis. Och jag frågar henne varför och då svarar hon att fröken säger lyssna. Jag tror på min dotter, hon brukar alltid tala sanning. Har hon gjort fel så brukar hon säga direkt att det var hon. Jag rabblade upp namnen på alla fröknar och frågade om de var snälla, och alla utom den som slog henne var snälla tyckte hon. Då säger jag till henne att fröken absolut inte får slå henne och då tittar hon på mig och sen kramar och pussar hon mig. Det känns absolut inte tryggt att detta händer. Jag kommer ta upp det med denna person och undrar om jag även ska säga till chefen?

  • Svar på tråden 3 årig dotter säger att fröken slog henne
  • Mon 14 Oct 2019 14:28
    #1

    Jag tycker absolut att du ska ta upp det med förskolan. Givetvis bör du vara medveten om att barn missuppfattar och misstolkar situationer ibland och ibland hittar de på, men även med det i åtanke så är det här något som förskolan måste informeras om. 

  • Mon 14 Oct 2019 14:32
    #2

    Jag tycker absolut du ska säga till både fröken och chefen. 

    Det är tyvärr inte så ovanligt som man kan tro, min son blev också slagen på förskolan och eftersom han inte var den enda som blivit utsatt rev vi upp himmel och jord (alla vi föräldrar till barnen som fått stryk). 

    Tyvärr hände inget mer än att förskolläraren i fråga fick sluta, men det var ändå en seger. 

  • Anonym (H)
    Mon 14 Oct 2019 14:39
    #3
    +1

    Man blir alltid orolig men man vet inte vad som ligger bakom. Min son berättade på dagis att jag brukade slå honom och min dotter med yxa.

  • Anonym (Mina8­0) Trådstartaren
    Mon 14 Oct 2019 14:50
    #4
    scanmia skrev 2019-10-14 14:28:38 följande:

    Jag tycker absolut att du ska ta upp det med förskolan. Givetvis bör du vara medveten om att barn missuppfattar och misstolkar situationer ibland och ibland hittar de på, men även med det i åtanke så är det här något som förskolan måste informeras om. 


    Kommer absolut att ta upp detta, förstår självklart att barn kan hitta på. Men min dotter brukar alltid tala sanning, alltså hon har inte sagt saker som inte stämmer. Och gör något fel så brukar hon alltid säga sitt namn och att det är hon som har gjort det. Men hon har sagt det hör flera gånger nu, det finns 2 personer med samma namn. En är fröken och den andra är ett barn på dagis. Jag trodde inte det fanns ett annat barn med samma namn som fröken tills igår. Och då frågar jag henne om det är lilla M... som slagit henne på handen och då säger hon nej, lilla M är snäll men stora M är dum.
  • Anonym (Mina8­0) Trådstartaren
    Mon 14 Oct 2019 14:51
    #5
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-14 14:32:14 följande:

    Jag tycker absolut du ska säga till både fröken och chefen. 

    Det är tyvärr inte så ovanligt som man kan tro, min son blev också slagen på förskolan och eftersom han inte var den enda som blivit utsatt rev vi upp himmel och jord (alla vi föräldrar till barnen som fått stryk). 

    Tyvärr hände inget mer än att förskolläraren i fråga fick sluta, men det var ändå en seger. 


    Hemskt när det där händer, det gäller ju ens barn som man vill ska känna sig trygg på alla dygnets timmar. Men vad bra att ni stod upp tillsammans och att den personen inte jobbar längre, men borde ha hänt mer med den personen. Vem vet var han/hon jobbar nu och utsätter andra barn för sådant.
  • Anonym (Mina8­0) Trådstartaren
    Mon 14 Oct 2019 14:52
    #6
    Anonym (H) skrev 2019-10-14 14:39:07 följande:

    Man blir alltid orolig men man vet inte vad som ligger bakom. Min son berättade på dagis att jag brukade slå honom och min dotter med yxa.


    Oj det där lät extremt! Förstår det, men min dotter brukar aldrig säga sådana saker. Vet att det låter konstigt då hon bara är 3 år men man känner ju sitt barn bäst.
  • Mon 14 Oct 2019 15:01
    #7

    Tänk också på att en 3-åring kan missuppfatta saker. Ett barn som aldrig blir slagen vet kanske knappt vad det är? Kanske la fröken bara sin hand på hennes? Prata med fröken, men anklaga inte innan du har hört hennes version.!

  • Anonym (A)
    Mon 14 Oct 2019 16:55
    #8
    AndreaBD skrev 2019-10-14 15:01:07 följande:
    Tänk också på att en 3-åring kan missuppfatta saker. Ett barn som aldrig blir slagen vet kanske knappt vad det är? Kanske la fröken bara sin hand på hennes? Prata med fröken, men anklaga inte innan du har hört hennes version.!
    Håller med
  • Mon 14 Oct 2019 16:59
    #9
    AndreaBD skrev 2019-10-14 15:01:07 följande:

    Tänk också på att en 3-åring kan missuppfatta saker. Ett barn som aldrig blir slagen vet kanske knappt vad det är? Kanske la fröken bara sin hand på hennes? Prata med fröken, men anklaga inte innan du har hört hennes version.!


    Håller med!
  • Mon 14 Oct 2019 17:07
    #10
    Anonym (Mina80) skrev 2019-10-14 14:25:50 följande:

    Hej!

    Min dotter som är 3 år säger att en av fröknarna slog henne på handen på dagis. Och jag frågar henne varför och då svarar hon att fröken säger lyssna. Jag tror på min dotter, hon brukar alltid tala sanning. Har hon gjort fel så brukar hon säga direkt att det var hon. Jag rabblade upp namnen på alla fröknar och frågade om de var snälla, och alla utom den som slog henne var snälla tyckte hon. Då säger jag till henne att fröken absolut inte får slå henne och då tittar hon på mig och sen kramar och pussar hon mig. Det känns absolut inte tryggt att detta händer. Jag kommer ta upp det med denna person och undrar om jag även ska säga till chefen?


    Du ska absolut ta upp detta med hennes chef. Visst kan det vara känsligt och jobbigt om det nu inte är så. Men som du beskrev din dotter så är sannolikheten stor att det stämmer. Stort lycka till
Svar på tråden 3 årig dotter säger att fröken slog henne