• Tue 15 Oct 2019 13:10
    490 visningar
    14 svar
    -1 +1
    14
    490

    Vad tror ni? Någon som känner igen sig?

    Hejsan.

    Jag är sjuuuukt nervös, på ett bra vis såklart! Då jag verkligen vill ha barn.. men har haft väldigt svårt med att bli gravid, har försökt i 4 års tid men det sätter sig aldrig men nu har jag haft annorlunda känslor i kroppen, skriver upp lite symtom jag haft under dom senaste 3 veckorna

    1 - illamående

    2 - molvärk/mensvärk det känns lite kraftigare än mensvärk

    3 - stickningar i brösten och under armhålorna?

    4 - kraftiga flytningar

    5 - inget sug alls efter vad jag alltid brukade dricka ? nocco ? min favorit dryck

    6 - kvällningar som tusan

    7 - extremt sugen på choklad, BARA CHOKLAD inget annat sött

    8 - humörsvängningar som tusan

    9 - brösten känns tyngre på kvällarna/nätterna

    10 - tycker allt smakar konstigt tex juice, saft, läsk osv

    11 - värmemallningar till och från

    Min mens ska komma idag, och den brukar alltid komma på första toalettbesöket på morgonen, ALLTID!! Har en grym app som jag går efter och har gjort i 4 års tid och den har alltid stämt super bra! Så vad tror ni? Gjorde ett neg gravtest imorse, men kanske är för tidigt? ????????

  • Svar på tråden Vad tror ni? Någon som känner igen sig?
  • Tue 15 Oct 2019 13:14
    #1

    Och är även överdrivet trött hela tiden

  • Anonym (Kekek­ek)
    Tue 15 Oct 2019 13:27
    #2

    Upp

  • Anonym (Kekek­ek)
    Tue 15 Oct 2019 13:27
    #3

    Uppp

  • Anonym (Kekek­ek)
    Tue 15 Oct 2019 13:28
    #4

    Upppp

  • Anonym (Svårt att veta..­.)
    Tue 15 Oct 2019 14:13
    #5

    Svårt att veta i förväg. Just tydliga symtom som illamående och spänningar i brösten har jag aldrig fått så tidigt. Mest lite molvärk och trötthet. Men man kan ju aldrig veta. Jag håller tummarna för att du får ditt efterlängtade plus!

  • Anonym (E)
    Tue 15 Oct 2019 14:15
    #6

    Tror inte du är gravid. Får man negativa test när mensen skulle kommit (och man vet när man hade ägglossning) är chansen att man ändå är gravid ytterst liten. Och är man det så är det sannolikt så att man trots allt misstagit sig kring när ägglossningen skedde.

  • Tue 15 Oct 2019 15:33
    #7

    Okej ???? tack för svar!

  • Tue 15 Oct 2019 15:35
    #8

    Jag testade med det orangea grav testet, vilket man ska göra när mensen har uteblivit därför jag undrar om jag kanske bör testa med ett annat test? :) och inte testa samma dag som mensen skulle ha kommit?

  • Anonym (Svårt att veta..­.)
    Tue 15 Oct 2019 16:24
    #9
    Lillkajsa skrev 2019-10-15 15:35:43 följande:

    Jag testade med det orangea grav testet, vilket man ska göra när mensen har uteblivit därför jag undrar om jag kanske bör testa med ett annat test? :) och inte testa samma dag som mensen skulle ha kommit?


    Du kan alltid vänta några dagar och om mensen inte kommer så testar du igen. Vissa får plus senare än bim. Kan ha att göra med att ägglossningen kommit några dagar senare och att ägget kan ha fäst sent.
  • Tue 15 Oct 2019 19:26
    #10

    Ska göra det :) tack!

  • Anonym (Entil­l)
    Wed 16 Oct 2019 23:07
    #11

    Vänta några dagar och gör nytt test. Mina 3 graviditeter har inte gett utslag på stickan fören en vecka efter beräknad mens... Så kan visa längre fram! Lycka till!

  • Anonym (53)
    Thu 17 Oct 2019 10:50
    #12

    Så fort brukar inte symptomen komma, känns som placebo för du så gärna vill bli gravid. Om du testat neg dessutom känns det ännu mindre trovärdigt att du är det.

    Vänta nån dag eller två o ta ett till test, prova ett digitalt om du känner att du har pengarna att lägga på det. Dem är ju dyrare

  • Thu 17 Oct 2019 11:15
    #13

    Båda mina graviditeter har jag snarare känt ingenting innan bim. Det va det som fick mig att reagera. Inga vanliga pms grejer som du beskriver. Det kändes som ingenting, som veckan efter mens brukar kännas.

    Men har du inte fått mens om några dagar så testa igen.

  • Thu 17 Oct 2019 11:20
    #14

    Hej, jag vet hur det är. Jag har varit skengravid så många gånger, men här bör du mer lita på testet än på symtomen. Man kan ha tusen symtom utan att vara gravid, och man kan ha noll symtom och vara gravid. Det är tyvärr osannolikt att du är gravid. Hoppas att du får ditt plus nästa månad.

Svar på tråden Vad tror ni? Någon som känner igen sig?