• Anonym (Okär)
    Tue 15 Oct 2019 21:46
    366 visningar
    2 svar
    2
    366

    Avsluta med partner

    Hur ser ni på att avsluta med kvinnan som är gravid med ditt barn?

    Har träffat en tjej sedan i våras och är exklusiv med henne men mer eller mindre av vår relation har bestått av bråk, dåligt sexliv (enligt mig) och svartsjuka och känner absolut ingenting för henne längre. Hon vill knappt träffa mig då hon mår dåligt hela tiden och vill inte spendera mitt liv med henne. Hon blev gravid några månader in och vägrade göra abort, trots att hon vet att jag absolut inte vill ha ett barn i den här åldern och förutsättningarna jag har i livet just nu, och jag kommer inte kunna titta en kvinna som tvingar mig till det här och känna någon form av kärlek, så tänker inte slösa min tid med henne och ett otillfredsställande sexliv så har övertygat mig själv att avsluta det. Kommer självklart ta hand om mitt barn men vill inte ha något med barnets mamma att göra.

    Är jag ett svin eller borde jag åtminstonde vänta tills barnet är fött?

  • Svar på tråden Avsluta med partner
  • Lim063­08
    Wed 16 Oct 2019 06:40
    #1

    Ni kan inte hålla ihop för barnet skull, det skulle inte bli bra om ni ständigt bråkar så det är bättre att ni gör slut och bör var för sig. Men det är viktigt att ni för barnets skull har en okej eller i alla fall inte bråkar framför barnet. Barnet behöver känna sig älskad och trygg och era behov går nu i andra hand

  • Anonym (A)
    Wed 16 Oct 2019 17:05
    #2
    Lim06308 skrev 2019-10-16 06:40:36 följande:
    Ni kan inte hålla ihop för barnet skull, det skulle inte bli bra om ni ständigt bråkar så det är bättre att ni gör slut och bör var för sig. Men det är viktigt att ni för barnets skull har en okej eller i alla fall inte bråkar framför barnet. Barnet behöver känna sig älskad och trygg och era behov går nu i andra hand
    Håller med
Svar på tråden Avsluta med partner