• Wed 16 Oct 2019 17:55
    180 visningar
    7 svar
    7
    180

    Weekend i Gbg

    Hej!

    Min mamma fyller 70 och jag tänkte bjuda henne på en weekend i Göteborg. Någon som kan rekommendera en bra och mysig resturang i centrala Göteborg?

  • Svar på tråden Weekend i Gbg
  • Wed 16 Oct 2019 20:33
    #1

    Vad tycker ni om för slags mat? Och vad får det kosta?

  • Wed 16 Oct 2019 20:44
    #2

    Allt möjligt, kanske inte gourmet mat då jag inte tror hon uppskattar det.

  • Wed 16 Oct 2019 21:04
    #3

    Ett centralt och mysigt ställe är Restaurang Atelie, som ligger vid hotell Pigalle. Lite dyrare men inte så exklusiv miljö, rätt avslappnat och kul skulle jag säga.

  • Wed 16 Oct 2019 21:04
    #4

    Ett centralt och mysigt ställe är Restaurang Atelie, som ligger vid hotell Pigalle. Lite dyrare men inte så exklusiv miljö, rätt avslappnat och kul skulle jag säga.

  • Wed 16 Oct 2019 21:51
    #5
    OupaOupa skrev 2019-10-16 21:04:18 följande:

    Ett centralt och mysigt ställe är Restaurang Atelie, som ligger vid hotell Pigalle. Lite dyrare men inte så exklusiv miljö, rätt avslappnat och kul skulle jag säga.


    Tack för tipset, dka kolla upp det
  • Thu 24 Oct 2019 17:31
    #6

    Jag brukar äta på La Cucina Italiana om jag är i Göteborg. Tycker det är en mysig restaurang åt det finare hållet utan att man känner sig bortkommen. Goda drinkar och efterrätter har dom också, och priserna är inte allt för saftiga.

  • Fri 1 Nov 2019 20:52
    #7

    Göteborgs-Posten har varit och testat olika ställen, kolla vad de har att erbjuda: www.gp.se/om/Krogkollen

    Själv så gillar jag Diner21 eller om man vill ha franskt rustikt till ganska bra pris så Cyrano på Prinsgatan. Det finns flera Cyrano men det är just den på Prinsgatan som vi gillar med deras trerätters-meny. Dock kan man inte boka bord där

Svar på tråden Weekend i Gbg