• Fri 18 Oct 2019 11:39
    1416 visningar
    10 svar
    10
    1416

    Svagt test BIM +6

    Hej!

    Jag har "mensvärk" och har haft det senaste 7 dagarna. Inget plus på graviditetstest förrän i morse. Jättejättesvagt streck.

    Varför blir strecket svagt, vad betyder det?

    Har varit gravid två gånger förut men gjort abort och då har graviditetstest visat innan bim jättestarkt.

    Nu vill vi ha barn och då är det jättesvagt trots att jag har passerat bim.

    Jag har väldigt regelbunden cykel och vet att min ägglossning är dag 14 och då gav ägglossningstest utslag så jag vet att jag är på "rätt dag".

    Någon som varit med om detta? Hur går det eller hur gick det för er?

    Många kramar!

  • Svar på tråden Svagt test BIM +6
  • Fri 18 Oct 2019 11:40
    #1

    Så svar är mitt test idag.

  • Fri 18 Oct 2019 11:51
    #2

    Min egen erfarenhet är att det innebär kommande missfall. Men hoppas inte. Jag varit gravid 3 ggr, två första så starkt plus det bara går bim-3. Nu tredje gången plussade jag också bim-3 synligt absolut men inte lika starkt som de andra. Missfall i v.6 :(

    Bilden syns inte förresten :)

  • Fri 18 Oct 2019 13:52
    #3

    Här kommer bild också????

  • Fri 18 Oct 2019 13:53
    #4

    Nu då!

  • Sat 19 Oct 2019 14:00
    #5

    Ja det är plus, men svagt för bim + 6. Men man får bara följ med och se vad som händer. Eller gå på hcg mätning :)

  • Sat 19 Oct 2019 15:25
    #6

    Kan ju va så att du är låghormonare och att det tar längre tid för hcg att öka :) ta ett test om några dar igen!

  • Thu 24 Oct 2019 12:12
    #7

    Fick du något starkare streck? Är i samma situation.

  • Thu 24 Oct 2019 15:54
    #8

    Hej!

    Jag var hos gyn i tisdags. Alltså v5+någon dag eller 2. Dom fick också svagt positivt på graviditet. Kunde inte se något på vul. Tog blodprov som visade 65(?) I hcg. Vilket var lågt. Hade en manlig utländs gynrkolog, blev jättejobbigt att göra sig förstådd o fråga tjejgrejer. Försökte även fråga sjuksköterskan som var jättegullig, men hon kunde intr svara på något. Ska tillbaka om 10 dagar o ta blodprov igen. Gynekologen var inte positiv, han sa att om der är en graviditet så är den avvikande på något sätt... Tog ett gravuditetstest idag. Altså ca 10 dagar efter missad mens och får ett starkt plus på clearblue. Vet inte vad jag ska tro..?

    Hur är det för dig?

  • Fri 25 Oct 2019 18:39
    #9

    Okej! Håller tummarna. Testade igen igår lite starkare plus.... vågar inte testa nå mer ???? tänkte vänta några dagar..... Vill typ inte veta =(

  • CvN
    Tue 29 Oct 2019 20:09
    #10
    Evelinaanna123 skrev 2019-10-24 15:54:44 följande:

    Hej!

    Jag var hos gyn i tisdags. Alltså v5+någon dag eller 2. Dom fick också svagt positivt på graviditet. Kunde inte se något på vul. Tog blodprov som visade 65(?) I hcg. Vilket var lågt. Hade en manlig utländs gynrkolog, blev jättejobbigt att göra sig förstådd o fråga tjejgrejer. Försökte även fråga sjuksköterskan som var jättegullig, men hon kunde intr svara på något. Ska tillbaka om 10 dagar o ta blodprov igen. Gynekologen var inte positiv, han sa att om der är en graviditet så är den avvikande på något sätt... Tog ett gravuditetstest idag. Altså ca 10 dagar efter missad mens och får ett starkt plus på clearblue. Vet inte vad jag ska tro..?

    Hur är det för dig?


    Hur går det?
Svar på tråden Svagt test BIM +6