• Anonym (Fläskfia)

    Vilka pass ska jag välja på friskis&svettis? Fet, otränad och medelålders

    Jag har funderar på att testa friskis & svettis. Jag är fet, otränad och medelålders.
    Passar man ens in där? Tittade på deras filmsnuttar på hemsidan, alla var smala, unga och vältränade.
    Några pass kallades "soft". Hur är dom?
    Om man inte kan göra övningarna blir man uttittad och uppläxad?
    Har alla senaste outfiten?

  • Svar på tråden Vilka pass ska jag välja på friskis&svettis? Fet, otränad och medelålders
  • Anonym (Ann)

    Spinning är jättebra om man är tjock och otränad, passar alla åldrar.

    Du är på ett pass med andra, men tränar individuellt. Bestämmer själv hastighet och motstånd, sitter på din cykel och ingen annan märker hur lite/mycket du jobbar.

    Och jag lovar, alla andra är inte smala och vältränade.

  • Anonym (G)
    Anonym (Ann) skrev 2019-10-18 17:08:32 följande:

    Spinning är jättebra om man är tjock och otränad, passar alla åldrar.

    Du är på ett pass med andra, men tränar individuellt. Bestämmer själv hastighet och motstånd, sitter på din cykel och ingen annan märker hur lite/mycket du jobbar.

    Och jag lovar, alla andra är inte smala och vältränade.


    Och ingen ser dallret där bak heller på samma sätt när man sitter på en cykel.
  • Anonym (Sara)

    Det du tycker verkar roligast. Den bästa träningen är den som blir av, och det är mest sannolikt att den blir av om man tycker att det är kul. Prova gärna olika typer av pass och känn av vad som passar dig. Det kan också vara så att man trivs bäst med en viss instruktör till exempel gällande musikval osv.

  • Anonym (Gubbe)

    Du lär inte vara någon udda fågel på Friskis! Gympa bas är bra träning för dig, dvs om du tycker det är skoj. Skit i spinningen, sitta på rumpan och träna är ingen optimal träning för att komma igång. Du behöver få jobba med hela kroppen!

  • Anonym (Sara)

    Tänk som så att det är jättebra om de andra är yngre, då kommer ju absolut inte jämföra sig med dig så du kan slappna av helt :)

    Jag har testat massa olika pass på olika typer av träningsställen (bland annat friskis), har verkligen aldrig hänt att någon blir uppläxad.

    Är du kvinna är de vanligaste kläderna långa tighta träningsbyxor som bland annat finns till bra pris på HM och linne eller t-shirt. Männen har oftast shorts och t-shirt där jag tränar.

    Det viktigaste är att ha sköna skor med sula som inte färgar av sig.

  • Anonym (C)
    Anonym (G) skrev 2019-10-18 17:28:42 följande:

    Och ingen ser dallret där bak heller på samma sätt när man sitter på en cykel.


    Vet inte om spinning är det bästa för rumpan men håller med om att det inte är kul när den dallrar under träning.
  • Anonym (A)
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-18 18:42:20 följande:
    Det du tycker verkar roligast. Den bästa träningen är den som blir av, och det är mest sannolikt att den blir av om man tycker att det är kul. Prova gärna olika typer av pass och känn av vad som passar dig. Det kan också vara så att man trivs bäst med en viss instruktör till exempel gällande musikval osv.
    +1
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (Ann) skrev 2019-10-18 17:08:32 följande:

    Spinning är jättebra om man är tjock och otränad, passar alla åldrar.

    Du är på ett pass med andra, men tränar individuellt. Bestämmer själv hastighet och motstånd, sitter på din cykel och ingen annan märker hur lite/mycket du jobbar.

    Och jag lovar, alla andra är inte smala och vältränade.


    det står att man inte får vara kort
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (G) skrev 2019-10-18 17:28:42 följande:
    Och ingen ser dallret där bak heller på samma sätt när man sitter på en cykel.
    ok, ingen rad med cyklar bakom
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-18 18:42:20 följande:

    Det du tycker verkar roligast. Den bästa träningen är den som blir av, och det är mest sannolikt att den blir av om man tycker att det är kul. Prova gärna olika typer av pass och känn av vad som passar dig. Det kan också vara så att man trivs bäst med en viss instruktör till exempel gällande musikval osv.


    ja hade tänkt testa olika
Svar på tråden Vilka pass ska jag välja på friskis&svettis? Fet, otränad och medelålders