• Sat 19 Oct 2019 15:49
    1283 visningar
    11 svar
    11
    1283

    Nissebrev

    Hej!

    Detta är en marknadsundersökning som gäller Nissebrev, frågan riktar sig främst mot småbarnsföräldrar men alla är välkomna att svara!

    Skulle Ni kunna betala för 24st nissebrev eller föredrar ni att skriva breven själva? Har ni testat Nissebrev och är det uppskattat bland barnen? Vad är rimligt att betala för 24st nissebrev? Är 99:- en överkomlig summa?

    Tack på förhand. Alla övriga idéer och synpunkter välkomnas!!

  • Svar på tråden Nissebrev
  • Anonym (?)
    Sat 19 Oct 2019 15:59
    #1

    Vad är ett Nissebrev ???

  • Sat 19 Oct 2019 16:00
    #2
    +1

    Skulle ni kunna betala för dennaundersökning, eller ni tar för givet allt är gratis?

  • Sat 19 Oct 2019 16:03
    #3
    Giftskåneman skrev 2019-10-19 16:00:29 följande:

    Skulle ni kunna betala för dennaundersökning, eller ni tar för givet allt är gratis?


    Förstår inte, vill du utveckla?
  • Sat 19 Oct 2019 16:12
    #4
    +1
    ungkvinna1 skrev 2019-10-19 16:03:31 följande:

    Förstår inte, vill du utveckla?


    Precis som det står, andra företag gör undersökningar och har personal som sköter detta, men ni chansar att ni kan fixa det gratis med en tråd på familjeliv?

    Vad hade kostat att göra undersökningen på facebook?
  • Sat 19 Oct 2019 16:26
    #5

    Undra oxå, vad är ett Nissebrev?


    Bloggar lite här på FL
  • Sat 19 Oct 2019 16:29
    #6

    Finns ju i kataloger med jultidningar

  • Sat 19 Oct 2019 16:41
    #7
    Giftskåneman skrev 2019-10-19 16:12:12 följande:

    Precis som det står, andra företag gör undersökningar och har personal som sköter detta, men ni chansar att ni kan fixa det gratis med en tråd på familjeliv?

    Vad hade kostat att göra undersökningen på facebook?


    Andra företag? Jag är en privatperson som diskuterat detta med en vän och vi var nyfikna på att se vad andra tycker. Visste du om att de flesta gör marknadsundersökningar gratis på sociala medier? Tror du att UF-företag betalar för undersökningar eller nyföretagare? Nu får du skärpa dig
  • Anonym (Tomte­lisa.)
    Sat 19 Oct 2019 16:47
    #8

    Nisse rev är brev från en liten nisse som i brevet ger barn uppdrag. Det finns en kvinna på Facebook som skapar dessa och ger bort sina kostnadsfritt. Detta på grund av att någon kopierade rakt av hennes och sålde dem. Jag personligen skulle skapa egna men vet från pysselgrupper på Facebook som jag är med i så är de populära. Frågan är eftersom det redan finns en som ger bort dem kommer du att kunna tjäna något på dem?

  • Sat 19 Oct 2019 16:52
    #9
    Anonym (Tomtelisa.) skrev 2019-10-19 16:47:43 följande:

    Nisse rev är brev från en liten nisse som i brevet ger barn uppdrag. Det finns en kvinna på Facebook som skapar dessa och ger bort sina kostnadsfritt. Detta på grund av att någon kopierade rakt av hennes och sålde dem. Jag personligen skulle skapa egna men vet från pysselgrupper på Facebook som jag är med i så är de populära. Frågan är eftersom det redan finns en som ger bort dem kommer du att kunna tjäna något på dem?


    Hej Tomtelisa! Tack för svar!

    Hade ingen aning att de ges bort gratis.. isåfall känns det inte värt att sälja.?
  • Sat 19 Oct 2019 19:44
    #10

    Jag skulle kunna betala en liten summa för tomma brev. Alltså typ 10 söta juliga ramar typ 9 ramar per A4 utan text. Nissebrev som säljs passar inte riktigt för min familjs behov av uppdrag.

  • Sat 19 Oct 2019 21:23
    #11

    I en Facebook grupp där jag är med säljs sånt ibland.

    Folk verkar villiga att betala för det hela. Allt från någon tjuga för att få det på mejl att själv skriva ut. Till strax under hundralappen + porto för att få färdigutskrivna brev på posten av fint papper med bilder som säljaren designat.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Nissebrev