• Sun 20 Oct 2019 09:04
    7899 visningar
    97 svar
    +1
    97
    7899

    Fyra barn!

    Hej! Jag har precis plussat med ett fjärde barn. Tanken har hela tiden varit många barn, så minst 4 i min tanke, men jag var inte riktigt inställd på att detta skulle ske nu. Jag vet ju hur barn blir till så givetvis visste jag att jag kunde vara gravid därav att jag gjorde ett test som chockartat nog visade gravid 2?3 veckor! Så i juni ska vi bli fyrabarnsföräldrar. Nu undrar jag om det finns några fler här som kanske redan har 4 som vill komma med erfarenheter, hur kommer livet att förändras nu? Eller någon som också väntar sitt fjärde och vill bolla tankar och funderingar.

  • Svar på tråden Fyra barn!
  • Sun 20 Oct 2019 21:21
    #11
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-20 20:54:10 följande:

    Ja vi bestämde det ganska nyligen. Vår minsta är 4 år och jag får lite ångest när dom börjar bli stora o självständiga. Jag gillar att pyssla om mina barn så det ska bli så mysigt med en liten som kan mysa 24/7 :)

    Så spännande med en liten för er. Hoppas att det löser sig med jobbet då! Har du börjat än?

    Om du nu oxå ska ha nr 4. Jag har ju inte fått plus än men jag är helt sjukt svullen om magen, är det en bebis så kan jag inte dölja det! Det är en riktig gravidmage fast (om där.är något) bebisen inte börjat växa än.

    Har du det så?


    Åh ja jag förstår, har också en snart 4åring och dom är ju så stora nu, jag har dock en liten 1,5 åring också så egentligen har jag ju en ganska liten redan men jag vill gärna ha mina ganska tätt ja verkligen mysigt att ha en liten bebis att mysa med hela dagarna!

    Ja jag hoppas att det ska gå bra. Tänkte vänta så länge som möjligt med att berätta på nya jobbet iallafall men vi får väl se hur snabbt magen kommer. Och jag hoppas att jag klarar mig från illamående och kräkningar även denna gång då jag ska jobba som livsmedelsarbetare.. då kan det ju bli svårt att komma undan för att dölja menar jag. Men jag börjar om en vecka så vi får se

    Kände mig väldigt svullen om magen idag faktiskt första gången. Har du några andra tecken på graviditet? Spännande, hoppas det är en bebis iallafall
  • Mon 21 Oct 2019 07:08
    #12

    Inget plus.här inte! Är nog för tidigt. Testar till helgen igen.

    Är svullen om.magen, molvärk och smått illamående...

  • Mon 21 Oct 2019 07:12
    #13
    +1

    Grattis till bebisen! Vi fick vårt fjärde barn för några veckor sedan och för oss har det varit omtumlande. Med trean gick allt liksom på räls, inget krångel och bara smidigt och njut hela tiden men nu känns det betydligt tuffare. Kanske för att jag förväntade mig att det skulle bli lika smidigt igen?! Jag vet inte. Jag var iaf orolig att jag skulle känna att jag inte är färdig med barnafödande efter fjärde gången (mannen vill absolut inte ha fler barn) men oj var klar jag känner mig nu! Haha!

    Bebisen är lugn men äter ofta, och sover väldigt lite dagtid. Han sover bra om natten men snittar nog 45 min sömn på egen hand dagtid. Han sover helst vid bröstet när han äter och då blir det ju väldigt lite fria händer för oss dagtid. Sen har det nog kanske lite med de övriga barnens åldrar och temperament att göra också. Vi har en tvååring och en femåring som bråkar konstant och en förvisso lugn sjuåring, men som ändå behöver uppmärksamhet såklart. Jag tycker att det känns svårt att räcka till med en nyfödd som ammar konstant. Hoppas att smekmånaden kommer snart ;)

    Jag önskar att jag hade lagat mer mat innan bebisen föddes för det känner vi båda föräldrar att vi inte orkar just nu. När man har en liten stund över vill man bara vila eller ta lite egentid med något av de äldre barnen och att stå vid spisen lockar inte alls. Så fyll frysen med matlådor är mitt bästa tips! I övrigt kan ni nog alla det här tror jag. Det är ju bara mer av samma egentligen :)

    Fjärde förlossningen blev för övrigt min bästa. Helt perfekt! Verkar rätt vanligt när man hör folk berätta och läser online?!

    Hoppas jag inte låtit för negativ här nu. Jag tycker förutom otillräckligheten att det är fantastiskt att ha fått fyra barn. Jag känner mig väldigt rik och lycklig. Men lite trött ;)

  • Anonym (Nr 8)
    Tue 22 Oct 2019 10:19
    #14
    LoveRain skrev 2019-10-20 17:41:15 följande:

    Grattis både till dig TS och till dig som ska få barn nummer 8! Vad härligt med stor familj!


    Tack
  • Anonym (Nr 8)
    Tue 22 Oct 2019 10:20
    #15
    LoveRain skrev 2019-10-20 17:41:15 följande:

    Grattis både till dig TS och till dig som ska få barn nummer 8! Vad härligt med stor familj!


    Tack
  • Anonym (Nr 8)
    Tue 22 Oct 2019 10:21
    #16
    rumpeflin skrev 2019-10-20 19:08:37 följande:

    Wow! Helt underbart med många barn ju! Stort grattis till er. Skönt att höra att du tycker det rullat på bra. Det är ju det man hoppas. Lindrar min oro lite över hur det ska gå med en till


    Tack och grattis till er också
  • Anonym (hemma­fru)
    Tue 22 Oct 2019 13:48
    #17

    Vi fick vår fjärde och femte(tvillingar) förra året. Nu är vi med största sannolikhet klara, men man vet ju aldrig.

    Jag tycker nästan att det är lättare att ha bebis nu än med ettan och tvåan. Dels handlar det väl om erfarenhet, men också om att de äldre leker ihop så att det inte ör några problem att sätta sig i lugn och ro och amma eller så.

    Våra barn är 7, 5, 4, 10 mån, 10 mån.

  • Wed 6 Nov 2019 19:14
    #18

    Vi är en familj som försöker få vårt 5:e barn, våra barn är 6, 10,15 och 19 och längtar verkligen efter en till litet barn son man kan lägga sin tid och kärlek på. Ska testa on en vecka och hoppas verkligen på pluss den här månaden.

    Får man fråga hur gamla ni är o h vad ni har för bilar?

    Vi är 37 år gamla

  • Thu 7 Nov 2019 11:49
    #19

    Väntar 4:e barnet.snart halvvägs och tiden går såååå långsamt... Fick tvillingar senaste graviditeten och dom är 9 nu och sen en 11 åring.. Så räknar med att allt kommer gå 100 ggr lättare denna gång än tvilli gar och en 2 åring samtidigt förra gången ????

  • Anonym (42 år och plussa­t)
    Sun 15 Dec 2019 11:09
    #20

    Just plussat med barn nr 5 och har även 2 bonusbarn.

    Skriver mer senare;)

Svar på tråden Fyra barn!