• Anonym (TS)
    Sun 20 Oct 2019 10:23
    584 visningar
    24 svar
    24
    584

    35 åring med lite erfarenhet

    Hej!

    Som rubriken lyder så är jag en 35årig man med ytterst lite erfarenhet av sex.

    Det började med att jag hade en relation i några månader i 20års åldern och förlorade då oskulden. Det visade sig att jag hade problem med för tidig utlösning och jag har inte haft sex sen dess p.g.a skammen jag känner. Ja, jag har det problemet så det berodde inte på ung ålder och oerfarenhet om nån tänker föreslå detGladHar provat med start/stopp tekniken utan framgång. 

    Det har mer eller mindre förstört mitt liv samt medfört att jag fått en långdragen depression som jag nu har sökt hjälp för.

    Jag vill ha ett förhållande men ska jag få till en förändring så jag klarar av det så bör det ske snart för det känns som att tiden håller på att rinna ut, blir jag mycket äldre än vad jag är så tror jag inte att jag fixar det.

    Känns som att börja ett förhållande med ett problem inte är så lyckat. Har en tanke om att försöka få lite erfarenhet innan jag satsar på en tjej genom att "göra ifrån sig" med typ o.n.s fast det känns samtidigt som att jag lurar den tjejen till något dåligt.. Bor dessutom i ett område med små byar där alla känner alla så är rädd för ryktesspridning(har väldigt svårt att lita på tjejer p.g.a tidigare dålig erfarenhet).

    Är man i min ålder så förväntas det väl ändå att erfarenhet finns? Om vi vänder på frågan och det skulle va en omvänd situation och jag träffade en tjej med noll erfarenhet så skulle det inte göra mig nått fast det beror ju på att jag sitter i den båten själv.

    Bomba på med tankar, funderingar och råd. Hur skulle ni tjejer reagera om ni träffade en man i min ålder med den bakgrund som jag har, visst är det svårt för er att veta hur ni skulle reagera om ni inte varit med om det tidigare. 
    Har svårt att tro att det inte skulle göra någonting för den jag träffar...men vad vet jag!? Borde jag vara öppen med det från första början? Hur tycker ni jag ska gå till väga?

    Den ensamhet som man känner av att inte få närhet, kärlek och bekräftelse via intimitet tär på en nå jävulskt. 

    Det finns dock ett litet hopp i mig än om att jag ska få någon ordning på det härGlad

     

  • Svar på tråden 35 åring med lite erfarenhet
  • Anonym (Sara)
    Sun 20 Oct 2019 10:34
    #1

    Den oro och skam du kände tidigare för att träffa någon Känner du inte längre?

    Nu är det enda problemet att du är oerfaren?

    Vad är ditt syfte med tråden? vill du ha uppmuntran så att du vågar tacka ja till dejter/lära känna fler tjejer?

    Om många i tråden skulle skriva att de inte vill dejta en oerfaren man, vilken skilnad gör det för dig och ditt agerande? Eller om de skriver att de tycker det är ok? Du kan ju ändå inte ändra på det faktum att du just nu är oerfaren, eller hur? Det är ju den erfarenheten du har med dig aldeles oavsett vad random kvinnor på FL tycker om det. Så träffa de tjejer som du vill träffa pch som vill träffa dig och så får ni lösa era respektive "bagae" allt eftersom. Vissa kvinnors erfarenheter kanske du inte är ok med medan de inte är ok med dina. Men man kan ju inte mer än att prova tills man förhoppningsvis hittar rätt, med bagae, personlighet och allt annat som en människa har med sig.

  • Anonym (K)
    Sun 20 Oct 2019 10:48
    #2

    35-årig man utan någon som helst erfarenhet av sex eller relation? Nej tack.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sun 20 Oct 2019 11:26
    #3
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-20 10:34:15 följande:

    Den oro och skam du kände tidigare för att träffa någon Känner du inte längre?

    Nu är det enda problemet att du är oerfaren?

    Vad är ditt syfte med tråden? vill du ha uppmuntran så att du vågar tacka ja till dejter/lära känna fler tjejer?

    Om många i tråden skulle skriva att de inte vill dejta en oerfaren man, vilken skilnad gör det för dig och ditt agerande? Eller om de skriver att de tycker det är ok? Du kan ju ändå inte ändra på det faktum att du just nu är oerfaren, eller hur? Det är ju den erfarenheten du har med dig aldeles oavsett vad random kvinnor på FL tycker om det. Så träffa de tjejer som du vill träffa pch som vill träffa dig och så får ni lösa era respektive "bagae" allt eftersom. Vissa kvinnors erfarenheter kanske du inte är ok med medan de inte är ok med dina. Men man kan ju inte mer än att prova tills man förhoppningsvis hittar rätt, med bagae, personlighet och allt annat som en människa har med sig.


    Känner fortfarande samma oro och skam men måste försöka göra något åt det ändå och försöka utmana det.

    Behöver nog bara vädra mina tankar, inget direkt syfte mer än att få ärliga svar om hur andra tänker.

    Kanske nån säger något som ger mig en annan syn på det hela.

    Jag är medveten om allt det du skriver och att jag lär nog inte vinna något på att starta denna tråd men är ändå nyfiken på andras syn på det hela.
  • Anonym (Nn)
    Sun 20 Oct 2019 11:42
    #4

    Men vad menar du med för tidig utlösning? Hinner du inte få av dig kalsongerna eller kommer du för fort efter att du kommit in?

    Tycker mer eller mindre de flesta män kommer rätt fort som jag legat med, det är inga maraton direkt. Om det inte är lite alkohol inblandat, tycker det har en trevlig effekt hehe.

  • Anonym (My)
    Sun 20 Oct 2019 11:44
    #5

    Om jag fick reda på att en man jag dejtade var så oerfaren som du skulle jag springa åt andra hållet. Du kanske kan hitta en tjej från Asien men tror inte någon svensk kvinna kan tänka sig en 35 årig man med så obefintlig erfarenhet.

  • Sun 20 Oct 2019 11:45
    #6

    Du kommer inte att få ett entydigt svar om huruvida detta är ett problem eller inte då det är en högst individuell fråga. Vissa bryr sig inte medans andra är mycket skeptiska. Därför är ditt största problem inte vad andra kvinnor tycker om dig utan hur du väljer att hantera din egen situation. Börja med att rannsaka dig själv och ditt förflutna och försök förstå varför du har hamnat där du är nu.

  • Anonym (Sara)
    Sun 20 Oct 2019 11:48
    #7
    Anonym (TS) skrev 2019-10-20 11:26:15 följande:

    Känner fortfarande samma oro och skam men måste försöka göra något åt det ändå och försöka utmana det.

    Behöver nog bara vädra mina tankar, inget direkt syfte mer än att få ärliga svar om hur andra tänker.

    Kanske nån säger något som ger mig en annan syn på det hela.

    Jag är medveten om allt det du skriver och att jag lär nog inte vinna något på att starta denna tråd men är ändå nyfiken på andras syn på det hela.


    Jag tänke bara att det alltid finns folk som skiver all möjligt här, och det kommer säker vara några som skriver "aldrig en oerfaren man". Men sannolikheten att du träffar på just de personerna som skiver det hä i din bekanskapskrets är ju rätt liten och säger därför inget om vilka reaktioner du ev kan få. Det räcker ju att du träffar en person som är rätt för dig och som tycker att du är rätt för henne.

    Jag tror att om man har något lite "udda" i sin bakgrund som kan få folk "misstänksamma" är det bättre att dejta folk som man först lärt känna irl genom ett intresse, jobb, vänner eller liknande. Då får personen färst göra en bild av dig och din person, innan den blir påverkad av din bakgrund. Om en kvinna lärt känna dig, tycker att du är en fantastisk person och blivit förälskas i dig är det mindre risk att din oerfarenhet påverkar än om oerfarenheten är något av det enda hon vet om dig.

    Om vi pratar relationer är det nog oftast inte oerfarenheten som sådan som spelar roll utan vad den kan bero på. Och vet inte personen så mycket annat om dig lär en sån information kunna sätta igång tankar, fördomar osv. Om personen istället först lär känna dig och fattar tycke för dig så blir det på ett annat sätt.
  • Sun 20 Oct 2019 12:14
    #8
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-20 11:48:47 följande:
    Om vi pratar relationer är det nog oftast inte oerfarenheten som sådan som spelar roll utan vad den kan bero på. 
    Jag tror att det oftast är tvärtom tyvärr. Utlösande faktorer som t ex. blygsamhet eller depression går att ta sig ur men erfarenheten i sig är omöjlig att ta igen eftersom att det något man per definition behöver genomgå själv. 
  • Anonym (Sara)
    Sun 20 Oct 2019 12:25
    #9
    rauger skrev 2019-10-20 12:14:08 följande:

    Jag tror att det oftast är tvärtom tyvärr. Utlösande faktorer som t ex. blygsamhet eller depression går att ta sig ur men erfarenheten i sig är omöjlig att ta igen eftersom att det något man per definition behöver genomgå själv. 


    Jo det kan jag hålla medom kan vara ett stort hinder för personen själv.

    Det jag tänkte på var potentiella partners rekation. Om man tex nätdejtar och vet väldigt lite om en person kan sådan fakta innebära att man blir avskräckt utifrån föreställningar om hur personen är. Man kanske blir rädd att det ska handla om en väldigt konstig och asocial person.

    Om man istället först lär känna personen i ett vanligt sammanhang, genom gemensamma intressen tex och genuint uppskattar personen och också blir förälskad och först därefter får reda på oerfarenheten tror jag den spelar mindre roll. Då tänker jag alltså utifrån den andres perpsketiv, den som ts dejtar.
  • Sun 20 Oct 2019 12:36
    #10
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-20 12:25:26 följande:
    Jo det kan jag hålla medom kan vara ett stort hinder för personen själv.

    Det jag tänkte på var potentiella partners rekation. Om man tex nätdejtar och vet väldigt lite om en person kan sådan fakta innebära att man blir avskräckt utifrån föreställningar om hur personen är. Man kanske blir rädd att det ska handla om en väldigt konstig och asocial person.

    Om man istället först lär känna personen i ett vanligt sammanhang, genom gemensamma intressen tex och genuint uppskattar personen och också blir förälskad och först därefter får reda på oerfarenheten tror jag den spelar mindre roll. Då tänker jag alltså utifrån den andres perpsketiv, den som ts dejtar.
    Jo jag vet, jag tänkte samma. Dock föreställde jag mig reaktionen vid ett långt senare skede, face to face, om det ens överhuvudtaget kommer till tals. Kan man då på ett självsäkert sätt visa att man har bearbetat det hela kan jag inte tänka mig att det någonsin skulle vara ett problem.

    Även om TS naturligtvis ska vara ärlig mot sig själv och sin framtida partner ska han absolut inte ta upp detta i ett initialt skede. Det vore ren idioti. Då kommer han, som du säger, att skrämma bort varenda jävel väldigt effektivt.
Svar på tråden 35 åring med lite erfarenhet